6 Fotogalerie Opel Astra 2.0 CDTI BiTurbo: vrcholný diesel pod další kapotou Lukáš Dittrich 1. srpna 2012 • 14:25 Už když Opel představoval Insignii osazenou vrcholným dvakrát přeplňovaným naftovým čtyřválcem, bylo jasné, že se stejný motor postupně nastěhuje do dalších modelů. Jako první po Insignii následovala menší Astra. Dvakrát přeplňované naftové provedení vstoupí na trh ještě do konce letošního roku a to jak ve verzi GTC, tak v kombinaci se základním pětidveřovým hatchbackem. Zkrátka nepřijdou ani zájemci o kombi. Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné Jiří Duchoň Testy Parametry motoru jsou samozřejmě stejné jako u větší Insignie. Agregát vyprodukuje maximální výkon 195 k a točivý moment vrcholí na 400 Nm. Základní hatchback díky tomu zvládne maximální rychlost 226 km/h, zbylé dvě verze jsou o něco pomalejší. Spotřeba by se měla pohybovat kolem hranice pěti litrů a to i zásluhou systém start/stop, který je pro dvakrát přeplňovaný dvoulitr standardem. Opel Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem. V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis. Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi Zahájit diskuzi AutoRevue.cz PremiéryOpelKombiOpel AstraVrcholCDTIDiePodVrcholný dieselAstraASTBiTurboDieselVRCVrch