Opel Ampera: netradiční elektrifikant

Opel Ampera bude pro evropskou část GM vstupenkou do světa pravé ekologie. Pokud do doby jeho uvedení na trh nezkrachuje.

Tisková konference na stánku Opel v Ženevě nezačala nijak zvesela. Nejvyšší šéf evropské části koncernu General Motors Carl Peter Forster připomněl, že se automobilový průmysl nachází v hluboké krizi a že ani jeho firma není výjimkou. Zároveň dodal, že nyní za Atlantikem přehodnocují své vztahy se svou tradiční evropskou filiálkou Opel a že jsou ve hře stále všechny varianty včetně investic a podpor z vnějších kruhů mimo koncern.

Poté však slavnostně představil studii Opel Ampera. Jde o pětidvéřový liftback situovaný svým pojetím někam na horní hranici nižší střední třídy a představená podobá má být blízká té, jakou dostane sériové provedení nejpozději v roce 2011. Jak jsme psali třeba již na tomto místě, Ampera bude evropskou verzí amerického Chevroletu Volt. S Voltem Ampera sdílí nejen platformu Voltec, ale též větší část své karosérie.

Design Ampery je však v porovnání s Voltem značně agresivnější, což se promítá zvláště v tvarování přídě a zádi. Kvůli aerodynamice je profil vozu málo členitý a hladký, podobná je situace na přídi, která je z větší části uzavřená. Přední část Ampery je kombinací prvků z předloňských studií GTC a Flextreme a nelze jí upřít dávku originality.

Co se technického řešení vozu týče, Ampera alias Volt do značné míry mění pravidla hry, zvolený způsob pohonu je naprosto netradiční. Zcela totiž odpadá mechanická vazba mezi spalovacím motorem a poháněnými koly, protože klasický pístový agregát funguje jen v případě nutnosti, a to výhradně jako generátor elektrické energie.

Elektrická energie se koncentruje v li-ionových akumulátorech 16 kWh a vystačí na zcela ekologickou jízdu do 60 km. Poté přichází ke slovu generátor hnaný spalovacím motorem, který celkový jízdní dosah Ampery zvýší na 500 km. Akumulátory bude možno dobíjet i z běžné sítě, protože budou osazeny zdířkou pro napětí 230V. Opel zároveň zkoumá možnosti rozšíření „čerpacích stanic“ pro elektřinu s řadou energetických společností.

Chevrolet Volt se začne prodávat již příští rok, Ampera by jej měla během několika měsíců následovat a to i s pravostranným řízením a logem Vauxhallu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Ampera
Opel Corsa 1.229
Rok výroby: 2008
Stav: 86 854 km
Cena: 74 000 Kč
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 229 000 Kč
Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2011
Stav: 157 271 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků