Opel Ampera: první jízdní dojmy

Nejen Toyota sází na hybrid. Do hry o ekologicky zaměřené zákazníky se na českém trhu nově přihlásil také Opel, který u nás oficiálně začal prodávat model Ampera. Sebevědomí této automobilce rozhodně nechybí, rovnou se pasovala do role leadera.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 200 článků, 200 kg
  2. První dojmy?, Elektrické ticho
Testy | Toyota | Hybridy

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Opel Ampera je velice zajímavou alternativou a velmi chytře vyřešeným elektromobilem. Problémem ovšem zůstává cena.

Řešení to je minimálně chytré. Relativně použitelný automobil může sloužit jako elektromobil, ale zároveň odpadají starosti s omezeným dojezdem. Vlastně se bavíme o něčem na způsob Priusu Plug-in Hybrid, který jsme vám nedávno představovali, v tomto případě lze ale ujet na elektrickou energii podstatně větší vzdálenost. Oficiální údaje slibují 40 – 80 kilometrů v závislosti na aktuálních podmínkách. Během testovací jízdy jsem zvládl nějaký 86 kilometrů, nutno ale podotknout, že jsem jel spíše ve stylu ekologické rallye. Běžným stylem bude reálný dojezd někde kolem šedesáti kilometrů.

Toyota | Hybridy | První svezení

Toyota Prius Plug-in Hybrid: první jízdní dojmy

200 článků, 200 kg

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Po stránce designu se Ampera jednoznačně povedla.

Amperu lze dobíjet z klasické domácí zásuvky, přičemž sám automobil si vybere proud nejvhodnější pro konkrétní síť, ze které jej chcete dobíjet. Pracuje se s proudy 6, 10, 13, 16 A, respektive s časy na plné dobití 10 hod, 5 hod 45 min, 4,5 hod, 4 hod. Údajně ovšem není celá věc tak jednoduchá, protože se v některých státech objevily problémy s proudem 16 A. Domácím standardem proto je maximálně 10 A. Pokud si chcete doma dobíjet větším proudem, musíte si připlatit za zařízení, které vám to umožní. Zákazník si při koupi může rovněž vybrat, zda mu postačí pětimetrový kabel, nebo zda využije kabel desetimetrový. Tolik stručná teorie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, 200 článků, 200 kg
  2. První dojmy?, Elektrické ticho
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 152 734 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků