Opel Astra ecoFlex: soustava start/stop srazí normovanou spotřebu na 3,9 l/100 km

Stávající hatchback Opel Astra ecoFlex se vznětovým motorem 1,3 CDTI, vyznačující se průměrnou spotřebou nafty v kombinovaném provozu ve výši 4,1 l/100 km a emisemi CO2 jen 109 g/km, zůstává jistě působivým zjevem, nicméně Opel se v boji proti „žravosti“ pustil ještě dále. Rozhodl se totiž tuto stávající pohonnou soustavu doplnit řízeným zhášení motoru start/stop. Ta údajně v celkovém úhrnu sníží emise CO2 na 104 g/km a průměrnou spotřebu nafty na 3,9 l/100 km. V normovaném jízdním režimu tomu tak jistě být může, zda pomůže i právě vašemu způsobu užívání podobného vozu, nad tím už se zamyslete sami.

Krom této novinky všechny vozy série ecoFlex nabízejí i optimalizované proudění vzduchu před chladičem skrze aktivní řízení jeho krytů (vrací se tím tedy vlastně prostá řešení z první Octavie s manuálně řízenou žaluzií) a nové zakrytí podvozku. Pod kapotou zůstává vznětový „turbodiesel“ s objemem 1,3 l a výkonem 95 koní (70 kW), doplněný filtrem pevných částic DPF.

U nás se nové Astry 1,3 CDTI start/stop prodávají v akčních cenách od 400 700 Kč.

Tip: Přečtěte si náš test jiného EcoFlexu, Opelu Corsa se stejným motorem a podobnou technickou výbavou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa EcoFlex v našem nedávném testu, Astra je „ze stejného těsta”
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků