Olympiáda brnká řidičům ve Velké Británii na nervy

Řidičům ve Velké Británii bylo v těchto dnech řečeno, aby se připravili na nejhorší. Výslovně byli požádáni, aby se začali vyhýbat Londýnu už měsíc před zahájením olympijských her. Důvod? Světelné semafory v centru města musí být upraveny tak, aby VIP hosty v limuzínách na křižovatkách nic nezdržovalo.

Britové tak začali nenávidět „Games Lanes“ nebo-li „Pruhy her“ už teď. Alej 1300 semaforů jim dá zabrat. Vše se bude upravovat tak, aby 1. července návštěvníky olympijských her nic nezdržovalo. Motoristé proto nemají vůbec do centra metropole vjíždět.

A co teprve, až se vše spustí. Hrstka VIP hostů se prožene městem, po více než padesátikilometrovém vnitřním (pro ně vyčleněném) okruhu, zatímco miliony Britů budou trávit v dopravních zácpách desítky minut navíc.

Na jedné straně tak budou hosté v luxusních pohodlných limuzínách značky BMW - budou  vyjíždět ze svých hotelů kolem Park Lane a Mayfair a uhánět směrem ke sportovištím. Na straně druhé si budou užívat ještě větší tlačenice cestující v podzemce a v příměstských vlacích. Alespoň taková je prognóza dopravních specialistů.

Ti proto radí Londýňanům a Britům dojíždějícím za prací do metropole na Temži, aby si v čase olympijských her vybrali dovolenou, nebo pracovali z domova. Pokud už ale do města budou muset cestovat, tak buď ať vyrazí brzy ráno anebo pozdě večer. Vyhnou se tak chaosu, který prý nevyhnutelně nastane. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vyzdobený Tower Bridge.

Přesto připouštějí, že v optimálním případě, se cesta běžně trvající hodinu protáhne minimálně o dvacet minut. Ale spíše více. Průměrná rychlost se pak na klíčových komunikacích sníží na zhruba 19 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázek

Žlutá trasa – silnice na této trase budou vyhrazeny pouze olympionikům, atletům, oficiálním hostům, VIP, sponzorům, zástupcům médií. Budou pro ně vyčleněny od 6 ráno do půlnoci.

Červená trasa – silnice na této trase budou sice vyhrazeny pro veřejnost, ale budou plné zákazů a omezení. Například se na nich nebude smět parkovat, odbočovat vpravo, nebudou na nich v provozu přechody pro chodce, nebude se smět vstupovat do vozovky.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků