Opel Astra ecoFlex: soustava start/stop srazí normovanou spotřebu na 3,9 l/100 km

Stávající hatchback Opel Astra ecoFlex se vznětovým motorem 1,3 CDTI, vyznačující se průměrnou spotřebou nafty v kombinovaném provozu ve výši 4,1 l/100 km a emisemi CO2 jen 109 g/km, zůstává jistě působivým zjevem, nicméně Opel se v boji proti „žravosti“ pustil ještě dále. Rozhodl se totiž tuto stávající pohonnou soustavu doplnit řízeným zhášení motoru start/stop. Ta údajně v celkovém úhrnu sníží emise CO2 na 104 g/km a průměrnou spotřebu nafty na 3,9 l/100 km. V normovaném jízdním režimu tomu tak jistě být může, zda pomůže i právě vašemu způsobu užívání podobného vozu, nad tím už se zamyslete sami.

Krom této novinky všechny vozy série ecoFlex nabízejí i optimalizované proudění vzduchu před chladičem skrze aktivní řízení jeho krytů (vrací se tím tedy vlastně prostá řešení z první Octavie s manuálně řízenou žaluzií) a nové zakrytí podvozku. Pod kapotou zůstává vznětový „turbodiesel“ s objemem 1,3 l a výkonem 95 koní (70 kW), doplněný filtrem pevných částic DPF.

U nás se nové Astry 1,3 CDTI start/stop prodávají v akčních cenách od 400 700 Kč.

Tip: Přečtěte si náš test jiného EcoFlexu, Opelu Corsa se stejným motorem a podobnou technickou výbavou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa EcoFlex v našem nedávném testu, Astra je „ze stejného těsta”
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků