Opel Astra ecoFlex: soustava start/stop srazí normovanou spotřebu na 3,9 l/100 km

Stávající hatchback Opel Astra ecoFlex se vznětovým motorem 1,3 CDTI, vyznačující se průměrnou spotřebou nafty v kombinovaném provozu ve výši 4,1 l/100 km a emisemi CO2 jen 109 g/km, zůstává jistě působivým zjevem, nicméně Opel se v boji proti „žravosti“ pustil ještě dále. Rozhodl se totiž tuto stávající pohonnou soustavu doplnit řízeným zhášení motoru start/stop. Ta údajně v celkovém úhrnu sníží emise CO2 na 104 g/km a průměrnou spotřebu nafty na 3,9 l/100 km. V normovaném jízdním režimu tomu tak jistě být může, zda pomůže i právě vašemu způsobu užívání podobného vozu, nad tím už se zamyslete sami.

Krom této novinky všechny vozy série ecoFlex nabízejí i optimalizované proudění vzduchu před chladičem skrze aktivní řízení jeho krytů (vrací se tím tedy vlastně prostá řešení z první Octavie s manuálně řízenou žaluzií) a nové zakrytí podvozku. Pod kapotou zůstává vznětový „turbodiesel“ s objemem 1,3 l a výkonem 95 koní (70 kW), doplněný filtrem pevných částic DPF.

U nás se nové Astry 1,3 CDTI start/stop prodávají v akčních cenách od 400 700 Kč.

Tip: Přečtěte si náš test jiného EcoFlexu, Opelu Corsa se stejným motorem a podobnou technickou výbavou.

Test Opel Corsa ecoFLEX 01.jpg Test Opel Corsa ecoFLEX 04.jpg Test Opel Corsa ecoFLEX 05.jpg
Opel Corsa EcoFlex v našem nedávném testu, Astra je „ze stejného těsta”

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud