Odpověď Fordu na downsizing: 1,6 EcoBoost Turbo

V dnešní době panuje v mnoha automobilkách trend „utahování opasků“. Zmenšují se emise a spotřeba a zároveň se hledají nejrůznější cesty, jak dostat do současných vozidel agregáty na alternativní pohon a to za příznivou, běžným lidem dostupnou cenu. Významnou roli dnes sehrává i tzv. downsizing, který snad netřeba nikomu představovat. Malý objem a přeplňovaní vede k alespoň částečnému zachování výhod objemnějších motorů, ale zároveň i nižší spotřebě a emisím.

Svou odpověď na downsizing nyní zná i Ford, který připravuje novinku v podobě přeplňovaného úsporného čtyřválce 1,6 EcoBoost Turbo s přímým vstřikováním, který bude oproti svému atmosférickému příbuznému úspornější až o 20 procent. Zatímco výrobce žádné bližší parametry nezveřejnil, očekává se, že nový agregát se objeví již za dva roky a chybět nebude v nabídce pohonných jednotek téměř u všech modelů.

Výroba bude probíhat v závodě Bridgend v Britském Walesu, kde se v současnosti vyrábí většina nabízených agregátů.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků