Omlazený Volkswagen up! jde do prodeje, má nový motor 1.0 TSI

Seznam kapitol
  1. Volkswagen up!
  2. Fotogalerie: Volkswagen up!

Volkswagen modernizoval svého nejmenšího zástupce modelové řady. A i když to není na první pohled patrné, změny rozhodně stojí za zmínku. Velkou novinkou je příchod silnějšího přeplňovaného motoru.

Začneme ale designem, jehož změny rozeznáte jen v případě, že máte up! velmi dobře nakoukaný. Došlo na jemné úpravy nárazníků, světlomety mají novou grafiku, ty přední pak disponují LED technikou pro denní svícení. V nabídce jsou zároveň nové typy kol, a to až do rozměru 17 palců. 

Testy | Zajímavosti | Fascinace | Volkswagen | Premiéry | Design

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Interiér je o něco hodnotnější než tomu bylo v minulosti, kvalitnější materiály doplňuje ambientní osvětlení, které se liší barvou v závislosti na verzi — vrcholné provedení High up! svítí bíle, oranžově svítí cross up! a modrou elektrický e-up!. Nový design mají také sedadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jemně přepracovaný design, LED denní svícení, nové barvy a také nový přeplňovaný tříválec s výkonem 66 kW (90 koní), to je v kostce modernizovaný Volkswagen up!

Příplatkový multimediální systém disponuje pětipalcovým barevným displejem s podporou chytrých telefonů až do úhlopříčky 5,5 palce, díky kterému můžete svůj telefon využít jako plnohodnotnou navigaci.

Základní motory v podobě atmosférického litrového tříválce v naladění na 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k) zůstávají, k nim ovšem přibyl nový motor 1.0 TSI, který skrývá ten samý přeplňovaný tříválec, jaký najdete třeba i u Octavie. Jeho výkon je však snížen na 66 kW (90 k), možná si tím ale jen Volkswagen připravuje prostor pro sportovnější verzi, která klidně může dostat oněch 115 koní.

Technika | Kombi | Škoda | Sportovní auta | Nová Octavia | První svezení | Škoda Octavia

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Navzdory četným vylepšením je up! levnější než v minulosti. České zastoupení ceny zatím ještě nepředstavilo, v Německu vás ale základní provedení přijde na 9850 eur, což je v přepočtu 266 tisíc korun.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen up!
  2. Fotogalerie: Volkswagen up!
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků