Musim se priznat, ze posledni dobou se na stranky autorevue moc casto nedostanu .. o to ale radeji si prectu tu a tam nejaky clanek a z toho mam opravdu radost. A kdyz navic zjistim ze pod clanekm je podepsan pan Janda, tak se neni vubec cemu divit. Myslim si ze je to napsane naprosto presne a opravdu nemuzu nez souhlasit. To ze zatim je mozne se "zbavit" bodu jenom v Mostu neni predmetem clanku takze snazit se ten clanek shodit tim, ze je to drahe a jenom na jednom miste v republice mi prijde fakt usmevne.Rozhodne je to krok spravnym smerem .. a urcite mi to prijde lepsi nez zaplatit stejnou castku uradu a zbavit se bodu rovnou .. takhle totiz dostanete bonus v podobe vycviku, ktery z vas muze udelat lepsiho ridice a muze nekdy nekomu zachranit zivot.
Mám jen obavu aby ti movitější z nás jen neposílali peníze na konto polygonu a na vejlet do Mostu se za úplatu stejně nevypravili:-/
Odmazávání bodů kurzem považuji za nesmysl. Někdo si z toho udělal pěkný kšeft. Body dostane řidič nikoliv proto, že něco neumí nebo neví, ale například proto že jede rychleji než by měl. On to samozřejmě ví. Tak co mu v tom kurzu řeknou? Musíš jezdit pomaleji! Nebo na červenou se nejezdí, musíš mít zapnuté pásy.......
Předně souhlasím s tím, že "škola smysku" je dobrá věc a každému by prospěla.Proč ji teda nezařadit jako povinnou součást autoškoly? Neprospělo by to více bezpečnosti na silnici? Odpověď je myslím nasnadě, jenže každá mince má dvě strany a tou druhou stranou jsou v tomto případě peníze. Jsem zásadně proti takovému způsobu odmazávání bodů. Sankce za přestupek by měla být jedna. U nás se k pokutám přidaly jako druhá sankce i body. Teď se má přidat snakce třetí - škola smyku = pokuta přes 8.000,-. Co přijde příště?Rada panu Řebíčkovi: pokud chcete kámošům v Mostu pořádně napěchovat peněženku, zaveďte pod rouškou zvyšování bezpečnosti povinné každoroční preventivní absolvování školy smyku pro všechny ridiče za symbolických 5.000,-. Kdo se nezúčastní přijde o ŘP. To bude teprve kšeft! Součástí by mohlo být i povinné nabourání vlastním vozem do betonové zdi při 90 km/h, aby řidič věděl, jak je to nepříjemné. Ubylo by i aut na silnici. Samo i zde by za poplatek platil systém vyjímek!!Fakt Absurdistán...
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Teda pán Janda, teď jste se vybarvil. V předchozím článku kritizujete krabičky kvůli korupci a kamarádšoftu. A hle věc která smrdí ještě větší korupcí a kamarádšoftem vám nevadí naopak jí vítáte, protože Vám může ubrat Vaše naprasené bodíky no WOW. Ono kurzy jsou jistě dobrá věc, to nepochybně, ale proč jen most a proč za dvojnásobek toho co ten kurz stojí normálně? Proč to teda není tak, že když na sobě jako řidič pracujete a prošel by jste, kdekoliv nějakým kurzem řidiče, dostal by jste potvrzení a body by mohli být dole ne? Případně by jste složil zkoušku z pravidel a absolvoval třeba 2 hoďky školení defensivní jízdy. Takhle je to pěkná vyčůranost od politiků, kteří nejdříve slibovali bodový systém rušit/mírnit a teď ho akorát dojej a využívaj ke svým ziskům a na bezpečnost z vysoka s....u.
Asi nejvic ten kdo jich ma hodne. Proc jich ma hodne? Protoze je idiot. Patri idiot na silnice? Nepatri. Tecka.
zbytecny optimismus. odhlednu-li od typicky ceskeho reseni (kamaradi poslance Vojire si udelali dobry kseft) s podminkami pro poradani kurzu, napad je to samozrejme dobry. I provedeni by nebylo spatne - jednodenni kurz prakticke jizdy je vec rozhodne prospesnejsi nez tridenni sezeni s psychologem ve stylu "napis 100x na tabuli nebudu jezdit po meste 51 kmph".nicmene, hysterie ktera se kolem toho strhla povede spis ke zruseni celeho napadu nez k vysledku ktery by byl rozhodne pozitivnejsi - uvolnnei pravidel, zrizeni tim padem vice mist v republice kde je mozne kurz absolvovat. A mezi tim co se bude medialne probirat tato hysterie projdou v tichosti dodatky jine - MPkum se vrati radary a s tim projde i mereni soukromym subjektum (jeje, copak sme to ale odhlasovali? to sem si ani nevsim, pardon..) , dalnicni vinety najednou nebudou anonymni, pak najednou genialni napad ze dalnicni vinety muzou slouzit k mereni rychlosti atd.. Vrteti psem?
Proč tolik vzletných slov pane Jando? Na to aby jste sdělil, že si za 8300,- můžu nechat umáznout 3 body by měly stačit dva řádky textu.
no ty argumendu panu z "akademie" nejsou uplne od veci. pokud o body prijde idiot a tech je vetsina, tak pak budou vice v pohode pri techto situacich. moc dobre si pamatuju, jak lidi z naseho klubu absolvovali v nemecku jizdu smyku a na snehu a v zime jezdej jak prasata, protoze oni to "umi" a kdyz dostanou smyk, tak si pekne driftuji, srovnaji a jedou dal. to ze vsichni za nim a v protismeru brzi je mu jedno. jen to okomentuje, "co delaj, to bylo jasny ze to srovnam, mam to pod kontrolou"muzete namitnout, ze takto se budou chovat jen urciti jedinci, ale obavam se, ze to fakt zvysi sebevedomi ostatnich a budou vice jezdit na hrane. samozrejme bych si pral, aby si kazdy polygon zazil a naopak pri horsich podminkach jel spise opatrne.priklad x1234567 o prujezdu zatackou a kde je chyba je uplne mimo. prvotne by melo byt vice dopravaku, byt v autech v ulicich, mit kamery v autech a nekompromisne chytali ty, co jezdi jak prasata, nedodrzuji vzdalenost, spatne predjizdeji, jezdi na cervenou. temhle lidem bych daval pokuty v radech desitek tisic korun, nic jineho nepomaha.
Bingo. Příklad x12345678 je právě o tom. O formálním náhledu na přestupky a přestupce, o nefungujícím systému kontroly, o neexistenci myslící a fungující dopravní policie. S x12345678 se evidentně shodujete, jen jsi to nepochopil.
Nevím, ale nějak s tímto příspěvkem nemohu souhlasit. V celém tom systému odmazávání bodů vidím pouze prospěch malé skupině lidí. Jaký je rozdíl mezi tím že absolvuji jednodení školu smyků za 4800,- bez odmazání bodů, nebo ten samý za 8300,-, ale s odmazáním 3 bodů? To že se snaží řidiče motivovat k absolvování kurzu a tím zlepšit jejich řidičské schopnosti je chválihodné. Ale zvolený systém není dobrý. Myslím si že v tomto kurzu chybí výuka defenzivní jízdy, "promlouvání do duše" od psychologů, možná psychologické vyšetření (pro získání profesního osvědčení běžná praxe ) a na závěr testy z vyhlášky (myslím že mnoha lidem by prospělo si oprašit znalosti).
Myslím si že v tomto kurzu chybí výuka defenzivní jízdy.Tak na tuto větu bych odpověděl - NECHYBÍ. Já jsem kurz v Mostě zažil (zaplatil zaměstnavatel) a organizačně se moc neliší od autoškoly (alespoň od té, kterou jsem dělal před 20 lety). Na začátku 90minut teorie, potom praktická část (praxe musí převažovat - jinak by o kurz nebyl zájem). Teorie je včetně promluvy do duše ve stylu neblbněte a myslete. Z teorie si doteď pamatuju úvahu na téma, jaká je bezpečná rychlost při jízdě kolem autobusu na zastávce v situaci, kdy jsem na konci autobusu a zpoza jeho předku vyběhne chodec. Rychlost auta je 50km/h(povolená rychlost v obci :-D ), reakční doba řidiče 0,8s, reakční doba brzd 0,2s. Snadno se počítá, že než sešlápnu brzdový pedál a brzdy začnou brzdit, ujede auto 13,8m. Délka autobusu Karosa B 931 je 11,4m. Jinými slovy: než vůbec začne auto brzdit, tak chodec už proletěl čelním sklem a sedí mi na klíně :-O. A teorie nemá význam bez praxe. Je rozdíl se o nějaké situaci bavit, nebo ji opravdu zažít. Také je rozdíl, jestli vám o defenzivní jízdě káže teoretik (toho stejně nikdo nebude brát vážně), nebo instruktor i prakticky dokáže, že ví o čem mluví. Ve druhém případě si zapamatuji alespoň něco. Pokud si někdo myslí, že po jednom kurzu zvládne vše, tak je postižen obzvláště těžkou formou nerealistického optimismu a měl by se léčit. Náš kurz dosáhl při zvládání smyku asi 50% úspěšnosti. Navíc by bylo potřeba si získané reflexy pravidelně obnovovat. Nejcenější je na vlastní kůži prožitý okamžik, kdy už auto neřídí řidič, ale fyzikální zákony. Já jsem si tento pocit zažil už před kurzem v ostrém provozu a od té doby jezdím méně riskantně. Nejhorší ze všeho by byl "odpustkový kurz" ve stylu zaplať x tisíc a odseď si 8 hodin v místnosti, kde bude nějaký komik číst 8 hodin něco z papíru (lépe vybavení pustí video nebo PowerPoint). Osobně bych pro získání řidičského průkazu požadoval ještě praktické předvedení první pomoci. Nejlépe na skutečně raněném. Kdo nezažil, neumí si ani představit. :-/Oprášit znalosti - dobrý nápad. Pokud neuspěje, tak řidičák rovnou sebrat.:-P Ale známe situaci, za mírný poplatek necháme test neoficiálně opakovat 3-[, případně přímo zapůjčíme správné odpovědi.
"Osobně bych pro získání řidičského průkazu požadoval ještě praktické předvedení první pomoci. Nejlépe na skutečně raněném."Dobrovolníci, hlaste se. :-))
Ten Janda je takovej vůl už od narození nebo ho za to někdo platí? Ale jinak chápu, že se ten návrh musí všem rychlým, ale dobrým řidičům upravujícím si zákony k obrazu svému, zamlouvá. Budou jezdit dál jak divá zvěř a když jim půjde o papíry, tak holt rozbijí prasátko a šup odčinit pár bodů. B-]
Jak tu pjanda psal v minulém článku něco jako "To jsme je, Karle, zase ojebali", tak teď na to jdou chytřeji - "To jsme je, Karle, zase ojebali a ještě si budou myslet, že to s nima myslíme dobře a budou nás mít rádi." Ale jo, nebýt jediné firmy, která to dělá (za cenu, ve které jsou jistě zahrnuté výdaje na obálku, proto nemůže být nižší a díky abcenci konkurence ani nemusí), tak se mi ten návrh líbí.
Ano, to je presne. A libi se mi, ze to clanek v cele siri takto vystihuje.
Nakolik autora trochu znám, troufnu si říct jednu poznámku. Pan Janda má mj. dvě vlastnosti. Ta jedna je schopnost široce obsáhnout jakékoli téma. V tomto článku se, pokud pozorně čtete (nebo spíš vnímáte), dočtete prakticky o všem k danému tématu: že je to výsledek nějaké malé domů, že to není úplně dokonalé, ale že to je dobré. Je pěkně vyargumentováno, proč je to přes všechno špatné nakonec dobré a dokonce dojde i na velmi trefné vyjádření obecné podstaty problému (bourá se omylem, chybou, ne úmyslem) a na to nasazených špatných zákonů (body za nikoli nebezpečné věci) a dalších následných problematických řešení (rozport mezi "smyslem" bodů a nápravným kurzem). Nad to jsou probrány další názory, které se včera a předevčírem objevily. Chcete-li perfektní příručku na diskusi na toto téma s kamarády, pak tady je ;-)Ta druhá je bohužel trochu negativní a je to takový lovecký pud. Tedy najít si nějakou kořist a jít po ni do roztrhání těla (oběti ;-) ). V tomhle případě je to Kokotál, který řekl takovou blbost, až to tříská dveřma. Bohužel pro článek to znamená, že ostatní věci šly rázem trochu stranou a do centra pozornosti se dostal Kokotál. Na jednu stranu všechny čest před tím, jak je znemožněna jeho blbá reakce, ale z pěti důležitých aspektů vystoupil do popředí jediný. A to ve výsledku znamená značnou kontroverzi, protože 80 procent lidí se v článku rázem nenajde tak jak by chtělo.Možná tohle je to, co by pro některé znamenalo posun k "objektivitě".Se závěry ale samozřejmě souhlasím a rozhodně jsem rád za články, ze kterých čiší zdravý rozum a ne blbost. Nicméně tohle jsem chtěl podotknout k zamyšlení :-)
Pan Janda to sice tak nějak obsáhle popsal, nicméně ten zásadní "kořen" celé věci vzal jen tak "letemsvětem". Některé výjevy jsou fakt dobrý: "Bohužel spousta pseudoodborníků se domnívá, že kurs, následující po udělení trestných bodů, tedy porušení pravidel, by měl motivovat řidiče k jejich dodržování". K čemu by měl řidiče tedy motivovat takovýto kurs??? Asi jsem taky pseudoodborník, ale domnívám se, že právě k dodržování určitých pravidel. Krásně to tu napsal Zelí (16:46) a Baryk (10:18). Fakt pěkně a hlavně pravdivě napsáno.
No jak p. Jandu vůbec neznám, tak má zejména dvě vlastnosti:- do čehokoliv se bezhlavě vrhnout- a většinou to udělat naprosto špatně
Od hlupáka jako jsi ty to sedí. Má věcná reakce k tvým pomýleným pohledům na svét viz výše.
Jo takhle, ten tvůj pohled je jediný správný. No tak to mám jasno. Vytetuj si Jandu na hrudník a dej pokoj.
Jen tě přátelsky upozorňuji, že tím, že dáváš svoji hloupost najevo, ze sebe děláš ještě většího hlupáka, než kterým ve skutečnosti jsi :-) Chytrý člověk naslouchá a přemýšlí, hlupák pohledy ostatních ignoruje a mele si dál svou... Mel si jí dál, ale už beze mě.
Fascinuje mě počet slov hlupák ve tvých příspěvcích. To že to doma slyšíš často nemusíš ventilovat na veřejnosti. Neschopnost reagovat na jiné argumenty dělá hlupáka spíše z tebe.
To aby ses v tom při své omezené orientaci snáz našel ;-) Ale fakt na tebe kašlu, ty jsi ten případ, kterému nepomůže nikdo a nic.
No zaplácal jsi tady diskuzi dokonale, vrať se zpátky ke kruhu. Popřemýšlej o své schopnosti vyjádřit své názory stručně, příklad si můžeš vzít z ostatních. A potom nám napiš, co ses v Mostě naučil.
Vážený pane Jando, myslím, že téměř nikdo neprotestuje proti myšlence, aby bylo možno si "odmazat" nějaké body absolvováním jakéhosi kurzu. Co ale naprostou většinu zvedá ze židle je fakt, jakým způsobem je tato bohulibá myšlenka uváděna v praxi. Evidentně zde šlo o úspěšný lobbing poslance Vojíře a jeho kamarádů z mosteckého autodromu. Podoba, v jaké je to nyní připraveno je skandální. Cílem kurzů by mělo být především psychologické působení na řidiče-hříšníky. Oni nepotřebují umět zvládat smyky, oni především potřebují umět zvládat svoje chování, svoji agresivitu za volantem, kteréžto jsou nejčastější příčinou nehod a přestupků. To, že se při kurzu naučí lépe ovládat svoje vozidlo, správně reagovat na nenadálé situace je určitě pozitivní, ale není to ten hlavní účel kurzu. Na to může zájemce zaplatit školu smyku a to nejen v Mostě.Nebo vy si snad myslíte, že machýrek se silným vozem, který ztratil body za agresivní jízdu, překračování rychlosti nebo jízdu na červenou, po absolvování školy smyku bude jezdit jako člověk? Spíš naopak, ještě bude prasit víc a využije toho, co se ve škole smyku naučil. Osobně mám pochyby, že u podobných bezmozků pomůže i psycholog.
Tohle je naprosto přesné. Je to sice smutné, ale je to tak.
rek bych ze clovek ktery si dvakrat zapomene rozsvitit svetla a jednou si neveme pasy kdyz jede do lidlu pro rohliky (to sou presne ty prestupky kere se budou timto odmazavat) potrebuje zvladat svoji agresivitu jako remen :-) uplne ho vidim, jak vyjizdi od supermarketu s tim nakupem, ve sve nablyskane felicii, blizi se ku prechodu a tu nahle tamhle na obzoru zjevi se babka Vomackova a urcite se casem bude chystat prejit ulici! a sileny agresor s dabelskym smichem a krvi podlityma ocima rysujicima se pod krempou klobouku nejen ze nema pasy a nesviti, on dokonce ani nezpomalil a povazte, PROJEL pres prechod bez zastaveni! dokonce dupl na plyn tak rychle az se mu malem vyjicka vysypala z plata.. hruza jen na to pomyslet, slabsi povahy a damy omdlevaji kdyz se tato hruzostrasna historie vypravi za dlouhych noci u taborovych ohnu.. tak strasne to bylo.
Pořád nepochopení, už poslední reakce a jdu pracovat :-)Viz výše: musíš pochopit, že na začátku většiny přestupků není záměr spáchat přestupek, nebo nějaká agrese, psychická nevyrovnanost, to jsou kecy, to je okrajový faktor. Na začátku je většinou neschopnost správně vyhodnotit situaci ("tu plnou čáru přejedu, místa je tu dost", "tuhle zelenou ještě stihnu", "tahle rychlost je tady OK" atd.), ne agrese nebo kašlání na zákony, to jsou druhotné faktory. Člověk je tvor rozumný a jedná podle toho, co vymyslí. Pokud mu chybí informace a zkušenosti, vymyslí to špatně a to je prvopočátek problému. Že ho v realizaci špatného záměru může zastavit i nějaký "patch" v podobě předpisu je sice pravda a určitě můžeme situaci zlepšovat i touhle cestou. Jenže to není univerzální recept, obecné zákony nemohou postihnout každou specifickou situaci správně, a tak je určitě lepším řešením naučit lidi vůbec nechtít chyby dělat a to nikoli kvůli tomu, že se to nesmí, ale protože k takovému závěru dojdou sami na základě svých informací a zkušeností.Jsou samozřejmě i lidi úplně vymaštěný, kterým nepomůže ani kurz, ani psycholog a jsou skutečně agresivní, psychicky nevyrovnaný, chtějí porušovat zákon atd. Jenže ty se tváříš, jako kdyby tohle byl profil každého, kdo poruší předpisy. To je ale úplná blbost, to je profil procenta řidičů, ostatní dělají přestupky z důvodů, který zmiňuji.Neschopností tvou a dalších tady je správné vyhodnotit situaci a zvolit správný preventivní prostředek. Ty bys řešení pro procentíčko lidí aplikoval na masy. Řešením pro obvyklého přestupce vážně není psychiatrie, ale docela obyčejná ukázka možných následků jeho jednání. Za tímhle podobné kurzy jdou. A pro ty zbylé magory, a je to opět v článku trefně uvedeno, je tu policie, tedy represe a Bohnice, teda adekvátní léčba.Neschopnost vnímat věc v celé její šíři tu ale evidentně trápí více lidí.
neni to takovej starej děda?protože sem asi před týdnem, možná dvouma, viděl ve zprávách dědu, kterej měl stejnej názor a byl z nějaké "auto spolku"tak mě jenom zajímá, jestli těch lidí je víc, nebo je to jeden a ten samej omezec...
*omezenec
Oprostím-li se od problému s dohozením kurzů jedné firmě jistým poslancem, tak plně souhlasím s názorem odvysílaným v televizi, že většina hříšníků potřebuje školení o naprosto jiných věcech než je škola smyku či brždění na mokru. Nebo se ty body nasbíraly tím, že projížděli pomalu a bojácně zatáčky? Nebo si do nich málo najížděl či je málo řezal? Myslím že by se měla oprášit ta dětská dopravní hřiště, nafasovat tříkolky a znovu se učit přednosti v jízdě, kdo má přednost na přechodu a podobné záležitosti.
To je lojzi pořád ta samá písnička. Ty už jsi prostě vzal za svý, že body jsou dobře a tak cokoli co na ně bude navazovat je taky dobře. Jestlis to ale nepochopil, tak tenhle článek říká něco jiného: body jak jsou nastavené jsou špatně a protože tohle je to první co se jim tohle vymyká, je to dobře. Je to samozřejmě proti logice současného rozdávání bodů, ostatně to článek sám konstatuje. Ale právě proto je to dobře, ne přesto!A to je přesně ta hranice, která bude dělit lidi, kterým s tímhle článkem souhlasí a který s ním nesouhlasí.Dostáváme se tím bohužel trochu jinam (viz níže moje "stať" o širokém záběru), ale tím líp: musíš pochopit, že na začátku většiny přestupků není záměr spáchat přestupek, nebo nějaká agrese, psychická nevyrovnanost, to jsou kecy, to je okrajový faktor. Na začátku je většinou neschopnost správně vyhodnotit situaci ("tu plnou čáru přejedu, místa je tu dost", "tuhle zelenou ještě stihnu", "tahle rychlost je tady OK" atd.), ne agrese nebo kašlání na zákony, to jsou druhotné faktory. Člověk je tvor rozumný a jedná podle toho, co vymyslí. Pokud mu chybí informace a zkušenosti, vymyslí to špatně a to je prvopočátek problému. Že ho v realizaci špatného záměru může zastavit i nějaký "patch" v podobě předpisu je sice pravda a určitě můžeme situaci zlepšovat i touhle cestou. Jenže to není univerzální recept, obecné zákony nemohou postihnout každou specifickou situaci správně, a tak je určitě lepším řešením naučit lidi vůbec nechtít chyby dělat a to nikoli kvůli tomu, že se to nesmí, ale protože k takovému závěru dojdou sami na základě svých informací a zkušeností.Takže ano, řidičský kurs jde ještě o krok dál jsi ty schopen vymyslet, k samotné podstatě věci. Tohle je prostě fakt, ze kterého těži bezpečnost dopravy třeba v Rakousku, lidé tam rychle nejezdí a ne kvůli zákonům a trestům. Bohužel i přesto je tohle pro většinu lidí nepochopitelné...
Bože, ty máš plnou hubu keců. Jako když se rozhodne přejíždět přes plnou, jako že to stihne, tak to není s úmyslem páchat přestupek? Nebo že se rozhodne předjíždět do zatáčky kde nevidí s myšlenkou, že to stihne, tak to není přestupek (aspoň proti logice)?Kecy, když jedu v obci šedesát, tak je mi zcela jasné, že je to přestupek a proto se snažím snížit rizika spojená s případným trestem i tím, že mrknu zda někde nestojí "podezřelé" auto.Kdo páchá vědomě přestupky a není si toho vědom, tak je to u mě audipetr. Že prej člověk je tvor rozumný, no tos mě pobavil. Zeptej se každého hasiče či policajta, kolik dopravních nehod je způsobeno "omylem" a kolik díky tomu, že lidi jsou blbý. V autě nejde o to, abys primárně zvládal situaci na hraně, ale aby ses do téhle situace pokud možno nedostal.
Lojz napsal: "Kecy, když jedu v obci šedesát, tak je mi zcela jasné, že je to přestupek a proto se snažím snížit rizika spojená s případným trestem i tím, že mrknu zda někde nestojí "podezřelé" auto."Lojzi, to mne zvedlo ze židle. Sakra, když jedeš v obci, nemáš čumět ani na tachometr, ani na to, kde je zaparkované auto s udavači pokut! Hleď na cestu! Obec je zde značena proto, že je to zastavěný prostor s větším výskytem cyklistů a chodců včetně dětí na silnici. Jeď především tak, abys stačil včas reagovat na všechna nebezpečí, předvídej. Rychlost 50 už snad máš zafixovanou podvědomě, ne?
Ale prosím tě, jezdím každý den a že bych dal padesátku jen od oka, to asi těžko. Určitě to bude kolísat od 43 do 57, například. A když jedu po prázdné silnici a nemusím zrovna čumět na někoho před sebou, tak občas mrknu i na jiné auta či na cokoliv jiného. I když s tebou částečně souhlasím, tak spíš připomínáš opačný extrém k těm, co čumí jen na tachometr. To že občas zašilhám jemně doprava neznamená, že nečumím na cestu. Stejně tak v cizích městech mrknu na sloupy, jestli tam na mě nečučí hladové oko. V pořádku, hleď si cesty, vraťse zpátky na štokrle a nech mě žít.
Jsi vážně hloupý. Ale pro ostatní:- když se někdo rozhodne nebezpečně předjíždět, je to špatné vyhodnocení situace, ne záměr spáchat přestupek- když někdo jede v obci 90 a myslí si, že to je v pořádku, je to špatné vyhodnocení situace a ne záměr spáchat přestupekNic to nemění na tom, že tím je páchán přestupek, ale rozhodně ne záměrně, leda vědomě. To jsou dvě úplně jine situace, bohužel pro tvůj minimozek nepochopitelné. Analogie:a) chci tě zastřelit, zamířím na tebe a střelím - tohle jsem spáchal jsem se záměrem tě zabít. b) střílím si tak na ulici kam mě napadne, náhodou tě trefím a zemřeš - tohle jsem nespáchal se záměrem tě zabít, jen jsem si tak střílel po ulici s vědomím toho, že to je zakázané. Bohužel mi ale nikdo neřekl, že to může někoho stát život, nedošlo mi v tu chvíli, že to tak může skončita atp.Nechápeš, že? Protože jsi blbej. Ale jiní pochopí. Tohle je podstata nehod. Výsledek je sice stejný, ale prvnímu případu je třeba předcházet úplně jinak než druhému. A tom to celé je.A ano, člověk je tvor rozumný, nesmíš podle sebe soudit ostatní. Pokud nevěříš ve svou schopnost správně vyhodntit situaci, řiď se zákony. Nám myslícím lidem ponech možnost řídit se vlastním rozumem.
......když někdo jede v obci 90 a myslí si, že to je v pořádku, je to špatné vyhodnocení situace a ne záměr spáchat přestupek....to není špatné vyhodnocení situace PROBOHA!!!!!to je prostě uvažování D E B I L A co ve slušné společnosti nemá co dělat.to už můžu řezat děti bejsbolkou a pak říkat pardon, to bylo jenom špatné vyhodnocení situace, já nevěděl, že mu tu hlavičku robiju
Ses tady docela ztrapnil, nevadí?
Audipetr te solidne rozebral :D
Já ti to neberu, přeju mu to. Až tě zastaví policajt ve městě když pojedeš 90, tak řekni jak ti radí audipetr, že nepácháš přestupek. Že to sice děláš vědomě ale bez úmyslu cokoliv porušit. Potom dej vědět, jak dlouho se policajt smál.Já zcela chápu jeho rozlišení o vědomém páchání, ale jak sám píše, v konečném důsledku je to vždycky jedno. A vo tom to je.
Sice mi to tu niekedy pripada ako blog P.Jandy, s vacsinou s vami suhlasim. Osobne si myslim, ze riesenie je absolutne jednoduche. Rychlokvasky s vodicakmi za mesiac zakazat a zacat plnohodnotne vodicske kurzy. 3 mesiace jazdenia, peknych par stovak kilometrov za volantom v meste a mimo neho, teoria jazdy a je po problemoch :)
Ano, souhlas s tím, že jde o první institut s jiným než represivním zaměřením. To je jistě bohulibé, ale není to hlavním problémem celé této akce. Tím je totiž opět korupce, a je to naprosto stejná situace jako u elektronických dálničních známek, jedinou motivací je příjem do kapsy některých konkrétních lidí. Ani v tomto případě nejde otcům a realizátorům myšlenky odmazávání bodů pomocí řidičského kurzu o obecné (řidičovo) blaho. PROČ tedy, pane Jando, nedštíte oheň a síru stejně jako jste to dělal u el. dálničních známek? Vždyť korupce byla tím hlavním, co se Vám na tomto projektu nelíbilo. U el. známek je smysluplnost tvrzení, že jde o zvýšení příjmu do státní kasy, stejně pochybná jako u řidičského kurzu tvrzení, že jde o zvýšení bezpečnosti, fajn, tady rozdíl není, jenže on není ani v té motivaci, takže proč první haníte (právě pro tyto důvody) a druhé ne? Chápu, že každý má právo na svůj názor, ale Vaše články, coby redaktora Autorevue, by měly mít přece jen větší váhu, než nějaký pokřik z diskuse, měly by se tedy snažit o maximální objektivitu, takto to zavání účelovostí nebo amatérismem.
Snaha o objektivitu? Na autorevue.cz? Vy jste tu asi novacek, co? :-)
Každý názor je subjektivní (zvlášť pokud je tak označený), kecy o objektivitě jsou nesmysl. Někdo říká nějaký názor. Máš možnost říct i svůj subjektivní názor. Jen ale hlavně nestraš tím, že ten tvůj je objektivní... Nebo kohokli jiného. Objektivita neexistuje, u nás obvykle objektivní = líbí se mi, souhlasím; subjektivní = nelíbí se mi, nesouhlasím. Souhlasíš? Diskutuj. Nesouhlasíš? Diskutuj. Chceš to dál řešit? Diskutuj. O věci. To je celý co se tu dá řešit.
Myslím, že jsi špatně četl. „Odhlédněme nyní od toho, s jakou primární motivací byl tento institut zaveden a jak velká je náhoda, že podmínkám pro poskytování takových kursů vyhověla jediná firma v celé zemi.”Pan Janda ani v tomto případě evidentně nepochybuje o tom, že prvním a hlavním důvodem zavedení něčeho takového je korupce a klientelismus, nahrávka kámošům z HTC. Ale faktem je, že tentokrát to ve výsledku znamená alespoň pozitivní věc. Navíc tentokrát tenhle faktor evidentně překonal Kokotál, takže tentokrát pan Janda dští síru nad jeho blbostí, která je prostě nekonečná :-D
Leitmotivem kritiky p. Jandy u el. známek byl motiv, důvod, proč byl tento projekt vymyšlen a má být spuštěn, tedy namaštění si kapsy jednotlivců. S takovým kritickým postojem naprosto souhlasím, jde o princip, jedno jestli celá ta věc dává smysl nebo ne, pokud je hlavním smyslem korupce, tak je to špatně vždy. O.K. takže se, v případě řidičského výcviku, zcela logicky ptám, jak to, že při projektu s naprosto stejným záměrem, namaštění si kapsy jednotlivců, nečtu od p. Jandy věty o tom, že je jedno jak bohulibému, z hlediska řidiče má tato věc sloužit, ale že je to celé mimo, protože jediným důvodem existence výcviku řidičů je korupce. Prostě být zásadový v jednom a druhé obhajovat slovy, já vím, že je to korupce, ale je to pozitivní věc (navíc, toť otázka), mi přijde opravdu buď účelové nebo amatérské.
Já myslím, že tu v zásadě není moc lidí, co by nesouhlasilo s tím, že po absolvování kurzu by se odečetly nějaké body. Já vidím hlavní problém v tom, že tuto do budoucna velmi lukrativní zakázku získala pouze jedna firma... Po kurzu bezpečné jízdy se snad každý (pokud to není naprostý idiot, kterého stejně nic nenapraví) zamyslí a začne za volantem přemýšlet;-)
Někteří diskutující očividně nedokážou pochopit myšlení autora, které je přitom velmi pěkně popsáno. Autorovi nejde o body, ale o obecnou prospěšnost takové věci. Někteří zde tak opět sklouzávají k myšlence "body jsou za porušení předpisů, tak odmazávat je kursy je hloupost". Takoví snad ani článek nedočetli. Právě o hloupost tohoto smýšlení článek mluví.Autorovi děkuji za ostrůvek zdravého rozumu. A zmíněným radím: Think!
Názor autora je pochopitelný snad pouze ve dvou případěch 1) autor je (či má v plánu být) zaměstnancem provozovatele autodromu Most nebo 2) má děvět bodů za drobnější dopravní přestupky a bydlí poblíž Mostu. Ani jedna možnost však nevysvětluje základní nepochopení věci, a to, že je skutečně rozdíl mezi uměním řídit a spácháním přestupku. Rád bych autora upozornil, že přestupek nerovná se pouze nehoda, a tedy zlepšením řidičských schopností neuděláme řidiče ohleduplnější a slušnější. Samozřejmě souhlasím, že zlepšovat řidičské schopnosti je správné, ovšem vázat toto na body za přestupky, které většinou vůbec s řidičskými schopnostmi nesouvisí je dle mého názoru chybné.
To je ale přesně to, o čem se v článku mluví. Autor přece nepopírá, že je rozdíl mezi důvodem spácháním přestupku a uměním řídit. Ale ptá se, jak to řešit. A já naprosto souhlasím s tím, že je lepší naučit kohokoli lépe řídit a zvládat auto a nenechat jej dojít k nejhoršímu (nehoda), než se mu snažit vysvětlit, jak je rychlost špatná, jak by se měl lépe kontrolovat, což bude úúúplně na p*del a pak ho v těch 120 nenechat zvládnout brzdění na mokru.Souhlasím s tím, že i takovéto kursy řeší skutečné příčiny nehod, teda nezvládutí řízení a ne domnělé, teda porušení předpisů a la rychlost. A co já si na silnici přeju? No aby to do mě nikdo nenapral. A to rozhodně spíš neudělá kdo umí řidit než ten kdo jede podle předpisů.
ono jestli by nebylo lepší mít takový kurz bezpečné jízdy ("škola smyku") absolvovat v rámci autoškoly, tak aby každý řidič už z autoškoly věděl, co od auta čekat...
Otázku lze položit i opačně, jestli je správné dávat body za přestupky které souvisí minimálně s bezpečností silničního provozu ;-)
Panebože, přečetli jste si vy co se vám to nelíbí, co Janda napsal??? Mám pocit, že ne!!! Prostě lepší alespoň něco (tím myslím zmiňovaný kurs) než vymýšlet za jaký kraviny dávat body. Už to tu někdo psal, uvědomění si toho, jaký je rozdil třeba při brždění na mokru mezi 50 a 55 (taky jsem si myslel, že v tom vlastně nemůže být takový rozdíl, dokavaď jsem kurs neabsoloval s firmou) je alespoň k něčemu. To, že si jedna firma vydělá - no a co - tak vydělá (klasická česká závist, někdo si vydělá, že pánové), ale hlavně, dokavaď se tu budou dávat body za 74km/h na 70tce (a nebudou za takovéhle přestupky pouze pokuty), tak tenhle "odpustkový" systém s radostí vítám!!! Až se budou udělovat body za opravdu jen nebezpečné přestupky, ať se tenhle odpustkový systém klidně zruší (nemění to nic na tom, že si tenhle kurs může a možná i by měl zkusit každý).
Přesně tak, moje slova.
copak 8-mi hodinovy kurs, kdy se "hrisnik" za volant dostane tak max. na hodinu celkem z nekoho udela lepsiho ridice??? kolik nehod s vaznymi nasledky se stane, protoze ridic nezvladl smyk? 1%???copak je potreba za nezapnuty pas a zhasnute svetla absolvovat jizdu po folii, abych se "polepsil" ???copak nevidite, ze cela tato akce je jen pekne velkou malou domu, posezeni s psychologem, navsteva ARO, nebo pusteni filmu o nasledcich nehod by melo 3x vetsi ucinky a vysledky...koupeni si odpustku za 8k zadneho "lepsiho" ridice nevyrobi...
Já s Vámi souhlasím, je to jen kšeft. Pan Janda postihl celé spektrum úskalí, která taková škola má. Ale ti, kteří stojí za tím vším vůbec na takovéto věci nemyslí. Je to velká někomu domů. Teď je jedna školička, s velmi dobře nastavenou cenou - tu budeme považovat za výchozí a teď to rozjedeme. Školu v každém kraji, v každém městě... autoškoly k tomu nepustíme, tam už mají dost. To je všechno k ničemu, ať už nám dají pokoj a kradou si ze státního rozpočtu, aniž by nás k tomu tahali. Děkuji za Váš názor, děkuji i redakci AR. JB
Jsi opravdu takový debil, nebo to byl jen nepovedený vtip?
Bond007 - Kolik jsi na houpacím koni nalítal km, že jsi tak "chytrý".Právě z debilů, jako jseš ty, jde na silnici hrůza.
Hlavne ze to rika primitiv jako ty, "bonde"
Protoze bydlim nedaleko mista, kde budou Mostaci stavet polyglon (chteli by kazdy v jednom kraji), vim o teto skutecnosti docela dost a i o tom, jak se tento navrh "protlacil" ke schvaleni. Myslete si co chcete, ale musim smutne konstatovat, ze jako vetsina "rusnych akci" v CR je toto pouze korupci, resp. kseftem, nejde tu o bezpecnost, vychovu ridicu atd.
V podstate se jen jedna o prodej odpustek.Prasic dostane body za rychlost, tak si zajede koupit odpustku a muze prasit dal. Body se maji odmazavat jen za slusne chovani. To skoleni jen jen bonusove zablbnuti si na vode.
pane Jando, že nejdete do politiky.V Německu, pokud má někdo hodně bodů, tak jde v první řadě na psychologické vyšetření jestli náhodou není magor. Pokud někdo dostane opakovaně body za rychlost jak mu na polygonu pomůžou?Školení řidičů by pak měla být až vlastně diagnóza, ale praktické nasazení je dost omezené a účelné je to snad jen pro lidi kteří opakovaně způsobí nehodu.V současné podobě je to blbost na Ntou.
Zopakuji otazku "Pokud někdo dostane opakovaně body za rychlost jak mu na polygonu pomůžou?" a na tuto otazku jako cerstvy absolvent skoly bezpecne jizdy odpovim. Pomohou mu velmi zasadne. Pokud neni uplne mimo, tak mu v kurzu ukazi jaky zasadni rozdil je v tom, zda jedete na zasnezene silnici 50 nebo 55, ukazou mu, jak snadno se auto dostane do smyku a jak droboulinka chybicka k tomu staci, ukazi mu limity jeho a jeho auta. Dokazou mu, ze zdaleka nezvlada sve auto, tak jak si myslel. A ukazi treba i to, ze rozdil v obci mezi 50 a 60 je z hlediska casove uspory naprosto minimalni, ale pri brzdeni na prechodu rozhoduje o tom, zda si s tim chodcem na sebe zanadavate a bez stretu se rozejdete nebo zda nekoho zabijete.
Přesně tak! Donutí vás jezdit pomalu, když vidíte, jak může být rychlost nebezpečná, co se při vysoké rychlosti může stát, jak těžko se to zvládá. A ne kecy typu: Frantíku, Frantíku, tys moc fixovaný na maminku a ještes neměl holku... Tohle fakt na silnici lépe neudělá...
Nevim asi jsem jiný , ale když to tady tak čtu tak si říkám proč si tu školu smyku neuděláte hned , ale až když Vám hrozí , že příjdete o řidičák?
Přesně tak ! A pěkný a pravdivý článek. Na tom zákonu zase jen někomu vadí, že by si někdo mohl něco vydělat a vadí to těm, kteří si nic nevydělají. Je to jen závist, nic víc, kterou někteří politici rádi vyvolávají, protože jsou to jejich voličské hlasy.
Nezlobte se na mě, ale tohle všechno byste měl vědět (zdůrazňuji vědět - žádnou nově nabytou zručnost nezmiňujete) už po absolvování autoškoly, na spočítání úspory času by měl stačit selský rozum. Když si představím , že za takovéhle opožděné "osvícení" někomu za odměnu odečtou 3 body, přijde mi to absurdní.Druhá věc je kolik z těch, kdo si to odečtení bodů zaplatí, skutečně absolvuje i zmiňovaný výcvik.
Co to meles? V autoskole te nauci jezdit? Jezdit tvym autem? Kazde auto ma jine vlsatnosti , jine limity atd. Nez neco napises, zkus se nejdriv zamyslet.
tak když už si tykáme : než na něco odepíšeš nejdřív si to pořádně přečti. To, že tě v autoškole naučí jezdit tvým vlastním autem jsem ani nenaznačil. A autor, na kterého jsem reagoval já, nezmiňuje, že by ho to naučili aspoň na onom polygonu.
Zakladní otázka je jak se pohybovat na silnici. Vycházím z premisi že tě každý okolo chce zabít (dlouho trvalo to natlouct rodiným přísůlušníkům do hlavy). A z toho je třeba vycházet. Když máš přednost, ještě neznamená že ten druhý to vidí stejně, když předjíždíš, neznamená to že tě předjížděný vidí atd. Každý si domyslí X dalších situací. Dobrý tréning je také vybírání únikové zóny. Zkuste si každý průběžně vybírat místo, kam to můžete nabořit (bez ztráty života), když se něco děje. Bohužel takovéto základní věci se nikde neučí a přitom jsou to základní znalosti.
Jednak gratuluji k dalsimu pekne napsanemu a dobre zargumentovanemu clanku. Bohuzel se mnozi stale domnivaji, ze cesta k bezpecnejsim silnicim nevede pres akcentovani osobni odpovednosti a tudiz i individualni vychovu, ale naopak co nejvyssi submisivitu a stadove nasledovani nejakych univerzalnich pravidel.Take sice nevim, jestli jsou zrovna tyhle kursy to prave, jsou ale dozajista lepsi nez dosavadni nic a urcite tisickrat lepsi nez cokoli z dilen pana Kotala...Nicmene na clanku me zaujaly tyto dve veci:1) "Nedostáváme se tím ale právě k podstatě absurdity nastaveného bodového systému (body nejsou udělovány za neschopnost řídit, která dozajista stojí na prvopočátku většiny nehod) a není právě možnost nechat si „odmazat” trestné body kursem zaměřeným na skutečné řidičské schopnosti tím prvním a jediným, co se této absurditě vymyká?"To je mimodek naprosto genialne vyjadrena podstata celeho problemu. Neidentifikovali jsme skutecnou pricinu problemu, nejsme schopni jej efektivne resit.2) "Bezpečnější silnice volají po řidičích lepších a zkušenějších, nikoli bojácnějších a manipulovatelnějších."Znam mnoho ridicu, znam ridice rychle i pomale, dobre i spatne. Nejbezpecneji jezdi ti, kteri umi vytecne ridit, nebo maji nejvetsi zkusenosti. A mohou jet klidne 160 a nejsou nebezpecni. Tak to zkratka je.Za tyto dva postrehy davam autorovi dva plusove body :-) Zbytek cist ani netreba, toto je podstata.
"To je mimodek naprosto genialne vyjadrena podstata celeho problemu. Neidentifikovali jsme skutecnou pricinu problemu, nejsme schopni jej efektivne resit."To je nesmysl. Podcenovani druhe strany pomaha druhe strane, nikoliv tobe. Jen blazen si mysli, ze jsou hloupi, jen blazen si mysli, ze ti, kteri rozhoduji, neznaji skutecnou pricinu. Oni ji znaji velmi dobre a taky vedi, co by se melo delat. Jenze z toho by nebyl zadny vyvar. Takze jen zblbnou par hlupcu, kteri budou hlasite hykat, uplati par novinaru, kteri cintaji hlouposti o piratech a prachy se hrnou. Je to stejne, jako treba melouni. Zadny Boorseek neni ekolog, je to jen clovek, kteremu jde o moc a prachy a jehoz skutecne skutky jsou vyrazne antiekologicke, nicmene stada hlupcu jim pomahaji vytvorit image tech, co zachranuji planetu. Melouni tyhle povetsinou mlade idealisticke blbecky potrebuji stejne, jako Lunetic potreboval pubertalni slecny.
Ale to je přeci základní princip politiky. Politika je našeptávání do ouška za účelem získání moci a s ní spojeného osobního prospěchu. Boorseek a jeho green parta našeptává těm, co chtějí slyšet něco na téma enviroment, blue team zase našeptává těm, co chtějí slyšet cosi o ekonomické svobodě a vlastní odpovědnosti za prosperitu, oranžoví populisté zase těm, co by rádi baštili za peníze, které vytvořil někdo jiný a tak dále. V konečném dopadu je to ale úplně jedno, koho a kolik který tým oblbne. Politika funguje nakonec (jen s jinými žvásty z té které strany) úplně stejně.
Přesně! Z údernosti týhle pasáže mi skoro běhá mráz po zádech, i s tou větou před...Stejně tak nepopírám logickou souvislost „body nejsou udělovány za neschopnost řídit, proto odečítat je 'školou smyku' nedává smysl.” Nedostáváme se tím ale právě k podstatě absurdity nastaveného bodového systému (body nejsou udělovány za neschopnost řídit, která dozajista stojí na prvopočátku většiny nehod) a není právě možnost nechat si „odmazat” trestné body kursem zaměřeným na skutečné řidičské schopnosti tím prvním a jediným, co se této absurditě vymyká?Dvěma větama naprosto rozprášená argumentace magorů jako je Šípek z autoklubu, který řekl skoro to samý jako tenhle Košťál. Prostě jednou se udělá něco, co dává nějaký smysl a najednou je to špatně. Naštěstí se pánové sami outujou svou argumentační neobratností...Jinak si teda taky myslim, že nikoho na ministerstvu nepolíbila můza, ale prostě Řebíček pustil prachy kámošům ze severu. No ale účel světí prostředky, čert to vem ;)
no, hlavně že se na polygon nedostane nikdo normální, protože tam budou řádit odpustkáři že? V praxi se beztak většina lidí vyboduje rychlostí 52+ v obci nebo červenou atp. Tak proč jimi plýtvat kapacitou polygonu? Myslím že navrhované řešení je jako náprava vraha střeleckým kurzem a pilováním rozborky-sborky.
Demagogie! Vraždí se s úmyslem. K nehodě dochází v 99.9% procentech případů neúmyslně. Trénování zacházení se zbraní tak vraždě nemůže zabránit, ale trénování zacházení s autem může.
Tak to je samozřejmé , že k nohodám dochází neúmyslně (kromě poj. podvodů), ale když už jste u těch procent , tak by nebylo na škodu zmínit , v kolika procentech dochází k DN právě v důsledku nedodržení zákona. K většině DN dochází tím , že viník DN se dopouští přestupku , ať už je to rychlost , nedodřžení bezpečné vzdálenosti , nevěnování se řízení , neznalost zákona atp. Vidím to v Praze každý den. Stačí se podívat na blbou Jižní spojku, kde jsou dvě zatáčky , které se v půlce lámou a vynáší. Jezdí tam ty lidi každý den a stejně není týden kdyby tam někdo nebyl ve svodidlech. A Proč? No ne proto že jel podle předpisů, dostal smyk a nezvládl svůj vůz, ale proto že letěl jako magor a samozřejmě to v té zatáčce neustál. To samé je o bezpečné vzdálenosti. Jestliže potkám těžce naložené vozidlo s vlekem , které si nechává před sebou 10 - 12 metrů místo , tak to není proto , abych se tam nacpal, ale proto že když to ten před ním zašlápne, tak to zkrátka ubrzdí. A co se týká znalosti zákonů , tak stačí se podívat když vypadne křižovatka a postaví se do ní policajt s klackem. Polovina řidičů ani neví co má dělat a "rána" je na světě. Taže se skutečně domnívám , že škola smyku nic neřeší. Pokud si chce někdo udělat školu smyku , aby se zdokonalil , fajn, může si ji přece udělat kdykoli, ale jako řešení pro odmazávání bodů pro hříšníky je to podle mě nesmysl. Naopak , spousta těch co už mají větší množství bodů a teď se uklidnili a začali jezdit podle předpisů, aby nepřišli o ŘP, teď vědí , že jsou v klidu , protože stačí zajet do Mostu , tam si zablbnout ve škole smyku a jsou v pohodě.
Mohl bys prosím objasnit, zda nehoda, k níž dojde mimo obec v zatáčce za mokra při rychlosti 94km/h je způsobena porušením nejvyšší povolené rychlosti a nebo nepřizpůsobením rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky a nebo nesprávným způsobem jízdy (když 99,9999% řidičů by za stejných podmínek v daném místě nehavarovalo - a tedy kurs jim zřejmě pomůže)?
polož si otázku jinak, co bys napsal, kdyby jel 90 a ta bouračka se mu nestala?v každé společnosti musíš mít nějaké mantinely a podle nich hodnotit. To prostě jinak nejde (nebo zatím nikdo nic lepšího nevymyslel), takže proč se tím vůbec zabývat. Porušil - rozbil si hubu, coby-kdyby nikoho nezajímá to by jsme za chvíli zkoumali jestli je možný zkoumat na křečkoj lék na rakovinu
Přesně tak, naprosto souhlasím. Samozřejmě , že se paušalizuje , protože jak jinak se dá vytvořit něco (zákon, pravidlo , mantinel) , co má platit pro všechny.
To se dá těžko hodnotit , osobně bych se přikláněl k variantě 2 - stav a povrch vozovky , to je jedna věc a druhá věc, netvrdím , že by jim kurs nepomohl . Podle mě je škola smyku dobrá jako prevence , naučí řidiče řešit krizové situace, jejich předvídání apod. Rozhodně řidiče nenaučí základní principy jako je plinulost silničního provozu , slušné a ohleduplné chování a znalost zákona. Pokud chce být někdo dobrý řidič a zvládat svůj vůz , tak si tu školu smyku udělá sám , protože chce a ne proto že musí aby nepřišel o ŘP. A hlavně si ji udělá kde chce a ne kde mu to nařídí, protože je to kámoš někoho kdo mu ten kšeft dohodil.
Tak a jsme u jádra pudla. Paušální forma rozhodování - k nehodě došlo porušením zákona, příčina je ad2. Poicie by to velmi pravděpodobně úplně stejně paušálně práskla do oblíbené kolonky nepřiměřená rychlost a odůvodňovala by i statistikou z této nehody, proč měří rychlost na místech, kde nad tím kdekdo (kromě ministra financí) kroutí hlavou. Není to náhodou naopak? Za dané situace lze bezpečně projet danou zatáčku daným vozidlem rychlostí 94km/h zcela bezpečně. Pak ovšem nemůže jít o nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky, příčinou nebylo 94km/h ani mokrá vozovka. Problém vznikl na straně řidiče. ON nedokázal projet zatáčku bezpečně, uvedl (zcela zbytečně) vozidlo do smyku, který nezvládl a havaroval. Správně by tedy měla být nehoda v kolonce nesprávný způsob jízdy a ten ne vždy lze plně ztotožnit s konkrétním porušením zákona. Tvrdit, že ke každé nehodě dochází porušením zákona, je hloupé paušalizování. Podle toho lze každému účastníku dopravní nehody připsat část viny na nehodě, a to i tehdy, pokud jel střízlivý s vozem s platnou STK po hlavní silnici a nepřekročil nejvyšší povolenou rychlost a k nehodě došlo, protože mu někdo nedal přednost. Paušálně lze stanovit, že PŘIMĚŘENÁ rychlost byla taková, aby stačil reagovat, vyhnout se nebo zastavit. Bác, paušálně je přestupcem, který jel nepřiměřeně a je tedy spoluviníkem.Nepaušalizujme, je to ubohé a hloupé.
Dobrá nebudeme paušalizovat , vememe konkrétní (pravděpodobně Váš) případ. Jel jste mimo obec , kde je max. povolená rychlost 90 km/h, 94 km/h, za mokra, vlétl jste do zatáčky a pravděpodobně to nezvládl. Čemu se divíte? za prvé, překročil jste max. povolenou rychlost, za druhé bylo mokro, tedy stížené podmínky a i přesto jste jel 94 km/h. Logicky , když je mokro tak sundám nohu z plynu, protože to co mi za sucha a pěkného počasí projde , za mokra znamená výlet mimo vozovku. Za další pokud vidím zatačku automaticky jedu pomaleji, protože je to prostě zatáčka a nemůžu tam jet 90 km/h jako na rovince. Nebo čekáte , že správa a údržba silnic bude před každou zatáčku dávat značku s úpravou rychlosti a pokud možno ještě s cedulí "Pozor , sice je tu povolená rychlost 90 km/h , ale musíte jet max. 70km/h , protože jinak dostanete smyk a jdete ven ze silnice"? To asi ne, viďte. Takže toto není krizová situace , na kterou by Vás mohla připravit škola smyku , ale Vaše vlastní blbost. Pokud nezvládnete projet zatáčku, kterou projede 99,99 procent řidičů , tak se vraťte do autoškoly a zaplaťte si doškolovací jízdy, protože nezvládáte zakladní jízdní úkony. Krizová situace je , že pojedete 70km/h zatáčkou kde je povolená max. rychlost 90 km/h a vběhne Vám tam zvíře, vy škubnete s volantem a tím uvedete vozidlo do smyku a pak na to musíte reagovat. To je krizová situace, kde by Vám mohla být škola smyku k něčemu užitečná. Tudíž se dá říci , že vy jste nepřizpůsobil jízdu stavu a povrchu vozovky, protože jste nejel , jak uvádíte , "Přiměřenou" rychlostí a samozřejmě jste nestihl reagovat. Myslím , že k tomu se víc dodat nedá. Neberte to prosím nějak zle , jako , že si z Vás utahuju nebo z Vás dělám blbce. Taky mám za sebou několik nehod a i zaviněných (nikdo nejsme neomylný). Řešíme tu otázku , zda je správné , aby lidé , kteří dělají permanentně přestupky (běžný řidič , pokud nemá vážně špatný rok a obrovskou smůlu, není schopen nasbírat za rok 12 bodů) si mohli po absolvování školy smyku odečíst trestné body a v klidu jezdit dál. Podle mne, kdo chce , tak si školu smyku udělá sám , protože chce zvládat svůj vůz a nebude čekat až nasbírá body za nedodržování zákona. V tomto ohledu je škola smyku naprosto scestná. Bral bych variantu, že člověk příjde na odboř řízení dopravy, řekne jsem hříšník a chci s tím něco udělat, za asistence policie absolvuje testy a běžné jízdy a pak si jako doplněk udělá školu smyku , aby se naučil zvládat krizové situace. Ale až za předpokladu , že projde testy a jízdy s policií a ta uzná , že je způsobilí. Jak může nějaká soukromá firma určovat jestli mám mít ŘP a nebo ne? Od toho jsou tu přece příslušné orgány. Když děláte autoškolu , tak je to také za učastí státního orgánu.
Koukám, že ona "paušalizace" je vám fest zažraná pod nehty a neumíte jinak ani uvažovat. Kromě toho vůbec netušíte, jak to funguje v autoškolách. Žádného adepta tam totiž neučí a tedy ani nenaučí jet rychlostí 90 kmh natož znát limity bezpečné jízdy rovně ani přiměřeně do zatáčky. Tím se autoškoly vůbec nezabývají. Jen minimum žáků během výuky překročí rychlost 60 km/h. Není tedy nijaký důvod, proč by se ten, kdo v jednom jediném případě udělal chybu a nedokázal bezpečně projet zatáčku rychlostí pro drtivou většinu řidičů zcela bezpečnou, měl vracet do autoškoly, kde se této problematice nikdo nevěnuje. Z mého pohledu jste ztracený případ, který nedokáže analyzovat a rozlišit příčiny a následky, máte na dopravní problematiku bigotně paušalizující náhled. Dejte se k policii (pokud tam jetě nejste). Bude se vám tam dočasně líbit. Dočasně jest do té doby, než někdo dopravní policii probere ze spánku.
Myslím , že jste uplně mimo, pravděpodobně nechápete zakladní principy. Za prvé , jak jinak chcete vymyslet nějaký zákon nebo pravidlo , aniž by jste nepaušalizoval, to zkrátka nejde , protože musíte obsáhnout všechny v té či oné skupině , pro kterou to pravidlo nebo zákon vytváříte. Za druhé, nevím jak vy , ale já v autoškole mimo obec jezdil běžně 80 - 85 km/h. A pokud vás nenechali, tak možná věděli proč, nicméně od toho právě slouží doškolovací jízdy , které si můžete udělat v jakékoli autoškole. Za třetí, pokud někdo udělá chybu , jak uvádíte v jednom jediném případě , tak se nemá čeho bát , protože za jednu nehodu Vám 12 bodů nikdo nedá , a pokud od posledního přestupku po dobu 12 měsíců nic nepoděláte , tak Vám 4 trestné body automaticky umáznou. Za čtvrté , k policii nejdu , málo platí. Za páté , místo policie by jste se mě probrat vy, policie pouze aplikuje to co ty dementi ve vládě vymyslí a schválí , takže se spíš zamyslete nad tím , koho jste volil. A za další , řešíme tu to , co je uvedeno ve článku , tedy jestli je hloupost aby , šmejdi , kteří kašlou na všechna pravidla , měli mít možnost si udělat školu smyku a vrátit se na silnici a nebo ne. Pokud myslíte , že ano, tak se moc těším , až např. pojedete v souvislé koloně , budete si nechávat prostor na případné brždění a někdo Vám to tam pošle, zašlápne to, vy to do něj pošlete, on pak řekne policii , že neví co jste vyváděl , protože on přece normálně jel v koloně a vyto odnesete. Nebo, ne že bych Vám to přál, ale až Vám nějakej magor srazí potomka na přechodu a vypak zjistíte , že už dávno nemusel mít řidičák a nemuselo se to stát , ale protože si udělal školu smyku a vrátili mu bodíky , tak jste bez potomka.
Opět zcela přesně, pane Janda.
Pokud by se jednalo o odmazání 3bodů po zaplacení 8300,-Kč státu, pak by to bylo ještě akceptovatelné. Pakliže je zákonem stanoven "soukromý" příjemce tohoto obnosu, pak se jedná o typického legislativního podnikatele. A proti tomu jsem ze zásady. Legislativních podnikatelů jsou tady stovky tisíc a krásně tady parazitují buď přímo na státním rozpočtu nebo legislativním určením na kapsách obyvatel. Tento náš český úl je napaden touto státní varoázou a postupně odumírá.
Tak pod toto se podepisuju.
Po dlouhé době s autorem nesouhlasím. Ta první vlaštovka je tak malá, že to nestojí za to. Dále má polámaná křídla, i při chůzi kulhá a vůbec přemýšlím, jestli nějaká krysa nezabila vlaštovku a nepřevlékla se za ní.Jenom Most je absurdní, zrovna Most je ještě absurdnější a to, co se tam školí, je pro většinu hříšníků taky absurdní... A ta cena ...Škola smyku po malé nehodě ano, ale pro většinu hříšníků spíš škola defenzivní jízdy.
Pokud obvykle souhlasíš, máš ješté dobrou šanci prozřít ;-) Projdi si diskuzi níže, zkus se ponořit do hloubi a zamířit až k podstatě. A zjistíš, kolik pravdy na globálním pohledu autora je... A to i přes všechna negativa jako korupce, která jsou všem jasná.
Naučit někoho vládnout volantem je špatné? Pan Janda má pravdu, že to špatné není. Na způsob chování za volantem to samozřejmě nebude mít vlný vliv, pokud je někdo psychopat, bude jezdit kolem školy v 7.45 ráno 80km/h před kursem i po něm. Rozdíl je v tom, že bude mít větší šanci svým pošetilým jednáním nezpůsobit malér. V tom má kurs bezpečné jízdy jasný význam. Bez ohledu na to, jestli tyto "odpustky" prodává jediný subjekt (což je špatně) nebo jich co nevidět bude víc.Bodový systém jako takový, má podle mého názoru význam nulový. Agresory a psychopaty z našich silnic nijak neeliminoval, počet nehod ani jejich následky nesnížil, díky nečinnosti PČR postihuje jen minimum skutečných hříšníků a ty nejhorší vůbec ne. V možném školení pro to minimum řidičů. kteří do komické sítě impotentního bodového systému spadli já vidím jeden z mála přínosů této bodové komedie.
pan Robert Kotál byl alespoň v TV a kdo jsi ty autore článku. Nějaká nula.
ja videl v televizi hodne lidi (treba vcera nejakyho dementa co urezal kamaradovi hlavu a dostal u soudu velky flastr) ale ze by tim automaticky clovek byl najednou chytry a pobyval vseobecne vaznosti, nevim nevim.. takhle to asi nefunguje.
naprosto souhlasím, ale na začátku článku mi to trošku přišlo, jako že autor nějak nemůže skousnout, že ten maník byl v TV a on né
co jsou to body a bodový systém? co to tady rozebíráte?jezdím už od roku 94 ročně najedu cca 25tis. a nikdy jsem neplatil ani jednu pokutu natož nějaké body. Co to tady vlastně řešíte? To se na silnici neumíte chovat? No asi ne, když vás zajímá jak si umazávat body:-|
Všichni co mají maximum bodů by měli jít v první řadě na vyšetření, jestli náhodou nejsou magoři. Když je někdo prase na silnici, tak je určitě prase i v civilním osobním životě a pro společnost by bylo nejlepší se ho nějak zbavit.Nějaký test smyku mi připadá spíš jako školení pro teroristy jak líp zacházet se zbraní.
K tomuto názoru se připojuji. A jestli si autor pan Janda myslí, že magor, přestane být magorem, když si "projede školu smyků" , tak je bohužel magor sám.Moje poslední pokuta v roce 1986 (!), naježděno podle skromného propočtu mých osobních záznamů bezmála 4 000 000 km(!). Za volantem vždy relaxace - což už se nedá říci v posledních 10 letech. Každou sekundu v pohotovosti - pohledy dopředu, dozadu, levé zrcátko, pravé zrcátko - a ve skutečnosti, to bude prd platný, když přiletí nějaký magor, a ze silnice vás sestřelí. A ten magor zůstane magorem i po absolvování přiblblé "školy smyků".Pane Janda - hodně při zdi - běžte se vycpat.
mimochodem, když jezdíš ok, tak se ti za rok z 12 až 4 body odečtou!!!. No kurva kdo už se do tohodle limitu nevejde musí být EXTRA PRASE!!!!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.