Ojetá auta za poslední půlrok výrazně zlevnila, ceny Škodovek klesly až o čtvrtinu

16 komentářů

Honza
23. ledna • 11:50

A co z toho objektivně lze vyčíst? Nějak tyhle statistiky moc nemusí, , ale podle mně to ukazuje jen jedno a to samé již dlouho, zboží nadbytek. Nabídka převyšuje poptávku a přidaná hodnota jak jí vidí výrobce není to samé co v očích zákazníka.

Petr
22. ledna • 15:48

Problem statistiky je v tom, ze vubec nezohlednuje vybavu daneho vozidla. To je videt na KIA Cee'd, ktera sice zlevnila, ale proti minulemu obdobi byl zaveden novy zakladni model s nizsi vybavou. Pred rokem a pul zacinal Ceed nekde kole 320-330 tis. po zavedeni nove zakladni vybavy za 260 tis. tady mame hned pokles o cca 70 tis.

mates
22. ledna • 8:08

jojo jen tak dal, cekam uz rok a pul bo na nakup nespechame a naprosta spokojenost, kazdpadne mi na knci clanku chybi obligatni zaplacena veta ze ceny takto nizko jsou naproste dno a niz uz to jit NEMUZE!!! jak s velkym pobavenim ctu uz rok a pul.... ale muze to jit niz, a jeste pujde, i kdyz uz v mensi mire, s nezamestnanosti v US kolem 17 procent neoficialne a u nas brzy pres 10 procent a dal se zvysujici, se zamrzlym trhem uveru je to to spravne prostredi na rust cen, inflace v nedohlednu, kdo si pocka ten se docka...

Brouk
22. ledna • 8:54

No jestli cekas rok a pul na ROCNI ojetinu, tak bych to jeste pochopil. Ale jsetli cekas rok a pul na konkretni auto, tak tomu nerozumim. to bude asi nejvyhodnejsi koupit za 20 let, az to bude stat 1000 kc.

Radek Ondrášík
22. ledna • 8:27

ceho tim cekanim dosahnete? kdyz budete porad cekat, tak se nikdy nedockate, prootze vzdy druhy den jsou auta levnejsi a levnejsi :)

mates
22. ledna • 9:13

ceho jsme tim doposud dosahli? usetrili jsme prozatim cca pres 110 litru, a bo mala je jeste v kocarku a kombika budem potrebovat tak za rok jsme velmi radi ze mame svou hlavu a nekupujeme ukvapene predrazene veci na vrcholu bubliny... ale je pravda ze nekdo to neresi a chce jezdit hned za jakoukoliv cenu, i to je v poradku, zivot je o prioritach.... :-)

Radek Ondrášík
22. ledna • 10:39

auta stoji porad stejne od 1000 Kc do 100milionu, nic zasadniho se nemeni, stejne tak, jako kdyz clovek furt tankuje za 500 Kc, tak pro nej benzin stoji stejne.jako pokud clovek auto nepotrebuje, tak je pravda, ze dnes koupi za stejne penize treba znackovejsi auto, pred rokem stala rocni ojetina 300tis. dnes stoji rocni ojetina 280tis apod. ale zase abyste se dockal, protoze furt se vyplati pockat an neco lepsiho.ale mate pravdu, ze je to o prioritach, ale furt na neco cekat, to vazne ne, to neni priorita, to je nemoc.

mates
22. ledna • 10:53

diky za starostlivost, my uz mame splneno a cil koupit slusne vybavenyho prostornyho kombika za max. 290 nam aktualne bez problemu splnuje novy Megane, kdybychom to zbytecne uspechali bylo by to vyhozenych 100 litru oknem, takze na nasi strane spokojenost a ten jeden rok bez nej jsme velmi radi ozeleli, at to jezdi! skoda jen ze si nechavaj za 1,4T tak nekrestansky zaplatit, v zakladu s priplatkem 20-30k to by bylo jiny kafe, ale rozdil 110k, to asi nechtej masovejsi rozsireni tohoto motoru... zvlast kdyz kouknu treba na cenik Golfa kde uz od zakladu hrnou temer vyhradne turbo motory a vcelku jasne ukazujou co uz zacina bejt standardem.... ale to je jina pohadka, cena je cena....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
25. ledna • 4:32

Čekat na auto až bude vojetý a ještě k tomu na rencka! Tomu řikám cíl. Vůbec nic jsi neušetřil špekulante páč si zase vo rok starší a furt jezdíš v užovce nebo na čem si začal.
Užíráš se lakotou protože nechápeš že auťák je pro radost a ne investice. Strašný.

Honza
25. ledna • 14:43

Jo proradost? Hmm nějak mě nenapadá jak člověk po tom co si koupí nové auto by měl mít radost ze slabšího , vevnitř menšího, s větší spotřebou... atd. Ono né vždy nové je lepší pro toho kdo to nakonec platí a používá. Takže o radosti ? Prostě nutné zlo.

Radek Ondrášík
22. ledna • 12:39

predem dodam, ze mi se megan moc libi a mame noveho v rodine, takze to neni o tom, ze bych byl proti nemu, ale. Megane urcite neni prostorne auto. Z nizsi stredni patri vnitrne i uzitne k nejmensim. A slusne vybaveny za 290tis.? to jako ten zakladni motor, manualni klima je slusne vybaveny? co je pak auto klima? mega vybava?jinak priplatek za lepsi motor je dan i vybavou, nejen motorem. ale ok, 100 lidi tak 100 chuti.

mates
22. ledna • 13:09

kazdy ma jiny standard, pro lidi co jezdili x let bez klimacky, pak x let s manualni a stacila, jim asi bude nadale manualni stacit, zejmena pak po pohledu do ceniku... kazdopadne je zajimave sledovat jak se za mym odhadem zanedbatelne 4-5 let zmenil pohled na to, co je vybaveny auto s cenovkou pod 300k, prodeje trebas oktavek a fabii za vyrazne vyssi penize v holobytu trhaly rekordy, uplyne par mesicu a kompletni elektrika, central na dalku, klima, ESP, ASR, 4-6 pytlu a ja nevim co jeste jakoby ani nestalo za rec... holt ti co vyrustali za S120, delali autoskolu na S105 a V3S asi na to cim muzou temer za hubicku jezdit dneska maji jiny pohled... :-) a jak MIII spokojenost a sel bys do nej zase? mas tusim kratkyho s 1,4T takze zadnou levnou socko verzi

Radek Ondrášík
22. ledna • 13:44

Tak samozrejme, ze se vse vyvyiji. Pred 10ti lety byly priplatky na manualni klimu 45-60tisic, dnes je az na par zakladnich holobytu standardem i u malych aut. ESP to same apod. bagy jsou dnes povinne stejne jako ABS a neni to tak davno, co auta mely na zadku nalepky ABS, aby se videlo, ze tento majitel na to ma :)u elektroniky je ten vyvoj jeste 100x rychlejsi. Pres 3mi lety staly metrove plazmy apod. pres 100tis. dnes ji koupite ve full hd klidne za 15tisic. mobily ani nemluve apod. jooo t oje proste vyvoj.ja osobne zadneho megana nemam, jen je k dispozici ;) mam starou rachotinu :) ale jinak chapu ty pozadavky, ono to ve finale cloveku staci, musi se oprostit od pocitu, ze potrebuje vice. stejne ve finale tretinu fjucur co mam nepouzivam.

Dusan
22. ledna • 6:59

Clanek zminuje krizi, pricemz z cisel vyplyva, ze faktory stojici za zlevnenim budou patrne jine. Nejvetsi zlevneni je u Octavii II, kde ovsem nejde zdaleka jenom o krizi, ale zejmena o pokles ceny zpusobeny faceliftem. U dalsich nejvice "poklesnutych" modelu jde vetsinou o auta, ktera nejsou na trhu dlouho, cimz procentuelne doslo za ten pul rok k vyraznemu zestarnuti modelu. Pokud je neco zbrusu novy model, tak ma vyssi ceny nejenom jako nove auto, ale i jako ojetina protoze na trhu je minimalni nabidka. Na druhou stranu narust cen Superbu ukazuje nejspise na prvni ojete Superby II, ktere zvysuji cenu, protoze jsou zanovni a opet novy aktualni model.
Cimz nechci rici, ze se krize neprojevila, ale v te tabulce jsou zohledneny uplne jine vlivy.

Skyline
22. ledna • 11:13

O krizi nevypovida nic, protoze na to by bylo potreba mit srovnatelna data z minulych obdobi a pak by se dalo (s urcitou davkou nepresnosti, ale precejenom aspon s nejakym rozumny podkladem) rict, ze auta klesla v dobe pred krizi o napr. 15% a nyni o 20-30. Vlivu je samozrejme hodne (tezko nasimulovat vzdy stejnou situaci, nabidka na trhu se v case dost meni a spoustu vlivu jsi popsal sam), ale bylo by to aspon neco. Takhle se da jen rict, ze ceny klesly (fakt div), ale vliv krize posoudit nelze.

Dawe
23. ledna • 9:55

Jak je možné, že v příspěvcích předemnou dva lidé zmíní afekty ovlivňující přímo cenu ojetiny a v článku o těchto není ani zmínka? To zase někdo píše článek jen pro reklamu a bez přemýšlení?
Je přeci jasné, že cena auta za půl roku klesne celkem značně pokud jde o model 2008, pokud by to byl model 2005, pak už by změna byla mnohem menší, protože zastarání o 6 měsíců je procentuelně mnohem menší. Podobně je to s uváděným faceliftem...

Doporučujeme

Články odjinud