Ohlédnutí za superluxusní značkou Maybach

Maybach končí, oznámil suše šéf společnosti Daimler AG Dieter Zetsche. Ukončil tak trápení, které započalo v roce 2002. Tehdy značku superluxusních vozů stvořil Jürgen Schrempp, předchůdce současného nejvyššího představitele německé společnosti .

Odhaduje se, že do rozvoje Maybachu investoval Daimler více než jednu miliardu eur. Značka však přežila pouhých devět let. Nebylo divu. Od první chvíle vypadala na odpis. Nezvládla soupeření s konkurencí, která měla lepší koncept.

O rychle se blížícím konci svědčila i poslední čísla: loni Maybach udal pouhých 157 aut, zatímco Rolls-Royce zaznamenal rekordní prodeje. Jeho vozy si pořídilo 2711 nových zákazníků, prodeje stouply o 171 procent.

Je s podivem, že porážka byla až tak drtivá. Vždyť na světě je stále více bohatších lidí bažících po luxusu. Jenže milionáři a miliardáři evidentně netoužili po automobilu, který měl pokrevní (byť vzdálený) vztah s vozy Mercedes-Benz třídy A a B. Nebyl pro ně očividně dost „nóbl“.   

Tento postoj se ale netýkal Německa. Zde se luxusní limuzína prodávala vcelku dobře. Problém tkvěl v tom, že Maybach neoslovil zákazníky ve světě, na klíčových trzích v Americe a v Asii.

Odhaduje se, že v současnosti žije na světě více než 90 000 super bohatých lidí. Během deseti let by jejich počet mohl stoupnout na 125 000. I proto si zřejmě šéf značky Rolls-Royce Torsten Mueller-Oetvoes dovolil nedávno říct: „Očekávám, že již brzy budeme prodávat ročně 10 000 vozů.“

A také proto se Zetsche nemíní vzdát, opustit segment nejluxusnějších vozů. Boháčům chce nabídnout v roce 2013 novou vlajkovou loď - Mercedes-Benz třídy S v šesti verzích. Ta nejdelší bude dlouhá 6,8 metru, dostane jméno Pullmann a bude určena hlavně pro hlavy států, politiky. Kratší verze by měla měřit 6 metrů.  

Rozhodnutí nejvyššího představitele Daimleru bylo bezpochyby bolestné a vynucené. Dotklo se i britské automobilky Aston Martin, která do poslední chvíle doufala, že se bude podílet na reinkarnaci Maybachu.

Na druhou stranu ušetřené peníze zcela jistě prospějí značce Mercedes-Benz. Investice do jejích vozů bude bezesporu prospěšnější.

Nejvyšší představitelé Daimleru AG učinili dramatické rozhodnutí i přesto, že letos očekávají rekordní zisk a společnost oslavuje 125. výročí svého vzniku. A také navzdory tomu, že do zapomnění tak možná hodně rychle upadne i jméno bývalého slavného konstruktéra automobilů Wilhelma Maybacha, podle něhož se značka jmenovala.  

Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků