Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chlazeným turbem

Výsledkem úprav je výkon 125 kW a točivý moment 400 Nm. Výrobce tvrdí, že je nový motor velmi tichý.

Pokud vám představa kabrioletu s dieselovým motorem nepřijde zvrácená, jásejte. Opel Cascada totiž dostal nový „šeptající“ turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobce tvrdí, že je nový motor velmi tichý a že si při vývoji dal záležet na zvýšení spolehlivosti choulostivých částí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě nového motoru dostal kabriolet Opel Cascada i tři nové barvy karoserie. Jinak je všechno při starém, tedy i klasická látková střecha

Tak například turbodmychadlo je chlazené vodou, takže prý odpadá nutné dochlazování po dynamické jízdě. Olej, který teče k turbu, pak prochází ještě samostatným filtrem, aby se snížilo opotřebení dmychadla. Turbodmychadlo má také proměnnou geometrii lopatek, poprvé má navíc místo podtlakového aktuátoru elektrický.

Ojetiny | Technika | Život řidiče | Škoda | Ford | Volkswagen | Mercedes-Benz | Honda | Fiat | Toyota | Peugeot | Audi | Mitsubishi | Suzuki | Citroën | Subaru | Seat | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Díky tomu se výrazně snížil turboefekt a turbo nabíhá o dvacet procent rychleji. Vstřikovače pak dopravují naftu do válců pod tlakem 2000 barů a protože umí během jednoho pracovního cyklu dodat až deset dávek paliva, snížilo to vibrace a hluk. Kultivovanosti pomáhají třeba i dva protiběžné vyvažovací hřídele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor má prý mnohem kultivovanější projev a disponuje třeba vodou chlazeným turbem se samostatným filtrem oleje a elektrickým aktuátorem variabilních lopatek

Výsledkem úprav je výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 400 Nm, který je k dispozici mezi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada se s tímto motorem dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozjede se na 218 km/h. Spotřebuje 4,9 litru na 100 km. Motor plní emisní normu Euro 6 díky vstřikování aditiva AdBlue do výfuku.

Bezpečnost | Kabriolety

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků