Opel Ampera se neprodává. Skončí a nástupce nedostane

18 komentářů

Pavel
24. července • 8:39

Nemyslím, že je Opel Ampera drahá. Nikdo jiný by podobné auto neudělal výrazně levněji...
Ale souhlasím, že je potřeba ještě pár let vyvoje než podobná auta budou dávat smysl...

Vana666
24. července • 17:45

Vzhledem k tomu málu co umí je Ampera drahá

Honza
22. července • 18:18

Jednak tohle není Opel, ale v americe smontovaný Volt s maskou a prvky Opelu. A za druhé je to v Evropě předražené auto oproti cenám Voltu v USA, tam se celkem prodává, v Evropě ne. Problém je, že na Evropu je to zatím příliš brzy (mentálně i infrastrukturně), protože je jako vždy pár let za opicema. Tak možná až bude v americe jezdit Volt III., tak bych to teprve zkusil nabídnout Evropě :-)

Teoretik
22. července • 12:12

Pokud jsou takové elektromobily opravdu konstrukčně jednodušší než běžná auta, tak by asi měly být i výrobně jednodušší a hlavně levnější než běžná auta.Kdyby výrobci elektromobilů snížili cenu pro koncové zákazníky pod cenu porovnatelných aut, prodávalo by se to lépe? ;-)

Honza
22. července • 18:29

Je to něco jako první mobil, složitá předražená škatule, která toho moc neumí, používat se dá jen ve velkém městě a nikdo neví, k čemu takový krám je. A dneska?
Je to vývoj, který je nazačátku. Malý dojezd, čili je to elektromobil navíc s benzínovým motorem, aby auto mohlo fungovat i na delší cestu. Čili v této kombinaci celkově už složitější než klasické auto a také logicky dražší. Musíme si počkat. na další a další generace, pak se teprve dostaneme např. k Nokii 5110, kterou už všichni milovali. Dnes už je to starej krám...
Ony také čísla budou vycházet jinak, až benzín bude třeba 100 Kč, pomalu a jistě se blížíme :-) Nebo nějaký válečný konflikt, a že jich tu najednou je nastřádáno, a budeme ještě zase rádi jezdit na dřevoplyn. :-)

HloupejHonza
22. července • 19:36

Elektromobil tu byl dřív než auto se spalovacím motorem ;-)A až bude benzín vycházet na 100kč/l většina lidí bude mít základní existenční problémy a nebudou řešit auta.

Honza
22. července • 22:45

Myslíš že to bude konec světa?

Hloupej Honza
23. července • 7:00

Nebude , jen předěl nějaké etapy a velký útlum ve společnosti . Auta by byla minulost , lidé co je vyráběn a prodávají také. Hádám že představitelé extremistického hnutí Automat z takové představy dostávají orgasmus.Ta představa že zdražení i benzinu přiměje lidi kupovat elektromobily je chybná , protože by se to projevilo ve věcích běžně spotřeby.

Vana666
22. července • 19:12

Jaký začátek ? Elektromobily se vyvíjejí přes sto let
Kromě toho můžeš čekat klidně ještě deset generací, a bude to furt stejné. Problém totiž není v nevyzrálosti elektrombilů, problém je v akumulátorech

Honza
22. července • 23:01

Sto let a pořád vlastně nazačátku, protože mezitím někoho napadlo jezdit na lacinou ropu za pár haléřů a dojel mnohem dál, kdo by se zlobil s elektromobily, takže se moc nevyvíjely. I to je důvod, proč se do baterií vlastně příliš neinvestovalo, nebylo proč. A o bateriích je ta nevyzrálost elektromobilů a taky ještě bude, protože jinak je to jednoduchý systém, tedy oproti klasickému automobilu. Přesto, teď když baterie potřebujeme na kde co, je za posledních 15 let vidět velký pokrok v jejich vývoji.

Karel
23. července • 18:03

Velký pokrok v bateriích není. A asi se nedá očekávat že bude. Ono to prostě nejde. Porovnejte vývoj hustoty součástek v čipech. Tam se to za 50 roků zvýšilo, pácnu od boku 10 000 x. U baterek 3x, nebo 5x ? Ale ti vývojáři nejsou tolikrát blbější!
Zásadní je cena akumulátorů. Zajímalo by mne, jestli je možné vyrobit je levněji. Jsou suroviny (lithium) tak drahé? Je ho na zeměkouli dost?

Vana666
23. července • 10:21

Není důvod vyvíjet elektromobily samostatně, v podstatě není moc rozdílů mezi elektromobilem a autem se spalovacím motorem, samozřejmě mimo pohonnou jednotku. Karosérii mají prakticky stejnou, zavěšení kol, brzdy, osvětlení, interiér... atd. To vše již bylo vyvinuto a dá se použít stejně dobře u spalováků, elektroaut, vodíkových pohonů nebo třeba aut na klíček.
Elektromotory včetně silové regulace jsou taky dávno vyvinuté na velmi solidní úrovni.
Jediné co furt chybí a asi ještě chvíli chybět bude je to úložiště energie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
23. července • 17:23

Ale jo to se shodneme, pak ještě přidám nějaké rychlé dobíjení, infrastrukturu, a to právě není dořešené a teprve se to vlasně vyvíjí. Dále cena auta a baterie. Ale prostě s další generací je to o kusek lepší. Volt II. má mít zase o kus delší dojezd, lepší baterie, a má být logicky levnější. Atd... Vyvíjet se dál bude i hodně úspěšný Prius a další. Jenom kolik takových aut bylo před pár lety, a dnes automobilka, která něnco takového nevyvíjí, jako by nebyla, nebo ji v podstatě ujede vlak... Takže není to nic špatného, jen je to dle mého názoru v podstatě pořád nazačátku, ani lidi na to ještě nejsou zvyklí.

Vana666
22. července • 12:35

Ony ale nejsou konstrukčně jednodušší a navíc mají drahé, těžké a objemné akumulátory

runner42
22. července • 11:57

Gratuluji k vystřízlivění.
A všichni hlasující novináři, co dotáhli tento šmejd až k titulu Auto roku 2012, by si měli dát pořádnou facku.

Antiautomat
22. července • 12:19

nebude to prvy ani poslednykrat. Vacsinou plati este aj to, ze vsetkym ''autam roku'' je lepsie sa vyhnut kilometrovym oblukom.

Vana666
22. července • 12:36

a myslím že to platí i pro mnohé "motory roku"

.
22. července • 11:47

Spotřeba i cena auta je prostě příliš vysoká.

Doporučujeme

Články odjinud