Opel Astra Sports Tourer: kombi přijíždí

Opel představil kombi verzi Astry se sebevědomým označením Sports Tourer. Máme k dispozici první snímky i specifikace. (+ video)

Představení nové verze Astry kombi proběhlo v jakési předpremiéře, neboť novinka se oficiálně ukáže teprve v říjnu na autosalonu v Paříži. Pojďme se tedy podívat, co vše nabídne.

Nijak nás asi nepřekvapí, že při pohledu na protaženou záď najdeme řadu prvků podobných modelu Insignia ST, takové řešení bylo obecně očekáváno. Co je však důležitější, krabicoidní proporce předchozí generace Astry konečně patří minulosti, tým šéfdesignéra Opelu Marka Adamse odvedl dobrou práci a Astře Sports Tourer vtiskl větší dávku elegance a sportovního švihu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Astra Sports Tourer sdílí podvozek se svým kompaktním a již dříve představeným sourozencem, stejný je nejen rozvor náprav 2 685 mm, ale též rozchod předních a zadních kol (1 544, resp. 1 558 mm). Do útrob zavazadlového prostoru nás pánové z General Motors zatím nahlédnout nenechali, ale podle jejich kusých informací bude mít základní objem 500 litrů (Golf Variant má však o 60 l více). Po sklopení zadních opěradel prý vznikne rovná podlaha s délkou 1 835 mm (tj. o 28 mm více než dosud) a místo pro 1 550 litrů zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také prostor pro posádku je pro nás zatím tajemstvím, nicméně lze předpokládat, že bude takřka identický s výchozím hatchbackem, který jsme vám v redakčním testu představili na tomto místě. Podle tvrzení výrobce se na palubě Astry Sports Tourer nachází odkládací místa s celkovým objemem 75 l, což je dvakrát tolik co dosud. K využitelnosti zadní části interiéru přispívá instalace v poměru 60:40 dělených a sklopných sedadel FlexFold, jež lze ovládat tlačítky po stranách zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na evropském trhu se mohou zákazníci těšit na výběr z celkem osmi zážehových a vznětových pohonných jednotek včetně nového motoru 1,4i Turbo o výkonu 140 koní (103 kW) a „turbodieselu“ s objemem 2,0 l a výkonem 160 koní (117 kW), jenž se vyznačuje průměrnou spotřebou 5,1 l/100 km v kombinovaném režimu. Výkonnostní rozsah nabízených jednotek má sahat od 95 do 180 koní (70 až 132 kW).

Pětidveřová Astra Sports Tourer se bude samozřejmě vyrábět i s řízením na pravé straně pod značkou Vauxhall, snímky této verze též přkládáme. Vůz by se v Evropě měl začít prodávat ještě před koncem letošního roku, jeho ceny zatím nejsou známy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel/Vauxhall Astra Sports Tourer
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků