Odpověď Fordu na downsizing: 1,6 EcoBoost Turbo

V dnešní době panuje v mnoha automobilkách trend „utahování opasků“. Zmenšují se emise a spotřeba a zároveň se hledají nejrůznější cesty, jak dostat do současných vozidel agregáty na alternativní pohon a to za příznivou, běžným lidem dostupnou cenu. Významnou roli dnes sehrává i tzv. downsizing, který snad netřeba nikomu představovat. Malý objem a přeplňovaní vede k alespoň částečnému zachování výhod objemnějších motorů, ale zároveň i nižší spotřebě a emisím.

Svou odpověď na downsizing nyní zná i Ford, který připravuje novinku v podobě přeplňovaného úsporného čtyřválce 1,6 EcoBoost Turbo s přímým vstřikováním, který bude oproti svému atmosférickému příbuznému úspornější až o 20 procent. Zatímco výrobce žádné bližší parametry nezveřejnil, očekává se, že nový agregát se objeví již za dva roky a chybět nebude v nabídce pohonných jednotek téměř u všech modelů.

Výroba bude probíhat v závodě Bridgend v Britském Walesu, kde se v současnosti vyrábí většina nabízených agregátů.

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků