Opel Astra OPC Extreme: silniční verze závodního speciálu do výroby

Automobilka Opel přiveze na letošní autosalon v Ženevě studii Astra OPC Extreme, jež se má stát předlohou omezené série.

Nová Astra OPC Extreme má být skutečným supersportovním vozem, vždyť také vychází ze závodního modelu Astra OPC Cup. Není tedy snad ani divu, že půjde zároveň o nejrychlejší silniční Astru v dějinách této řady. Novinka navazuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženevě v roce 2001.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Opel Astra OPC Extreme, vpravo studie Astra Coupé OPC X-Treme z roku 2001

Připomeňme, že tento vůz tehdy u Opelu vybavili čtyřlitrovým osmiválcovým motorem o výkonu 444 koní (326 kW) a šestistupňovou sekvenční převodovkou, jež přenášela výkon motoru na zadní kola. Co se pohonného ústrojí týče, bude nová Astra OPC Extreme poněkud skromným odvarem. Její motor, vyšlechtěný ze sériové Astry OPC, má totiž poloviční objem i počet válců, a i když je samozřejmě dopován turbodmychadlem, dosahovat má výkonu „jen“ kolem 300 koní (220 kW).

Opel

Opel Astra Coupé OPC X-Treme

K lepším jízdním výkonům a vlastnostem mají přispět nejen omezení hmotnosti, ale také celá sada modifikací v čele s rozsáhlou sadou aerodynamických doplňků, pevné přítlačné křídlo nebo zdvojená výfuková soustava se dvěma páry koncovek kruhového průřezu. Na více informací a fotografií si budeme muset počkat až do Ženevy.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků