Opel Ampera: „elektrovůz“ přistižen v produkční podobě (spy photos)

Velice zajímavý kousek v podobě Opelu Ampera se podařilo ukořistit fotografům, nyní netradičně na americké půdě. Dobrou zprávou je, že testovací vozy nenesly žádné větší maskování a lze tak pozorovat spojitost s konceptem. Jak již tomu bývá zvykem, netradiční technologie bývají častokrát zabalené v netradičním designu, a tak to bude i v případě Ampery, sestry Chevroletu Volt.

O pohon vozu se bude starat elektromotor s relativně vysokým výkonem až 150 koní a točivým momentem 370 Nm, který budou napájet baterie s kapacitou 16 kWh. To dovolí vozu ujet čistě na elektrický pohon až 60 km, potom se spustí malý zážehový agregát, aby baterie dobíjel. Na jedno natankování tak bude Ampera schopna ujet až 500 km. Výhodou je, že baterie bude možno nabíjet i z elektrické sítě.

Co se týká dynamických parametrů, stovku zvládne vůz za cca 9 sekund a dosáhne maximální rychlost 161 km/h. Je vidět, že u Opelu mají na cestě velice zajímavou alternativu ke konvenčním vozům. Model se představí světu v příštím roce a dovolím si tvrdit, že jeho úspěch či neúspěch může ovlivnit už jen cena. Nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Opel Ampera při testech

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků