Ojeté Octavie II zlevnily

Ceny ojetých Octavií II poklesly za poslední týden až o 30 tisíc Kč. Důvodem je příchod modernizované verze, oficiálně představené na právě probíhajícím autosalonu v Paříži. „Nový facelift Octavie se povedl a řada zájemců si teď bude chtít počkat na modernizovaný model a ceny stávajících Octavií II tím zákonitě klesají,“ uvedl ředitel výkupu skupiny AAA Auto Petr Vaněček.

Bude se tak podle něj opakovat scénář, kdy příchod nové Škody Superb letos na jaře postupně srazil ceny předchozí verze až o 20 %, přičemž nejvíce poklesly zánovní vozy z posledních dvou let výroby.  

„Letos celkově klesají ceny škodovek více, než v předchozích letech. U některých novějších modelů (hlavně  Fabia II a Octavia II) pak pokles dosáhnul až 15 %,“ poznamenal Petr Vaněček a vysvětlil: „Děje se tak v důsledku cenové politiky automobilky, která letos přistoupila k výrazné modelové obměně a také k nebývalým cenovým akcím při prodeji nových vozů.“ U nové Fabie II pak podle něj hraje roli i to, že ji zatím zákazníci nepřijali s takovým nadšením jako první generaci, která přišla na trh v roce 1999.

I přes současný pokles cen škodovek ale lze očekávat, že vozy domácí značky budou i v příštích letech patřit mezi cenové držáky a jejich zůstatková hodnota bude i nadále ve srovnání s konkurencí spíše nadprůměrná. Další výraznějśí pokles cen ojetých škodovek letos již zřejmě nelze očekávat.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků