Opel Astra GTC: „třídveřák“ odhalen

Koncern General Motors představuje třídveřovou verzi Astry s tradičním a zavádějícím označením GTC (+ video)

Pod ním bychom si totiž představovali cosi sportovního, ale jak jsme se o tom přesvědčili již v rámci testu modelu Opel Astra 1,4i GTC minulé generace, nejde ani tentokrát o nic jiného než o třídveřové provedení standardního typu nižší střední třídy s výkonem začínajícím na 120 koních. Novince však nelze upřít jistou dávku sportovního švihu, podobné vozy se navíc pokoušejí udržet na našich silnicích třídveřové hatchbacky, jejichž částečná nepraktičnost je ale částečně vyvažována třeba vyšší tuhostí karoserie. Oficiální premiéru si odbude na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Studii Opel Astra GTC Paris jsme viděli již vloni v Paříži, na sklonku roku 2010 jsme vám přinesli záběry z testování v USA a letos v dubnu se k nám dostaly první snímky a video nemaskované verze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Astra GTC se v Evropě začne prodávat ještě během letošního roku, stále se přitom spekuluje o tom, že by se v USA mohla objevit pod mládnoucí značkou Buick. Produkce derivátu Vauxhall je přitom jasnou věcí. Evropské ústředí GM se dalo slyšet, že skrze Astru GTC „švihlo rukavici hozenou vozy VW Scirocco a Renault Megane Coupe při spojení dynamické výjimečnosti, dravého designu a konkurenceschopné ceny“. A pozor, konkurenční Ford Focus vůbec třídveřovou karoserii nedostane! Pravdou je, že tvary karoserie verze GTC jsou výraznější a „svalnatější“ než u pětidveřového hatchbacku či kombi, což se týká především tvarování zadní části střechy. Opel tvrdí, že Astra GTC se svými staršími sourozenci sdílí pouze dveřní kliky, dokonce i rozvor náprav a rozchod kol jsou odlišné.

Tip: Oficiální prezentační videosekvenci najdete na tomto místě

V porovnání s pětidveřovým hatchbackem Opel Adtra je nová GTC nižší o 15 mm, rozchod kol narostl na 1 584 mm (+ 40 mm) vpředu a na 1 588 mm (+ 30 mm) vzadu a rozvor náprav se prodloužil o 10 mm na 2 695 mm. Astra GTC by měla být díky dílčím úpravám podvozku zaměřena více na jízdní zážitky, přední závěsy McPherson byly dokonce prý nahrazeny vzpěrami HiPerStrut (High Performance Strut) z většího Opelu Insignia OPC. Na zadní nápravě najdeme opět Wattův přímovod, ale na přání lze opět přiobjednat adaptivní tlumení FlexRide s třístupňovou předvolbou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned od počátku má být Opel Astra GTC k dispozici se čtyřmi, výhradně přeplňovanými pohonnými jednotkami, ale možná již ve Frankfurtu se dočkáme dalších verzí včetně špičkového provedení OPC (výkon zřejmě až 290 koní (213 kW). Základem se stává „čtrnáctistovka“ připravená v nastavení na 120 a 140 koní (88, resp. 103 kW) s identickým točivým momentem 380 Nm, zatím nesilnějším motorem bude 1,6i Turbo s naladěním na 180 koní (132 kW), s nímž Astra GTC pojede až 200 km/h. Jedinou volbou pro naftofily je čtyřválec 2,0 CDTi s výkonem 165 koní (121 kW) a točivým momentem 380 Nm (při krátkodobém overboostu). Z klidu na 100 km/h tato verze zrychlí za 8,9 s a dosáhne rychlosti 210 km/h a díky instalaci soustavy start/stop vykáže průměrnou spotřebu paliva ve výši 4,9 l/100 km. Ve všech případech se stává standardem šestistupňová převodovka s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Opel Astra GTC bude k mání se sedmi druhy litých ráfků s průměry od 17 do 20 palců, z nichž šest bylo vyvinuto speciálně pro GTC. Objednávky lze u dealerů Opelu zadávat již od včerejška a ceny mají v přepočtu zahrnovat rozmezí od 526 700 Kč za 1,4 Turbo (120 koní) do 674 600 Kč za „chrocht“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků