Opel Astra Sports Tourer: kombi přijíždí

Opel představil kombi verzi Astry se sebevědomým označením Sports Tourer. Máme k dispozici první snímky i specifikace. (+ video)

Představení nové verze Astry kombi proběhlo v jakési předpremiéře, neboť novinka se oficiálně ukáže teprve v říjnu na autosalonu v Paříži. Pojďme se tedy podívat, co vše nabídne.

Nijak nás asi nepřekvapí, že při pohledu na protaženou záď najdeme řadu prvků podobných modelu Insignia ST, takové řešení bylo obecně očekáváno. Co je však důležitější, krabicoidní proporce předchozí generace Astry konečně patří minulosti, tým šéfdesignéra Opelu Marka Adamse odvedl dobrou práci a Astře Sports Tourer vtiskl větší dávku elegance a sportovního švihu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Astra Sports Tourer sdílí podvozek se svým kompaktním a již dříve představeným sourozencem, stejný je nejen rozvor náprav 2 685 mm, ale též rozchod předních a zadních kol (1 544, resp. 1 558 mm). Do útrob zavazadlového prostoru nás pánové z General Motors zatím nahlédnout nenechali, ale podle jejich kusých informací bude mít základní objem 500 litrů (Golf Variant má však o 60 l více). Po sklopení zadních opěradel prý vznikne rovná podlaha s délkou 1 835 mm (tj. o 28 mm více než dosud) a místo pro 1 550 litrů zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také prostor pro posádku je pro nás zatím tajemstvím, nicméně lze předpokládat, že bude takřka identický s výchozím hatchbackem, který jsme vám v redakčním testu představili na tomto místě. Podle tvrzení výrobce se na palubě Astry Sports Tourer nachází odkládací místa s celkovým objemem 75 l, což je dvakrát tolik co dosud. K využitelnosti zadní části interiéru přispívá instalace v poměru 60:40 dělených a sklopných sedadel FlexFold, jež lze ovládat tlačítky po stranách zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na evropském trhu se mohou zákazníci těšit na výběr z celkem osmi zážehových a vznětových pohonných jednotek včetně nového motoru 1,4i Turbo o výkonu 140 koní (103 kW) a „turbodieselu“ s objemem 2,0 l a výkonem 160 koní (117 kW), jenž se vyznačuje průměrnou spotřebou 5,1 l/100 km v kombinovaném režimu. Výkonnostní rozsah nabízených jednotek má sahat od 95 do 180 koní (70 až 132 kW).

Pětidveřová Astra Sports Tourer se bude samozřejmě vyrábět i s řízením na pravé straně pod značkou Vauxhall, snímky této verze též přkládáme. Vůz by se v Evropě měl začít prodávat ještě před koncem letošního roku, jeho ceny zatím nejsou známy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel/Vauxhall Astra Sports Tourer
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků