Odvádí šéf VW třistakrát více práce než dělník? Podle platu ano

Velký rozruch vzbudila u našich západních sousedů diskuze o platu nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Podle dosavadních pravidel měl za loňský rok dostat 20 milionů eur.

Nakonec dostane ale ve srovnání s rokem 2011 o 20 procent méně. Šéf Volkswagenu bude mít plat „jen“ 14 milionů eur (356 milionů korun), napsal německý časopis Der Spiegel. 

Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, si uvědomuje „citlivost“ tématu. Sám se proto již dříve vyslovil pro omezení růstu svého platu.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl nedávno. Svoje slova přednesl v předvečer jednání o mzdových otázkách se zaměstnanci v západní části Německa.

Časopis Der Spiegel, aniž uvedl své zdroje, dále informoval, že dozorčí rada rozhodne o novém systému odměn pro všechny členy vedení Volkswagenu na svém zasedání 22. února. Všichni si totiž uvědomují, že neuvěřitelně vysoké odměny manažerů budí rozruch. 

K odměnám německých manažerů se vyjádřil i předseda německé odborové centrály DGB Michael Sommer. „Jsou bezuzdné,“ řekl. „Nikdo mi nebude tvrdit, že v rámci podniku má práce šéfů třistakrát vyšší hodnotu než práce ostatních zaměstnanců,“ dodal.

Odborový svaz IG Metall, který patří v Němekcu k nejvlivnějším, vyzval, aby byla započata diskuze o odměnách vrcholných manažerů, aby na ně byl stanoven limit. 

Volkswagen informace časopisu Der Spiegel odmítl komentovat.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků