Hvězdou stánku Opel na pařížském autosalonu se jednoznačně stala škála stylově zaměřených kompaktních vozů Adam.
Evropská divize amerického koncernu General Motors se pokouší zapůsobit také na motoristy, kteří chtějí vyniknout. Model Opel Insignia, dá se říci, uspěl a představuje minimálně rovnocennou a svéráznou volbu pro evropské zákazníky žádající kvalitní vůz střední třídy. Nyní přichází Opel Adam, jenž ve svém označení neodkazuje na nikoho menšího než samotného zakladatele značky Opel.
Opel Adam při premiéře v Paříži
Nový Adam chce konkurovat zejména etablovaným modelům Fiat 500 a Mini. Má to být pokus o „začátek od Adama“, nebo jen další z pokusů o obhájení práva značky Opel na život? Zatím brzy soudit. Opel Adam bude nabízen v „opticky neomezenými možnosti individualizace“, dlouhý je 3 700 mm, široký 1 720 mm a jeho rozvor náprav činí 2 311 mm.
Opel Adam hodlá vyniknout škálou nabízených verzí...
V Německu mají ceny začínat v přepočtu na 286 000 Kč a za tuto částku dostanete základní motor 1,2 l s výkonem 70 koní (51 kW). K dispozici bude také „čtrnáctistovka“ nabízená ve výkonových verzích 87 a 100 koní (64, resp. 74 kW), standardem bude ve všech případech pětistupňová, manuálně řazená převodovka za příplatek doplněná soustavou ecoFLEX zahrnující start/stop systém.
... a péčí o detail
Čtyřmístný interiér má nabídnout kvalitní zpracování v duchu poněkud omšelého hesla Made in Germany. Opel Adam sází na mimořádně širokou možnost modifikací přesně podle požadavků zákazníka, v nabídce figuruje například „hvězdná obloha“ v obkladu střechy tvořená šesti desítkami LED.