Oficiálně: Nákup policejních Passatů V6 FSI byl zcela účelový

Určitě si dobře vzpomenete na poslední nákup nových policejních Passatů, o kterém se hodně mluvilo v souvislosti podmínek tendru. Shodou okolností je nemohl splnit nikdo jiný, než právě Passat.

Poslední nákup šestiválcových policejních Passatů vzbudil nemalou pozornost. Objevily se totiž podmínky soutěže, které zcela náhodně byl schopen splnit pouze Volkswagen Passat. Logicky se tak nabízí otázka, zda v tom není možné hledat úmysl. Obzvlášť, když několik soupeřů vypadlo jednoduše jenom proto, že se v jejich nabídce nenacházel systém vyhřívání čelního skla. Věc se nakonec dostala také na ÚOHS, který případ uzavřel s tím, že nebyly nalezeny důvody pro zahájení správního řízení. Všechno v naprostém pořádku. Jak jinak.

Kombi | Volkswagen | Byznys | Názory

Policie převzala dalších dvacet rychlých Passatů. Bude provoz bezpečnější?

Velmi zajímavé je ovšem porovnání této poslední situace, která stála více než 30 milionů korun, s nejaktuálnějším nákupem dálničních speciálů. Tentokrát byla zvolena Škoda Superb používající stejnou techniku jako Passat. Na internetu lze dohledat kompletní technické požadavky na nové dálniční stíhačky (xman, díky za tip) a v nich se objevují při porovnání s těmi staršími zajímavé detaily. Vlastně obecně je celkem zvláštní, že se vůbec podmínky při výběru automobilu určeného pro ty stejné účely nějak mění.

Ptát se můžeme třeba nad kolonkou maximální požadované pohotovostní hmotnosti. Ta byla u předchozího tendru nastavena na 1800 kg, v případě posledních Superbů to je o sto kilogramů více. No a pak tu samozřejmě máme ono slavné vyhřívání čelního skla, které bylo policií tolik obhajováno. A to údajně protože by absence tohoto prvku snížila akceschopnost, Leoš Tržil pak podle serveru iDnes.cz doslova řekl: „Vyhřívané čelní sklo je v podmínkách soutěže kvůli technice, která je v policejním autě. V momentě, kdy se mi orosí čelní sklo, nefunguje třeba kamera .“

Testy | Zajímavosti | Sportovní auta | Škoda | Palivo | Cestování | Design | Škoda Superb

Test: Škoda Superb 3,6 FSI Exclusive - jiná liga

Asi tušíte, kde je celá veškerá pointa a tušíte správně. U policejních Superbů V6 FSI vyhřívané čelní sklo v technických podmínkách není. Evidentně tak nové Škodovky budou podle tvrzení policie méně akceschopné. Nabízí se ovšem jednoduché vysvětlení. Policie vyhřívané okno už nepotřebuje, protože má novou techniku. Jenže ani to není pravda.

Technika samotná je už ve vlastnictví Policie a od dodavatele posledních dálničních speciálů byla požadována pouze příprava pro montáž a její následné odborné provedení. Jinak řečeno, technika zůstává stále stejná. Je zcela nepochybné, že předchozí trvání na vyhřívaném čelním skle byl naprostý nesmysl (který se ovšem někomu hodil) a nákupem posledních Superbů to oficiálně potvrdila také samotná Policie.

Život řidiče | Škoda | Luxusní auta | Sedany | Škoda Superb

Každá policejní Škoda Superb 3.6 V6 FSI 4x4 nás stála 886 016,28 Kč

Jen pro úplnost dodejme, že cena přípravy a montáže dalšího zařízení se podle typu radaru pohybuje v rozmezí od 67 300 Kč do 105 900 Kč včetně DPH a že tato cena už byla zahrnuta v celkové sumě. Samotné Superby tak nakonec byly o něco levnější, než jsme uváděli před nedávnem. Mimochodem zadávací dokumentace hovoří pouze o dvou typech radarů.

Pokud vás zajímá kompletní přehled podmínek, které musel nový Superb splnit, následujte na další kapitolu.

Předchozí KAPITOLY Následující
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků