Opel Astra OPC Extreme má přes 300 koní, do výroby půjde

Opel představuje pěkně horké zboží. Polozávodní model Astra OPC Extreme se navíc skutečně dostane do malosériové výroby.

O přípravách modelu Astra OPC Extreme jsme vás informovali už na konci ledna, ovšem to jsme měli k dispozici pouze jediný snímek a několik předběžných informací. Nyní už jsme chytřejší a můžeme potvrdit, že novinka bude vycházet ze sériového provedení Opel Astra OPC, oproti kterému bude přibližně o 100 kg lehčí. Za to Astra OPC Extreme vděčí zejména rozsáhlému použití dílů z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserii Astry OPC Extreme dominují díly z uhlíkových kompozitů a hliníku

Z tohoto materiálu jsou vyrobeny například kapota a střecha, ale i ráfky, jež jsou údajně celkově o 20 kg lehčí než litá kola srovnatelné velikosti. Přední blatníky jsou pak zhotoveny z hliníkové slitiny a každý váží jen 800 g. Pod přední kapotou modelu Astra OPC Extreme se skrývá zážehový čtyřválec EcoTec s objemem 2,0 l a přeplňováním, jenž má dosahovat výkonu „přes 300 koní“ (221 kW), tedy zhruba o 20 koní více než u standardní Astry OPC. Točivý moment se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál.

Kupé | Premiéry | Opel

Představujeme: Opel Astra OPC

O náležité zpomalení se postará brzdová soustava Brembo vpředu s šestipístkovými třmeny a odvrtávanými kotouči o průměru 370 mm. Devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 a interiér je opatřen skořepinovými sedadly Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth. Kromě specifického čalounění se žlutým kontrastním stehováním si všimneme instalace bezpečnostního rámu za sedadly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska se příliš nezměnila, sedadla jsou ale nová

Oficiální údaje k jízdním výkonům zatím zveřejněny nebyly, ale s přihlédnutím k vyššímu výkonu a nižší hmotnosti budou jistě ještě lepší než u standardní Astry OPC, jež zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosáhne rychlosti 250 km/h. Nová Astra OPC Extreme bude představena v Ženevě a výrobce potvrdil, že počítá s její malosériovou výrobou.

Opel

Opel Astra Coupé OPC X-Treme

Připomeňme, že nový Opel Astra OPC Extreme navazuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženevě v roce 2001. Tento vůz tehdy u Opelu vybavili čtyřlitrovým osmiválcovým motorem o výkonu 444 koní (326 kW) a šestistupňovou sekvenční převodovkou, jež přenášela výkon motoru na zadní kola. Co se pohonného ústrojí týče, nová Astra OPC Extreme žádným „extrémem“ nebude. 

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků