OPEC se nedohodl na zmrazení těžby. Cena benzínu už moc neporoste

Vypadá to, že i v letní sezóně budeme tankovat za méně než 30 korun. Státy OPEC se totiž znovu pohádaly a těžbu neomezí.

Představitelé států vyvážejících ropu (OPEC) a Rusko se mimořádně sešli v katarském hlavním městě Dauhá. Jejich jednání ale skončilo na mrtvém bodě a na dalším zmrazení těžby ropy na lednových hodnotách se nedomluvili. Z rozhádaného kartelu OPEC tak budou těžit především motoristé. Benzín ani nafta tak už moc zdražovat nebudou. Se zprávou přišel například web Penize.cz.

Mezi hlavní odpůrce snižování objemu těžby patří především Írán, který si chce udržet svůj podíl na trhu. Kartel OPEC před zhruba dvěma lety nastartoval zvýšení objemů klasické těžby, neboť po jeho ropě klesla poptávka. Například Amerika se naučila s ropou šetřit a je nyní víceméně soběstačná.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Ceny | Palivo | Hybridy

Ropa mírně zdražuje. Kdo ale vydělává (a prodělává) na levné ropě?

Získávání ropy tzv. frakováním je ale drahé, takže při cenách ropy pod 60 dolarů za barel nemá moc smyslu. I to je možná důvod, proč OPEC drží cenu níže, aby si zajistil odbyt. Nyní sice cena ropy po nervozitě kvůli jednání kartelu OPEC na začátku roku stoupla, ale už zase začíná klesat. Očekává se, že cena se bude v dalším období stabilně pohybovat pod 50 dolary za barel, spíše někde okolo 40 dolarů.

Stabilní ceny ropy ocení motoristé, kteří budou snad i toto léto tankovat za méně než 30 korun za litr benzínu, nafta by se mohla udržet pod 28 korunami za litr. Pumpaři obvykle nastaví v létě vyšší marže, roste i cena paliv na burze, ale nijak výrazně.

Život řidiče | Byznys | Ceny | Palivo

OPEC se hádá o ropu. Benzín mezitím spadl pod 25 korun za litr

Ještě je důležité připomenout, že největší podíl z ceny benzínu na našem trhu mají daně. Stát si vezme zhruba 60 % z ceny, marže pumpařů se pohybují do dvou korun na litr. Budgetové pumpy drží marži dokonce jen okolo koruny za litr. Levný benzín a nafta pak moc nenahrávají zavádění nových typů pohonu tržní cestou. Motoristé i dnes tankují litr pohonných hmot o zhruba deset korun levněji než před čtyřmi lety, kdy ceny benzínu a nafty atakovaly několik měsíců čtyřicetikorunovou hranici.

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků