Ojetiny od nás míří do jiných zemí, zájem je prý i na západě

To co se před pár lety zdálo prakticky nemožné, stává se nyní skutečností. Ojetá auta k nám putovala celé roky ze západní Evropy, nyní začínají zlehounka mířit opačným směrem. Jedná se samozřejmě proti masovému dovozu o zanedbatelné množství, ale tento trend tady podle prodejců je.

Jedním z důvodů zájmu o ojetá auta z Česka je zřejmě možnost nákupu přes internet, na němž mají české společnosti nabídky a který obchod urychluje. Na jednotlivých automobilových portálech jsou stovky inzerátů s nabízenými ojetinami od českých prodejců. Zájemci se rekrutují prakticky z celé Evropy a v nabídce jsou jednak vozy ve veteránském věku, ale údajně i některé luxusní značky.

Klepněte pro větší obrázek

Podobné poznatky mají i autobazary. „Zaznamenali jsme jednoznačný nárůst zájmu o naše ojeté vozy pro vývoz do Německa, Španělska a dalších západoevropských zemí. Ještě minulý rok nebyl o takové obchody zájem, ale díky poklesu cen ojetin u nás je to přesně naopak. Pochopitelně ale nejde o velký byznys, na kterém by se dalo příliš vydělat,“ řekl AutoRevue.cz obchodní ředitel Auto ESA Tomáš Svoboda.

Svůj názor na vývoz ojetin z Česka má tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. „Pár zajímavých aut se tam asi doveze, ale je to jen mizivé procento proti tomu, co se dováží k nám. Ven jdou hlavně veteráni. Když to přeženu, tak je možná zájem o naše trabanty, protože je výhodné tady koupit,“ řekl AutoRevue.cz Tunkl.

„Jak se ale bude náš vozový park lepšit, bude vývoz stoupat a bude to ze dvou důvodů. Buď budou naše vyřazená auta lepší, než je průměr v některých zemích – to ale nebude vývoz směrem na západ - a druhou možností je, že to bude finančně výhodné,“ pokračoval s tím, že loni bylo vyřazeno z registru 169 000 aut. „Většina se rušila, ale zhruba loňských šestnáct tisíc jich bylo vyřazeno za účelem provozu v jiné zemi.“

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků