Oldtimer Festival letos ve Slavkově: jubilejní 20. ročník

Jedna z nejvýznamnějších a největších veteránských akcí u nás shromáždila stovky exponátů a tisíce návštěvníků a nabídla bohatý doprovodný program.
Seznam kapitol
  1. XX. Oldtimer Festival
  2. Fotogalerie

Také letos patřila poslední červnová sobota setkání sběratelů a historických vozidel pod tradičním jménem Oldtimer Festival, jež proběhlo i tentokrát v kouzelném prostředí zámku Austerlitz ve Slavkově u Brna. Do jeho zahrad se vzdálenější účastníci sjížděli již od pátečního odpoledne, ovšem hlavní program byl naplánován na sobotu 29. června.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hned u vstupu návštěvníky vítal průřez dějinami automobilů Corvette od jejich počátků až po letošní 60. výročí

V pořadí dvacátý, tedy jubilejní ročník Oldtimer Festivalu se v ničem výrazně nelišil od ročníků předešlých, navíc šlo i tentokrát o akci mimořádného významu, jíž neuškodí ani praktická absence jakékoli propagace. Takže i letos mohli být pořadatelé spokojeni. Branami prošly tisíce návštěvníků a projel jimi více než 1 000 historických automobilů a motocyklů. Slavkovský Oldtimer Festival navíc potvrdil své mimořádné štěstí na počasí: celou sobotu se slunce zrcadlilo v naleštěných karoseriích vozidel z dávné i novější historie, ovšem zároveň nedeptalo účastníky přílišným vedrem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Davy kam se podíváš...

Z Oldtimer Festivalu se během dvou dekád stalo respektované setkání odborné i laické veřejnosti, sběratelů a renovátorů, ale také vyhledávaná příležitost pro rodinný výlet. Pokud návštěvníky pohled na svědky dějin motorizovaných prvků individuální přepravy již znudí, mohou se rozptýlit doprovodným programem v podobě produkce živé hudby či módních přehlídek, ale také třeba navštívit útroby zámku Austerlitz.

Retro

Oldtimer Festival 2008 splnil očekávání

Oldtimer Festival je dnes setkáním, jež si žije vlastním životem. Nikdo nepátrá po jeho termínu či místě konání, vždy je to jednoduše poslední červnová sobota na zámku ve Slavkově. Nedílnou součástí Oldtimer Festivalu, kterou nelze opomenout, je také burza náhradních dílů a dobových relikvií, jež probíhá tradičně ve spodní části zahrad podél jejich zdí a která i svým mimořádným rozsahem pomáhá renovátorům a příznivcům historie v jejich úsilí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Unikátní luxusní kabriolet typu 70 někdejší prostějovské automobilky Wikov ve společnosti podobně starého sedanu Bentley

I letos využily možností (neoficiálně) dvoudenního setkání také kluby majitelů historických vozidel, jež ve vymezených prostorech již v pátek rozmístily své stroje a noc prožily v družné zábavě. A podobných příležitostí během sezóny mnoho nebývá! Ale abychom zase jen nechválili. Jemným štěrkem sypané prostranství přímo v okolí velké kašny před zámkem, jež tradičně patří nejhodnotnějším exponátům, je zdrojem nepříjemných oblak prachu pokaždé, kdy se na něm některé z vozidel pohne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tatra T600 Tatraplan: poválečná československá klasika

Enormní zájem veřejnosti o historické automobily a motocykly je sice uznáním pořadatelské práce, ale prakticky kolem každého stroje jsou nabaleny hrozny přihlížejících, takže třeba pořídit nějakou pěknou fotografii je prakticky nemožné. Zřejmě největším neduhem Oldtimer Festivalu z posledních let, a jubilejní 20. ročník to jen potvrdil, je praktická absence jakékoli selekce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spodní část zámecké zahrady opět patřila vozům novějšího data výroby

V zahradách slavkovského zámku Austerlitz tak najdeme kromě prodejců cenných součástí na historická vozidla také obyčejné stánky trhovců a různých hadrníků a mezi vystavenými automobily a motocykly co do počtu převládají spíše youngtimery v podobě Trabantů, „embéček“ nebo motocyklů Jawa a ČZ, na nichž řada z nás ještě nedávno jezdila do práce. To ale vysloveně nevadí, ne každého osloví pohled na lakované dřevo archaických „loukoťáků“…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posádka vozu Fiat Dino 2400 přebírá registraci přímo z rukou šéfa Festivalu Miroslava Gomoly

Dvacátý ročník slavkovského Oldtimer Festivalu potvrdil své výsostné postavení na tuzemské veteránské scéně, a to i přes lehce kontroverzní postavu jeho pořadatele. Na své si na Festivalu přišel každý, jehož oku lahodí pohled na um našich předků a nosu voní pach připáleného oleje…

Následující kapitola
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2008
Stav: 68 526 km
Cena: 52 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2005
Stav: 200 963 km
Cena: 26 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků