Ohlédnutí za Barum Rally: havárie Valouška a zklamání Peugeotu

Motorističtí fanoušci si před začátkem Barum Rally slibovali velkou podívanou od vozů Peugeot 207 Super 2000. Ty jediné měly šanci ohrozit silné postavení škodovek. Očekávání se však bohužel pro francouzskou značku nenaplnila. Už v sobotu vypadl český jezdec Valoušek, který po těžké havárii na třetí rychlostní zkoušce narazil se svým vozem do stromu a skončil v nemocnici. Podle vyjádření představitelů značky má "zasádrovanou levou ruku, pravou mu sešili a má naštípnutou klíční kost". V neděli pak nedojeli Bryan Bouffier a Guy Wilks. Neuspokojivé výsledky okomentovali jezdci a Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport:

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na letošní Barum Rally určitě nezapomenou Pavel Valoušek a Ital Betti, o kterém jsme v sobotu mylně napsali, že v závodě po svém salto mortale skončil. Nakonec ale dojel až do cíle.  

Bryan Bouffier
Po první etapě byla posádka týmu Peugeot Francie Bryan Bouffier a Xavier Panseri, která byla na čtvrtém místě, od druhého ji dělilo pouhých 3,7 vteřin. „Potíže, které zpomalily Jana Kopeckého, jenž byl v sobotu večer v čele, ukázaly, že naše ambice zvítězit nebyly nereálné,” prohlásil Bryan Bouffier po odstoupení ze závodu. „Proto jsem se do první rychlostní zkoušky v neděli pustil s plnou vervou. Bohužel jsem rychle zjistil, že pneumatiky s měkkými gumami, pro které jsem se rozhodl, nebyly pro povrch, který byl sušší, než jsem očekával, ty nejlepší. Tři kilometry od cíle této RZ10 byla levotočivá zatáčka, která nevypadala nijak obtížně. Vjel jsem do ní moc rychle a kola se dostala na mokrou trávu. Výsledkem byl nedotáčivý efekt, který mě vymrštil na druhou stranu silnice, kde jsem narazil do chodníku.“ Kvůli dvěma zničeným kolům zde závod pro francouzskou posádku, která zůstává na čtvrtém místě v rámci mistrovství a před příští etapou je neúspěšnější posádkou značky Peugeot, skončil.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce se čekalo od Bryana Bouffiera.

Guy Wilks
Guy Wilks a Phil Pugh, které v sobotu večer odsunul defekt pneumatiky na 12. místo, využili první nedělní etapy pro posun na osmé místo. „To byl jen začátek,“ prohlásil pilot týmu Peugeot Velká Británie. „Líbilo se mi, jak 207 S2000 sedí. Říkal jsem si, že je možné probojovat se na konečné šesté místo, ale uprostřed první erzety druhé etapy mi vypnul motor. Zastavil jsem. Otevřel jsem kapotu. Řemen alternátoru byl na cáry. Když se rozbil, jeden kousek urval motorové čidlo. Elektronická skříňka nedostávala informace a všechno zastavila.“

Klepněte pro větší obrázek
Rychlý Guy Wilks měl smůlu. 

Frédéric Bertrand
„Věděli jsme, že uspět na hřišti soupeřů bude hodně těžké,“ rozebral situaci Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky. „Konečný výsledek je pro nás pochopitelně zklamáním, i když se 207 ukázala jako konkurenceschopná. Pro Peugeot tak důležité body v hodnocení konstruktérů IRC získal jediný z našich vozů. Tím se věci komplikují. V hodnocení pilotů mají Bryan Bouffier a Thierry Neuville ještě šance, pokud začnou co nejrychleji vyhrávat.“

Jediný úspěch

Thierry Neuville
Thierry Neuville  a Nicolas Gilsoul, kteří za sebou měli špatný první den, kdy mimo jiné vyjeli z trati, se vrátili v neděli do hry. „Silnice ve druhé etapě byly jiné než v té první,“ upřesnil pilot týmu Peugeot Belgie-Lucembursko. „Povrch byl mnohem méně hrbolatý a lépe jsme cítil, jak se auto chovalo.“ Posádce se podařilo zvýšit tempo a dostala se na úroveň Jana Kopeckého a Freddy Loixe, tedy do boje o vítězství. „Když jsem se dozvěděl, že Bryan Bouffier musel odstoupit, napadlo mě, že pro Peugeot je více než kdy jindy důležité pojistit si naši účast v závěrečném hodnocení,“ pokračoval Neuville. „Jel jsem ale rychle i proto, abych si udržel Andrease Mikkelsena za zády.“ To se mu povedlo a posádka Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul skončila čtvrtá.

Klepněte pro větší obrázek
Jediný, kdo měl důvod se radovat, tak byl Thierry Neuville. Skončil čtvrtý.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků