Okruhový McLaren P1 GTR má tisíc koní a brutální zadní křídlo

McLaren rozesílá svým klientům render možné podoby budoucího modelu. Není pochyb, že jde o ostrou variantu hybridního P1 s označením GTR.

McLaren se pochlubil konečně první počítačovou kresbou okruhové verze hybridní střely P1 s názvem GTR. Už v polovině června nabídl první skicu se siluetou, tedy základními linkami, teď zase víme, jak bude raketa alespoň vzdáleně vypadat. Její příchod si vynutili sami klienti stávajícího silničního P1, chtějí si totiž zařádit i na uzavřených tratích v rámci track days. Nikomu jinému jej koneckonců ve Wokingu za mastných 1,98 milionu liber ani neprodají.

Klepněte pro větší obrázek
Nový McLaren se zatím představuje v podobě počítačové ilustrace

P1 GTR není klasickým závodním autem, FIA dosud pro hybridní GT na okruzích nedala dohromady pořádné předpisy. Ano, existuje prototypová třída LMP1 – H, ale to je záležitost francouzského ACO a mezinárodní automobilová federace regule pouze převzala. McLaren je tedy určen výhradně pro track days, silniční homologaci samozřejmě postrádá.

Simulátor, slicky i fitness trenér v ceně

Zákazníci k vozu dostanou i sadu slicků pro správnou přilnavost na suchu. Dále jsou v ceně jízdy na firemním simulátoru, porady s trenéry kvůli fyzické kondici, šest závodních víkendů na tratích celého světa (za jednu sezónu!) a setkání se samotným Frankem Stephensonem.

A technika? Gétéerku zůstane podle všech předpokladů uprostřed umístěný vidlicový osmiválec objemu 3,8 l se dvěma turbodmychadly. Z hybridní soustavy ale konstruktéři vydolují rovných tisíc koní (736 kW) místo sériových 916 k, tedy správně 674 kW. Jak je vidět z teaseru, GTR bude pořádný agresor s obrovským zadním křídlem, které posune přítlak na zadní nápravu do jiných dimenzí. Nezapomínejme na monstrózní difuzor pod ním a rozšířený rozchod kol. Dvojitá koncovka výfukového potrubí vypadá pekelně a plivání ohně jí určitě není cizí.

Z kresby stříbřitého auta s číslem 01, která pochází od dealera McLarenu z floridského města Tampa Bay, jsou patrné i rozšířené vstupy vzduchu na bocích. Vzhled přední části bohužel dosud zůstává tajemstvím. Produkce bude striktně limitována, konkrétněji McLaren Automotive zatím nemluví. První kus vznikne až poté, co továrnu ve Wokingu opustí poslední silniční P1. Těch se zrodí jen 375 a už si ho neobjednáte, všechny jsou totiž dávno prodané.

Písmena GTR znamenají i vítězství v Le Mans

Písmena GTR dávají vzpomenout na závodní verzi legendárního McLarenu F1. Bezesporu nejslavnějším exemplářem je šedočerné auto s číslem šasi 01R týmu Kokusai Kaihatsu Racing, které triumfovalo v roce 1995 na Circuit de la Sarthe ve slavné čtyřiadvacetihodinovce. Tenkrát zvítězila posádka Yannick Dalmas/Masanori Sekiya/JJ Lehto se startovním číslem 59. Sekiya se stal mimochodem prvním Japoncem, který vytrvalostní Velkou cenu, konkrétně její 63 ročník vyhrál. Grand Prix of Endurance je neoficiálním názvem klání, který se používá v anglicky mluvících zemích. P1 GTR se oficiálně ukáže za necelý rok v červnu přímo na francouzské trati u města Le Mans. Dvacetiny od významného sportovního úspěchu je přece třeba řádně oslavit, ne?

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků