Ohlédnutí za superluxusní značkou Maybach

Maybach končí, oznámil suše šéf společnosti Daimler AG Dieter Zetsche. Ukončil tak trápení, které započalo v roce 2002. Tehdy značku superluxusních vozů stvořil Jürgen Schrempp, předchůdce současného nejvyššího představitele německé společnosti .

Odhaduje se, že do rozvoje Maybachu investoval Daimler více než jednu miliardu eur. Značka však přežila pouhých devět let. Nebylo divu. Od první chvíle vypadala na odpis. Nezvládla soupeření s konkurencí, která měla lepší koncept.

O rychle se blížícím konci svědčila i poslední čísla: loni Maybach udal pouhých 157 aut, zatímco Rolls-Royce zaznamenal rekordní prodeje. Jeho vozy si pořídilo 2711 nových zákazníků, prodeje stouply o 171 procent.

Je s podivem, že porážka byla až tak drtivá. Vždyť na světě je stále více bohatších lidí bažících po luxusu. Jenže milionáři a miliardáři evidentně netoužili po automobilu, který měl pokrevní (byť vzdálený) vztah s vozy Mercedes-Benz třídy A a B. Nebyl pro ně očividně dost „nóbl“.   

Tento postoj se ale netýkal Německa. Zde se luxusní limuzína prodávala vcelku dobře. Problém tkvěl v tom, že Maybach neoslovil zákazníky ve světě, na klíčových trzích v Americe a v Asii.

Odhaduje se, že v současnosti žije na světě více než 90 000 super bohatých lidí. Během deseti let by jejich počet mohl stoupnout na 125 000. I proto si zřejmě šéf značky Rolls-Royce Torsten Mueller-Oetvoes dovolil nedávno říct: „Očekávám, že již brzy budeme prodávat ročně 10 000 vozů.“

A také proto se Zetsche nemíní vzdát, opustit segment nejluxusnějších vozů. Boháčům chce nabídnout v roce 2013 novou vlajkovou loď - Mercedes-Benz třídy S v šesti verzích. Ta nejdelší bude dlouhá 6,8 metru, dostane jméno Pullmann a bude určena hlavně pro hlavy států, politiky. Kratší verze by měla měřit 6 metrů.  

Rozhodnutí nejvyššího představitele Daimleru bylo bezpochyby bolestné a vynucené. Dotklo se i britské automobilky Aston Martin, která do poslední chvíle doufala, že se bude podílet na reinkarnaci Maybachu.

Na druhou stranu ušetřené peníze zcela jistě prospějí značce Mercedes-Benz. Investice do jejích vozů bude bezesporu prospěšnější.

Nejvyšší představitelé Daimleru AG učinili dramatické rozhodnutí i přesto, že letos očekávají rekordní zisk a společnost oslavuje 125. výročí svého vzniku. A také navzdory tomu, že do zapomnění tak možná hodně rychle upadne i jméno bývalého slavného konstruktéra automobilů Wilhelma Maybacha, podle něhož se značka jmenovala.  

Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků