Opel Astra a Corsa dostanou od nového roku motor 1.6 SIDI Turbo

18 komentářů

Jan Gutbayer
19. listopadu • 11:48

No škoda, že není možný upgrade ex-post... 1,4T není špatná věc, tedy v té 140k variantě, co mám... ale 1,6 T 200k 300 Nm by Astře slušel ještě víc ;-)

joejog
17. října • 10:06

Hmotnost . Jo , když má třeba Ferari hmotnost 1,8t , tak je to v pořádku, ale u Opla 1,3-1,4t je moc. Pravda, to Ferari má dozajista motor co i s touhle váhou slušně jede, ale kdo si kupuje auto na "normální "použití nezkoumá, jestli má auto 1,2 nebo 1,4t . Je to daň za to, že tam každý chce ABS,EBD,ESR, klimatizaci, 150 pytlů a milion dalších serepetiček, a to něco váží..

Shimi
17. října • 11:00

to joejog: Mluvíš z cesty, páč to s tím Ferrari tady přece nikdo netvrdí. To je čistě tvůj výmysl."kdo si kupuje auto na "normální "použití nezkoumá, jestli má auto 1,2 nebo 1,4t"No a to je přesně ono, to je ten problém. Zákazník si koupí třeba Astru s 1.4T 103 kW a očekává, že bude mít slušnou dynamiku a ono houno zlatá rybko, dynamika se nekoná. Oni dokonce zákazníci, a testéři také, žehrají i na 1.6T 132 kW, jak je to možné? Vždyť to má 180 kobyl! To musí lítat jak z praku. Ani prd. A důvod? Hmotnost! Vždyť Astra se základní atmosférickou 1.4 má provozní hmotnost 1373 kg! Jen pro porovnání, Mazda 3 s atmo 1.6 má provozní hmotnost 1183 kg! Rozdíl bezmála 200 kg! Víš co to je vozit v autě 200 kg navíc? A snad mi nechceš tvrdit, že Mazda nemá ABS, EBD, ESR, 150 pytlů a milion dalších serepetiček, nebo ano? Takže příště, než plácneš takovou krávovinu, se nad tím zamysli.P.S.: Mimochodem moje Corsa 1.6T má provozní hmotnost 1250 kg! A teď si to dej do kontextu s Mazdou 3, autem o třídu větším, to je co?

Jan Gutbayer
19. listopadu • 11:57

Teda nevím kolego, z jakých zdrojů své informace čerpáš, potažmo jak sis je vydobyl empiricky. Já si Astru ST 1.4T 103kW jako zákazník koupil. Měl jsem předtím ve stejně těžkém voze 103kW 2.5 TDI 4q automat, v Astře je 6q. Čili jsem očekával zhruba podobnou dynamiku (co chybí na Nm dohánějí kvalty) a tu jsem taky dostal. Jistěže jsou auta výkonnější, ale za danou cenu se jedná o minimální kompromis. Mám vyzkoušeno, že nejrychlejšímu motoru na světě (2.0 TDI 103 kW) do kopce stačím, nedá mě ani omylem. Já jsem spokojen. Ano, pro slušnější odpich musejí otáčky nahoru, ale jede to, ne že ne. A při běžné jízdě v celém rychlostním spektru až do maximálky nemusím překročit 4000 ot., kdy se motor začíná projevovat hlučněji. Do 3500 není slyšet vůbec.Pro mě osobně byl ten motor kompromis, vzal jsem nejlevnější ještě přijatelný motor a vyřádil jsem se na výbavě. Ale nelituju vůbec, ten motor je nad očekávání příjemný a použitelný. A žere stejně jako ta 2.5 TDI, což mi přijde až komické. A navíc unaven 2 diesely po sobě jsem chtěl benzin. Chtěl jsem motor potentní, ale tichý a na volnoběhu "kurva že já zapomněl nastartovat". A to taky tak funguje. U mě dobrý :-)

neodborník
18. října • 20:40

Ty žádnou Corsu nemáš, jenom tady přepisuješ prodejní argumenty vytvořené pro dealery Mazdy.

pipoun
17. října • 12:11

Jo to je přesně ono. Některé automobilky si to uvědomily už dávno ( právě Mazda) dalším už to dochází

Shimi
17. října • 12:28

to pipoun: I VW už to dochází a to je co říct.

pipoun
17. října • 18:04

to Shimi: ještě Italové by se mohli probrat :-))

Shimi
16. října • 11:40

Hurá, konečně se dopracovali k přímému vstřiku. Teď ještě zapracovat na snížení pohotovostní hmotnosti napříč portfoliem, páč to je jeden z největších průserů této značky, a můžete směle konkurovat.

marcelo
17. října • 11:53

Hurá ? Přímý vstřik vyžaduje pro správnou funkci Natural 98, který je drahý. Dokáže sice jet i na Natural 95, ale tím se většina výhod přímého vstřiku vytratí. Je to totéž jako natankovat do "normálního" benziňáku Natural 91, tedy ztratí se část výkonu (cca 3-5%), vzroste spotřeba a stoupne hlučnost motoru.

Shimi
17. října • 12:26

to marcelo: A v čem je problém? Tak budeš tankovat Na98, a co?

Honza
16. října • 12:11

Zase pro zájemce o LPG je lepší motor bez přímého střiku:-D
Co se samotného Opelu týče, design aut až 5dv. Astru se mi líbí(ta je od pohledu bachratá a celá moc kulatá), hmotnost by mi ani tak nevadila, ale vnitřní prostor, který neodpovídá vnějšku by mi asi vadil více.
Nejlepší auto celého Oplu je v současnosti Zafira TourerB-]

pipoun
17. října • 12:14

Kurňa, nekupuju si turbo benzin, abych tam nacpal LPG.
I když takových idi*tů a nebo srdcařů jako já je asi čím dál tím míň.

Shimi
16. října • 13:08

to Honza: LPG neřeším, mimochodem dnes už není ani v tomto směru problém, už jsou technologie i na přímý vstřik. Váha je ale mega problém. Váha je svým způsobem alfou a omegou automobilismu, ač si to spousta lidí neuvědomuje. A v motorsportu to platí dvojnásob. Můžeš mít super výkon, zpřevodování, atd., ale pokud to auto zabiješ hmotnostně, tak byla veškerá snaha marná.P.S.: Nejlepší auto celého Opelu je v současnosti Astra OPC ;-)

lethal924
16. října • 18:35

Nejlepsi auto od Opelu neexistuje :-P Ne, vazne, hlavne jestli uz prestali delat ty auta a motory a jejich casti z papiru. Mame doma Signum (posledni Vectra) a co mesic je nejaka trubka derava, nebo neco nekde uchazi ci praska. Proste kazdou chvili v servisu uz patym rokem od koupe. Navic to auto je fakt hrozne tezke, nebo ma poddimenzovany podvozek, je to citit v kazde zatacce. Jako tresnicku na dortu uvedu spotrebu 2,2cdti 9l/100km, pri hodne usporne jizde se nedari dostat pod 7,5 - take z velke casti dano automatem ktery radi naprosto nevhodne (ne, neni to chyba ridicu). Zkratka je na tom aute vsechno spatne a pro me dostatecne odstrasujici priklad od teto znacky.

david
16. října • 23:07

Mame Vectru C combi 1,9CDTi 88KW a Signum teze motorizace s manualem. Oba vozy rv 2006. Aktualne Vekina 175tkm, Signum 133tkm. Na kombiku jsme delali rozvody, volnobezku alternatoru, remenici na klice a baterku. Signumu se menila stabilizacni tyc. Tot vse. Naplne a filtry nepocitam. Spotreba u obou se pohybuje od 5,4 do 6,3l/100km. Citovana auta lehka rozhodne nejsou, 110KW motor by s nimi hybal o poznani radostneji... zel nevlastnime... s 2,2CDTi (navic v automatu) nemam zadnou zkusenost...

Bronas
16. října • 13:33

LPG a přímé vstřikování je právě hodně velký problém. Vstřikovače se přehřívají a postupně se opalují a ničí vlivem vysokých teplot, takže musí být chlazeny cca 25% přístřikem benzínu, aby se problém s přehříváním alespoň částečně eliminoval. K tomu připočtěme o cca 15 tisíc vyšší cenu přestavby a pak už si stačí domyslet, že návratnost je dost problematická.

Shimi
16. října • 13:52

to Bronas: OK, já se v tomhle směru nehádám, páč o tom vím kulový a o přestavby na LPG se moc nezajímám. Jen vím, že už ta technologie na přímý vstřik je.

Doporučujeme

Články odjinud