Opel chce předběhnout Ford a dýchat na záda Volkswagenu

Opel chce být do roku 2022 druhou největší automobilkou v Evropě. V rozhovoru se zástupci médií to řekl předseda představenstva Karl-Thomas Neumann.

Aktuálně je evropskou dvojkou Ford, v čele stojí pochopitelně Volkswagen. Neumann hodlá zvýšit tržní podíl značky Opel na klíčovém německém trhu z 7,7 % (v květnu) na deset procent.  To by firmě umožnilo dosáhnout provozní marže pěti procent, což by podle Neumanna byl pro automobilku působící výhradně v Evropě velmi dobrý výsledek. 

Z červených čísel se chce evropská část koncernu General Motors vymanit už v roce 2016. Přispět k tomu má mimo jiné plánované uzavření výrobního závodu v Bochumi. Hlavní roli však sehraje modelová ofenziva. Neumann přislíbil, že Opel uvede v následujících čtyřech letech na trh 27 nových modelů a 17 motorů.

Život řidiče | Názory

TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

V dubnu 2014 měl Opel na evropském trhu podíl 5,8 procenta. Aby se v roce 2022 vyšplhal na kýženou druhou pozici, musel by se dostat na osm procent za předpokladu, že síly konkurentů zůstanou rozloženy podobně jako dnes. Na pozici evropské dvojky si nicméně dělá zálusk i Renault.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků