Odvádí šéf VW třistakrát více práce než dělník? Podle platu ano

Velký rozruch vzbudila u našich západních sousedů diskuze o platu nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Podle dosavadních pravidel měl za loňský rok dostat 20 milionů eur.

Nakonec dostane ale ve srovnání s rokem 2011 o 20 procent méně. Šéf Volkswagenu bude mít plat „jen“ 14 milionů eur (356 milionů korun), napsal německý časopis Der Spiegel. 

Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, si uvědomuje „citlivost“ tématu. Sám se proto již dříve vyslovil pro omezení růstu svého platu.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl nedávno. Svoje slova přednesl v předvečer jednání o mzdových otázkách se zaměstnanci v západní části Německa.

Časopis Der Spiegel, aniž uvedl své zdroje, dále informoval, že dozorčí rada rozhodne o novém systému odměn pro všechny členy vedení Volkswagenu na svém zasedání 22. února. Všichni si totiž uvědomují, že neuvěřitelně vysoké odměny manažerů budí rozruch. 

K odměnám německých manažerů se vyjádřil i předseda německé odborové centrály DGB Michael Sommer. „Jsou bezuzdné,“ řekl. „Nikdo mi nebude tvrdit, že v rámci podniku má práce šéfů třistakrát vyšší hodnotu než práce ostatních zaměstnanců,“ dodal.

Odborový svaz IG Metall, který patří v Němekcu k nejvlivnějším, vyzval, aby byla započata diskuze o odměnách vrcholných manažerů, aby na ně byl stanoven limit. 

Volkswagen informace časopisu Der Spiegel odmítl komentovat.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků