Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Pokud potřebujete nějaké skutečně rychlé okruhové náčiní, zavolejte do Lotusu.
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoodu představil novou okruhovou hračku, která se jmenuje 3-Eleven. Určitě si vzpomínáte na minulou verzi 2-Eleven, ale tentokrát se dynamický potenciál auta, které si rozhodně nekoupíte na nákupy, posunul někam úplně jinam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šestiválec 3,5 litru z Lotusu Evora 400. Má tedy přeplňování kompresorem a dosahuje výkonu 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a točivého momentu 450 Nm v rozmezí 3500 až 6500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus 3-Eleven sází na nízkou hmotnost a zásobu mechanické přilnavosti, ale jen tak mimochodem přidává ještě pořádně výkonný motor. Interiér je vskutku minimalistický

Suchá hmotnost Lotusu 3-Eleven je ale pouze 900 kg, takže poměr výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnot jako u Bugatti Veyron. karoserie je vyrobena z kompozitu a luxusní výbavu v tomhle autě nenajdete.

Retro | Život řidiče | Statistiky | Sportovní auta | Fascinace

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Lotus vyrobí jen 311 kusů tohoto jistě velmi zajmavého auta. Vybrat si můžete dokonce ze silniční a okruhové verze. Silniční má klasický nakrátko poskládaný manuál a samosvor Torsen, závodní verze s agresivním bodykitem má pak sekvenční převodovku.

Silniční model je schopný dosáhnout na 290 km/h, závodní pak „jen“ na 280 km/h. Oba vozy zrychlí na stovku za méně tři sekundy. Silniční model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

Tajné | SUV | Sportovní auta | Toyota | Lotus

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

Přední pneumatiky mají rozměr 225/40 ZR18, zadní pak 275/35 ZR19. Za lehkými ráfky se ukrývají klasické ocelové brzdy se čtyřpístkovými třmeny a ventilovanými kotouči o průměru 332 mm vpředu i vzadu.

Silniční verze Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 liber s daní (při aktuálním kurzu 38 korun za libru to dělá 3 116 000 korun), okruhová verze přijde i s daní na 115 200 liber (4 377 600 korun).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogalerie: Lotus 3-Eleven
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků