Odpočet DPH u osobních aut je realitou, platit bude již za pár dní

Odpočítatelnosti, či do nedávné doby spíše neodpočítatelnosti DPH u osobních firemních jsme se na AutoRevue.cz věnovali pokaždé, když alespoň na chvíli zablesklo světélko naděje, že podnikatelům bude umožněno odečíst si DPH ze zcela běžného vstupu, jakým auto bezesportu je, bez ohledu na to, co dělají a jakým způsobem vůz ke svému podnikání užívají. Situaci jsme naposledy podrobně probrali na začátku března, kdy poslanecká sněmovna, žel Bohu až za situace hospodářského úpadku, posvětila možnost odpočtu DPH ze všech osobních firemních aut bez rozdílu a bez nutnosti zvláštní homologace.

Nyní pro vás máme další dobrou zprávu - novelu zákona o dani z přidané hodnoty tento týden po menším otálení schválil senát a včera obratem podepsal i prezident republiky. Zákon začne platit klasicky dnem, kdy vyjde ve Sbírce zákonů, což mělo být původně již 1. dubna, tedy ve středu. Původně se zdálo, že tento termín již není možné stihnout, ministerstvo financí se ale dušuje, že jej stihne. A je to v jeho zájmu, tato změna by měla pomoci rozhýbat hodně přibrzděný trh s novými i ojetými auty, který je dnes krutou realitou. Již minulý týden jsme vás informovali o tom, že skupina AAA musí zvyšovat výkupní ceny vozů, aby vůbec měla co prodávat, podobný vývoj hlásí velcí internetoví prodejci ojetin Auto Plus a Tip Cars, kterým se nabídka aut zmenšila v posledních týdnech o desítky procent.

Pokud zákon opravdu vstoupí v platnost 1. dubna, zmizí již ve středu alespoň jeden z mnoha případů násobného zdanění. Dopad na trh je zatím velkou neznámou, zvýšený zájem o nová auta se ale kvůli odložené poptávce firem dá očekávat zcela automaticky. Zda obrátí, nebo jen zmírní současný trend, uvidíme již velmi brzy.

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků