Odstranění obrubníků podle Britů zvýší bezpečnost provozu

Oproštění pozemních komunikací od zvýšených obrubníků zvýší bezpečnost dopravního provozu. Nevěříte? Nic nenaděláte, jde o závěr studie britské univerzity v Newcastlu.

Z tohoto průzkumu plyne, že se až 31 % řidičů za volantem svých vozů nudí, což údajně vede k překračování povolené rychlosti nebo agresivnímu stylu řízení. Podle autorů výzkumu má k vyššímu stupni soustředění, a tím i ke zvýšení bezpečnosti provozu, přispět osazení vozovek větším počtem umělých překážek, neboť s ohledem na zvýšenou míru nebezpečí prý roste také koncentrace řidičů. Odstranění obrubníků zní v tomto kontextu jako protimluv, vždyť obrubník je překážka. Jenže to je příliš krátkozraký pohled, podle studie je totiž lepší překážkou člověk-chodec, který je jinak obrubníkem zbytečně chráněn...

Vedoucí tohoto výzkumu Joan Harvey tvrdí: „Oproti očekávání může riziko na silnici zvýšit naši pozornost při řízení, což je důležitá informace pro stavitele. Zvláště ve městech by měla být zvažována nová řešení přinášející vyšší dávku nebezpečí včetně odstranění zvýšených obrubníků, které přivede chodce do těsné blízkosti automobilů. Náš výzkum potvrdil, že právě tato opatření zvýší kvalitu řízení.“

Není to skvělé? Pokud by snad studie měla prokázat, že jakékoli překážky provozu, zejména pak ty zcela umělé, jsou nesmyslné a rozptylující, dalo by se s tím snad ještě souhlasit. Pokud je ale snahou počet těchto nesmyslů na silnicích zvýšit a za „překážku” použít i nechráněného chodce coby symbol vyššího rizika, je to naprostý nonsens. Kromě bizarního slalomu kolem umělých ostrůvku na vjezdech do některých obcí (často opepřeného třeba náledím) v rámci „tréninku“ již nebudeme mít vůbec potuchy o tom, kde končí vozovka a kde začíná chodník. Ve velkoměstech si snad něco takového ještě představit lze, ale v malé obci, kde neexistuje nic jako proud pomalu jedoucích aut a zástup kráčejících lidí motoristé leda splynou s chodci v dokonalé symbióze skřípějících zipů bund a praskajících kostí. Vždyť na to máme „studii“. Jen doufejme v to, že ji Joan Harvey neprotlačí až do Bruselu...

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek