Odvádí šéf VW třistakrát více práce než dělník? Podle platu ano

Velký rozruch vzbudila u našich západních sousedů diskuze o platu nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Podle dosavadních pravidel měl za loňský rok dostat 20 milionů eur.

Nakonec dostane ale ve srovnání s rokem 2011 o 20 procent méně. Šéf Volkswagenu bude mít plat „jen“ 14 milionů eur (356 milionů korun), napsal německý časopis Der Spiegel. 

Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, si uvědomuje „citlivost“ tématu. Sám se proto již dříve vyslovil pro omezení růstu svého platu.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl nedávno. Svoje slova přednesl v předvečer jednání o mzdových otázkách se zaměstnanci v západní části Německa.

Časopis Der Spiegel, aniž uvedl své zdroje, dále informoval, že dozorčí rada rozhodne o novém systému odměn pro všechny členy vedení Volkswagenu na svém zasedání 22. února. Všichni si totiž uvědomují, že neuvěřitelně vysoké odměny manažerů budí rozruch. 

K odměnám německých manažerů se vyjádřil i předseda německé odborové centrály DGB Michael Sommer. „Jsou bezuzdné,“ řekl. „Nikdo mi nebude tvrdit, že v rámci podniku má práce šéfů třistakrát vyšší hodnotu než práce ostatních zaměstnanců,“ dodal.

Odborový svaz IG Metall, který patří v Němekcu k nejvlivnějším, vyzval, aby byla započata diskuze o odměnách vrcholných manažerů, aby na ně byl stanoven limit. 

Volkswagen informace časopisu Der Spiegel odmítl komentovat.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků