Odpočet DPH u osobních aut je realitou, platit bude již za pár dní

Odpočítatelnosti, či do nedávné doby spíše neodpočítatelnosti DPH u osobních firemních jsme se na AutoRevue.cz věnovali pokaždé, když alespoň na chvíli zablesklo světélko naděje, že podnikatelům bude umožněno odečíst si DPH ze zcela běžného vstupu, jakým auto bezesportu je, bez ohledu na to, co dělají a jakým způsobem vůz ke svému podnikání užívají. Situaci jsme naposledy podrobně probrali na začátku března, kdy poslanecká sněmovna, žel Bohu až za situace hospodářského úpadku, posvětila možnost odpočtu DPH ze všech osobních firemních aut bez rozdílu a bez nutnosti zvláštní homologace.

Nyní pro vás máme další dobrou zprávu - novelu zákona o dani z přidané hodnoty tento týden po menším otálení schválil senát a včera obratem podepsal i prezident republiky. Zákon začne platit klasicky dnem, kdy vyjde ve Sbírce zákonů, což mělo být původně již 1. dubna, tedy ve středu. Původně se zdálo, že tento termín již není možné stihnout, ministerstvo financí se ale dušuje, že jej stihne. A je to v jeho zájmu, tato změna by měla pomoci rozhýbat hodně přibrzděný trh s novými i ojetými auty, který je dnes krutou realitou. Již minulý týden jsme vás informovali o tom, že skupina AAA musí zvyšovat výkupní ceny vozů, aby vůbec měla co prodávat, podobný vývoj hlásí velcí internetoví prodejci ojetin Auto Plus a Tip Cars, kterým se nabídka aut zmenšila v posledních týdnech o desítky procent.

Pokud zákon opravdu vstoupí v platnost 1. dubna, zmizí již ve středu alespoň jeden z mnoha případů násobného zdanění. Dopad na trh je zatím velkou neznámou, zvýšený zájem o nová auta se ale kvůli odložené poptávce firem dá očekávat zcela automaticky. Zda obrátí, nebo jen zmírní současný trend, uvidíme již velmi brzy.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků