Omlazený Mercedes CLS má nejen LED, ale i nové motory a 9° automat

Mercedes-Benz CLS prošel faceliftem, který se zaměřil převážně na modernizaci techniky. Změny se dotknou i kombíku Shooting Brake.

Druhá generace modelu Mercedes-Benz CLS, která vlastně založila kategorii čtyřdveřových kupé, právě prodělala zásadnější facelift. Mezi hlavní novinky patří devítistupňová automatická převodovka, základní naftový čtyřválec a světla z LED diod.

O diodových světlech jsme už psali, takže vás odkážeme na starší článek. Pojďme se tedy podívat na všechny novinky pěkně popořadě. A začneme rovnou u motorů, konkrétně u naftového čtyřválce pro model CLS 220 BlueTEC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vzhledu CLS se mění spíš jen detaily, důležité novinky najdeme pod kapotou

Modernizovaná jednotka o objemu 2,1 l bude na zadní kola posílat v nejslabší konfiguraci výkon 170 koní a točivý moment 400 Nm. Motor teď plní emisní normu Euro 6. Model CLS 250 BlueTEC, který může být nově i ve verzi 4MATIC, je silnější specifikací téhož motoru; má opět 204 koní a 500 Nm.

Další diesel je vidlicový šestiválec 3,0 l v modelu CLS 350 BlueTEC, který disponuje výkonem 258 koní a velmi pěkným točivým momentem 620 Nm. V kombinaci s pohonem všech čtyř kol se bude jistě jednat o velmi žádanou verzi.

Testy | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Sedany

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Novinkou je i benzínový šestiválec 3,5 l s přeplňováním dvojicí turbodmychadel v modelu CLS 400. Ten bude na zadní nebo všechna kola posílat výkon 333 koní a točivý moment 480 Nm v rozmezí 1200 a 4000 ot./min.

CLS 500 s „foukaným“ osmiválcem 4,7 l v nabídce zůstává, má i stejných 408 koní a 600 Nm. Samozřejmostí je i verze CLS 63 AMG s přeplňovaným osmiválcem 5,5 l ve dvou verzích. Můžete mít buď 557, nebo rovnou 585 koní.

Testy | SUV | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Nová devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic využívá klasický hydrodynamický měnič. Najdete ji ve všech naftových verzích, stejně jako u benzínové CLS 500. Mercedes neuvádí převodovky u CLS 400 a CLS 63 AMG, ale zřejmě se bude jednat o osvědčenou sedmistupňovou skříň.

Vedle nových motorů, převodovky a diodových světel může být faceliftované CLS vybaveno i spoustou dalších hraček, za které se ale bude adekvátně připlácet. Počkejme si na český ceník.

Zobrazit tiskovou zprávu
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků