Oldtimer Festival letos ve Slavkově: jubilejní 20. ročník

Jedna z nejvýznamnějších a největších veteránských akcí u nás shromáždila stovky exponátů a tisíce návštěvníků a nabídla bohatý doprovodný program.
Seznam kapitol
  1. XX. Oldtimer Festival
  2. Fotogalerie

Také letos patřila poslední červnová sobota setkání sběratelů a historických vozidel pod tradičním jménem Oldtimer Festival, jež proběhlo i tentokrát v kouzelném prostředí zámku Austerlitz ve Slavkově u Brna. Do jeho zahrad se vzdálenější účastníci sjížděli již od pátečního odpoledne, ovšem hlavní program byl naplánován na sobotu 29. června.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hned u vstupu návštěvníky vítal průřez dějinami automobilů Corvette od jejich počátků až po letošní 60. výročí

V pořadí dvacátý, tedy jubilejní ročník Oldtimer Festivalu se v ničem výrazně nelišil od ročníků předešlých, navíc šlo i tentokrát o akci mimořádného významu, jíž neuškodí ani praktická absence jakékoli propagace. Takže i letos mohli být pořadatelé spokojeni. Branami prošly tisíce návštěvníků a projel jimi více než 1 000 historických automobilů a motocyklů. Slavkovský Oldtimer Festival navíc potvrdil své mimořádné štěstí na počasí: celou sobotu se slunce zrcadlilo v naleštěných karoseriích vozidel z dávné i novější historie, ovšem zároveň nedeptalo účastníky přílišným vedrem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Davy kam se podíváš...

Z Oldtimer Festivalu se během dvou dekád stalo respektované setkání odborné i laické veřejnosti, sběratelů a renovátorů, ale také vyhledávaná příležitost pro rodinný výlet. Pokud návštěvníky pohled na svědky dějin motorizovaných prvků individuální přepravy již znudí, mohou se rozptýlit doprovodným programem v podobě produkce živé hudby či módních přehlídek, ale také třeba navštívit útroby zámku Austerlitz.

Retro

Oldtimer Festival 2008 splnil očekávání

Oldtimer Festival je dnes setkáním, jež si žije vlastním životem. Nikdo nepátrá po jeho termínu či místě konání, vždy je to jednoduše poslední červnová sobota na zámku ve Slavkově. Nedílnou součástí Oldtimer Festivalu, kterou nelze opomenout, je také burza náhradních dílů a dobových relikvií, jež probíhá tradičně ve spodní části zahrad podél jejich zdí a která i svým mimořádným rozsahem pomáhá renovátorům a příznivcům historie v jejich úsilí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Unikátní luxusní kabriolet typu 70 někdejší prostějovské automobilky Wikov ve společnosti podobně starého sedanu Bentley

I letos využily možností (neoficiálně) dvoudenního setkání také kluby majitelů historických vozidel, jež ve vymezených prostorech již v pátek rozmístily své stroje a noc prožily v družné zábavě. A podobných příležitostí během sezóny mnoho nebývá! Ale abychom zase jen nechválili. Jemným štěrkem sypané prostranství přímo v okolí velké kašny před zámkem, jež tradičně patří nejhodnotnějším exponátům, je zdrojem nepříjemných oblak prachu pokaždé, kdy se na něm některé z vozidel pohne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tatra T600 Tatraplan: poválečná československá klasika

Enormní zájem veřejnosti o historické automobily a motocykly je sice uznáním pořadatelské práce, ale prakticky kolem každého stroje jsou nabaleny hrozny přihlížejících, takže třeba pořídit nějakou pěknou fotografii je prakticky nemožné. Zřejmě největším neduhem Oldtimer Festivalu z posledních let, a jubilejní 20. ročník to jen potvrdil, je praktická absence jakékoli selekce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spodní část zámecké zahrady opět patřila vozům novějšího data výroby

V zahradách slavkovského zámku Austerlitz tak najdeme kromě prodejců cenných součástí na historická vozidla také obyčejné stánky trhovců a různých hadrníků a mezi vystavenými automobily a motocykly co do počtu převládají spíše youngtimery v podobě Trabantů, „embéček“ nebo motocyklů Jawa a ČZ, na nichž řada z nás ještě nedávno jezdila do práce. To ale vysloveně nevadí, ne každého osloví pohled na lakované dřevo archaických „loukoťáků“…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posádka vozu Fiat Dino 2400 přebírá registraci přímo z rukou šéfa Festivalu Miroslava Gomoly

Dvacátý ročník slavkovského Oldtimer Festivalu potvrdil své výsostné postavení na tuzemské veteránské scéně, a to i přes lehce kontroverzní postavu jeho pořadatele. Na své si na Festivalu přišel každý, jehož oku lahodí pohled na um našich předků a nosu voní pach připáleného oleje…

Následující kapitola
Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 125 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků