Opel Ampera: netradiční elektrifikant

Opel Ampera bude pro evropskou část GM vstupenkou do světa pravé ekologie. Pokud do doby jeho uvedení na trh nezkrachuje.

Tisková konference na stánku Opel v Ženevě nezačala nijak zvesela. Nejvyšší šéf evropské části koncernu General Motors Carl Peter Forster připomněl, že se automobilový průmysl nachází v hluboké krizi a že ani jeho firma není výjimkou. Zároveň dodal, že nyní za Atlantikem přehodnocují své vztahy se svou tradiční evropskou filiálkou Opel a že jsou ve hře stále všechny varianty včetně investic a podpor z vnějších kruhů mimo koncern.

Poté však slavnostně představil studii Opel Ampera. Jde o pětidvéřový liftback situovaný svým pojetím někam na horní hranici nižší střední třídy a představená podobá má být blízká té, jakou dostane sériové provedení nejpozději v roce 2011. Jak jsme psali třeba již na tomto místě, Ampera bude evropskou verzí amerického Chevroletu Volt. S Voltem Ampera sdílí nejen platformu Voltec, ale též větší část své karosérie.

Design Ampery je však v porovnání s Voltem značně agresivnější, což se promítá zvláště v tvarování přídě a zádi. Kvůli aerodynamice je profil vozu málo členitý a hladký, podobná je situace na přídi, která je z větší části uzavřená. Přední část Ampery je kombinací prvků z předloňských studií GTC a Flextreme a nelze jí upřít dávku originality.

Co se technického řešení vozu týče, Ampera alias Volt do značné míry mění pravidla hry, zvolený způsob pohonu je naprosto netradiční. Zcela totiž odpadá mechanická vazba mezi spalovacím motorem a poháněnými koly, protože klasický pístový agregát funguje jen v případě nutnosti, a to výhradně jako generátor elektrické energie.

Elektrická energie se koncentruje v li-ionových akumulátorech 16 kWh a vystačí na zcela ekologickou jízdu do 60 km. Poté přichází ke slovu generátor hnaný spalovacím motorem, který celkový jízdní dosah Ampery zvýší na 500 km. Akumulátory bude možno dobíjet i z běžné sítě, protože budou osazeny zdířkou pro napětí 230V. Opel zároveň zkoumá možnosti rozšíření „čerpacích stanic“ pro elektřinu s řadou energetických společností.

Chevrolet Volt se začne prodávat již příští rok, Ampera by jej měla během několika měsíců následovat a to i s pravostranným řízením a logem Vauxhallu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Ampera
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2008
Stav: 144 857 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků