Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

27 komentářů

DDT
17. února • 13:46

Cha cha, už vidím, jak se se průměrný občan bude soudit se státem...
Jak bude prokazovat majetkovou újmu, zaměstnanec odpoledne po šichtě nebo o víkendu, student, nebo živnostníček s nepravidelným příjmem...
Ten, kdo by věděl jak se soudit, má na to peníze a vlastního advokáta, k tomu si policajt nic nedovolí, a za druhé takový člověk nepojede domů např. s rozbitým sklem - zavolá odtah a náhradní vozidlo, a povětšinou majetní lidé jezdí v nových / zánovních vozech..
Takže toto není nic jiného, než páka na průměrného, obyčejného člověka s průměrně starým vozidlem, jak z něj tu pětistovku / tisícovku na místě vymámit stůj co stůj, když by třeba požadoval záznam z certifikovaného zařízení, že skutečně jel 62 v padesátce a v případě nesrovnalostí požadoval správní řízení. Nebo trvrdil s celou posádkou, že jel ještě na oranžovou, nikoliv na červenou.
Možná kdekomu uniká jak velká páka pro policii to je, protože odebrání osvědčení znamená odstavit vozidlo, a volat odtah. Žádný papír na dojetí, žádná omezená platnost osvědčení na měsíc pro opravu. Nic!
Jako, dalo by se pochopit, že všechna vozidla po vážnější havárii přijdou o osvědčení. Ale to je všechno. Není to tak dlouho, co policie dostala pravomoc, v případě pochybnosti ohledně technického stavu, vyzvat řidiče k neprodlené návštěvě nějaké místní STK. A to je asi málo, a nedá se to aplikovat mimo pracovní dobu STK, a nemůže si policista nic sporného vymyslet.Takže jsem zásadně proti, vyjma těch bouraček. Policista má mít předem jasně definovanou pravomoc.

Bouce
17. února • 12:08

Pokud dokaze policista na miste posoudit desticky, tak uz pomalu muzeme zrusit stk. Takovy sikula uz pak zvladne na miste uplne vse, vcetne svetlometu. A treba tmava skla, ktera jsou mnohem snaze kontrolovatelna a meritelna je zajimat nebudou

Ne321
17. února • 7:46

To bude u soudu legrace. Skoro kazdy, kdo se bude chtit po odebrani ridicaku soudit to bez problemu vyhraje vcetne nahrady usleho zisku a dalsich souvisejicich skod, protoze policie nebude naprosto schopna dolozit opravnenost odebrani. Spoustu zavad uvedenych v seznamu fakticky nelze mimo dilnu nijak zdokumentovat a tvrzeni policisty okamzite napadne pravnik zalujici strany s tim, ze svedek nema odborne znalosti k posouzeni technicke zavady.

JirkaK
17. února • 8:32

Rozbité přední sklo nebo pneumatiky ojeté na doraz pozná každý trouba, tedy i policajt. Na druhou stranu ojeté brzdové destičky jsou k smíchu, to policajt na cestě samozřejmě nemá nárok poznat.
Někdy z toho může být i skutečně zbytečná buzerace, třeba takový výfuk může klidně prasknout sto kilometrů od baráku a i přes větší rámus se s tím dá v pohodě a bezpečně dojet. A doma se za odpoledne namontuje nový a je to. Pokud ovšem nenarazíte na policajta, který vám ten návrat domů s radostí hezky zkomplikuje....
S těmi zmíněnými kamerami to je dobrý nápad, policajti, respektive policejní provokatéři na ně dojeli například nedávno při demonstracích. V tomto případě není nutno mít extra kameru za oknem, stačí na začátku kontroly vytáhnout mobil, kde máme kameru téměř každý.....

DDT
17. února • 13:59

Zkoušl jsi to někdy v praxi s tou kamerou / mobilem?
Pokud ne, vyprovokuj policejní kontrolu a zkus to.
Vytáhneš mobil, začneš natáčet, a každý policta tě ihned vyzve abys s tím okamžitě přestal, že tímto jednáním porušuješ takový a makový paragraf. (ne upozorní, ne poprosí, že si to nepřeje, ale vyzve)
99,9% lidí v tomto momentu vypíná záznamové zařízení a končí s nahráváním.
Pouze 0.1% lidí odvětí, že se policista hluboce mýlí, protože on ve výkonu svého povolání je veřejná osoba, na kterou se nevztahuje zákon na ochranu osobnosti, tudíž může být natáčen včetně obličeje dle libosti a nemá žádné právo tomuto nevyhovět popřípadě zabránít
Ovšem počítej, že kontrola od tohoto momentu bude důkladná, že si tě budou pamatovat, a žě tě zanesou na černou listinu, aby i ostatní hlídky věděly...

Jenyk
16. února • 17:43

Kupuju si skrytou kameru. Pokušení policajtů zneužít to bude obrovské a bez záznamu jsme jim vydáni na milost. Tak ať mají, co chtěli.

DDT
16. února • 23:29

a to ji budeš nosit zapnutou při každé jízdě vozem v náprsní kapse?
nebo si snad myslíš, že kamera uvnitř vozu za čelním sklem zachytí rozhovor s policistou pět metrů od vozu?

Net
16. února • 11:52

Zneužít jde vše, zákon potažmo vyhláška nemůže vyřešit to základní. A to je důvěra a respekt občanů vůči policistům. Policisté by neměli mít zbytečně svázané ruce a stejně tak by řidiči neměli slovíčkařit o zákonech (ono by občas pomohlo, kdyby byly zákony psané rozumně). Ovšem jde s tím další a to je, že policistům by mělo jít o BEZPEČNOST a PLYNULOST provozu, nikoli o plnění státní/obecní kasy a zabití pracovní doby. Bohužel nejsme v utopické společnosti, kde by riziko "zneužití" pravomoci bylo minimální. Nicméně je to o lidech, sebelepší (ani sebehorší) zákon nic nezmůže sám o sobě.

Martin Motyčka
16. února • 12:06

"policistům by mělo jít o BEZPEČNOST a PLYNULOST provozu, nikoli o plnění státní/obecní kasy" bohužel ale realita poslední doby je vybírat co nejvíc na pokutách a o bezpečnost zas tolik nejde...

Net
16. února • 12:38

V tom je problém, policie/stát/obec se zaměřuje na to, co se snadno (ideálně automatizovaně) kontroluje (rychlost, parkování, občas alkohol v dechu), a to ještě tam, kde je pravděpodobnost výběru pokuty nejvyšší (i když ohrožení bezpečnosti nebo plynulosti je minimální). Bohužel je tu patrná snaha "kriminalizovat" chování co nejvíce řidičů, aby se více vybralo na pokutách, a efekt je ten, že respekt k dopravnímu značení se snižuje. Jsou výjimky, někde se situace zlepšuje, ale ne všude.Bohužel třeba důsledná kontrola pravidla zipu na mnoha problematických místech chybí, i když by bezpečnosti a především plynulosti určitě pomohlo, kdyby si řidiči osvěžili, jak se mají chovat (a nebylo by imho třeba hned pokutovat, jen výchovné odchycení problémového řidiče a jeho zdržení by mělo většině lidí stačit).

DDT
16. února • 12:51

naivko!

Martin Motyčka
16. února • 11:46

sjeté brzdové destičky... Hm, a jak to bude vopičák zjišťovat? To ti přikáže sundat kolo a rozebrat brzdy?:-D

Net
16. února • 11:53

Když tě zastaví a ty nedobrzdíš:)

John Doe
16. února • 11:19

Keby na cestach nejazdilo tolko vrakov a tuzingovych specialov, nemusela by PCR bojovat za legislativu, ktora jej umozni kontrolovane tieto auta odstranit z ciest.Dufam, ze coskoro pride aj na chiptuning...

Míra
14. dubna • 9:15

Žoldáci budou plnit kasy a budou hrozně dělat jak rozumí autům... Co se týče chipu, auto bez chipu neni auto a pokud ty píšeš tyhle věci asi nevíš jak automobilka mapy do aut tvoří. Základ mají dobrý ale výsledek od nich je polotovar který je jako hrubý univerzál pro všechny auta toho typu dejme tomu pro Evropu. Jenže všude jsou jiné podmínky, teploty, každý motor ať chceš nebo ne se chová jinak, atd atd.
A je jedno se jedna o naftu, benzin nebo ethanol. Ja osobně bych auto bez úpravy sw mít nemohl protože to auto z výroby je jakoby tupé, nereaguje dle mých představ. Takze posledních 6aut co jsem měl vždycky mělo chip abych byl spokojený. Předtím byl ještě chiptuning nerozšířený...

Marek71
18. února • 12:16

Není chiptuning jako chiptuning. Třeba Volvo ti udělá profesionální chiptuning od Polestar, který pak zapíšeš i do TP, žádný problém s tím není.

JirkaK
17. února • 9:19

Tuning nechávám stranou, tam je to spíš legislativné technický problém. Celé je to o tom, že vozidlo s úpravou neschválenou - nepovolenou výrobcem je de facto nezpůsobilé k provozu, protože neodpovídá schválenému typu. A je jedno, jestli je to laminátový monstrnárazník nebo přehraný software v řídicí jednotce.
Problém je v jiné věci - každý při vysvětlování užitečnosti zákona automaticky předpokládá, že je to bič na hajzly, co na auto kašlou a úmyslně jezdí s polovrakem. Poslušnému hodnému ovčanovi přece žádný problém nehrozí. U některých závad, jako třeba u ojetých pneumatik, je to asi pravda. Ale takový šutr do předního skla může přijít jako průjem po třešních. Bum, najednou mám na skle prasklinu. Dá se s tím v pohodě dojet, vidět ven je, samozřejmě normální člověk se objedná do servisu a za dva - tři dny je po problému. Pokud ovšem nenarazí na aktivního policajta, co mu okažitě sebere techničák.... Stejný problém může vzniknout třeba s výfukem nebo s poškozením auta po lehké havárii.
Bohužel se tak vracíme do dob komunistických, kdy "esenbáci" sbírali techničáky za každou ptákovinu a při nějaké náhlé závadě se potom řidič musel vracet domů nebo dojet do servisu po nejzapadlejších okreskách. A to ještě v té době ani ti "esenbáci" si nedovolili auto odstavit z provozu na místě, ale dali řidiči místo odebraného dokladu potvrzení, které platilo na dojetí domů!

Marek
17. února • 10:12

Spíš mluvíš o tuzingu než o tuningu...
Každopadně co se týče chipu... Neodpovídá danému typu... Jasně... Prostě ale není problem v tom, že místo 132kw mam 154... Nikoho tim neohrožuji a když mi někde kvuli tomu klekne motor, tak je to muj problem...
Hlavně by mě zajimalo, jak mi někdo dokáže, že mam v autě chip.

Marek
16. února • 19:15

Co je špatnýho na chiptuningu? Předjel tě někdo se starým autem a tys to nepřekousl?

John Doe
17. února • 0:41

Ak si myslis, ze nejaky chiptuningovy amater dokaze urobit lepsiu pracu pri naladeni motora tak, aby bol v sulade s literou zakona, tak len tazko pochopis, co je na tom zle.A to sa pohybujeme len v technickej rovine. V pravnej je to este vtipnejsie, ale to ty asi nedokazes prehryzt. Inak by si tu nekladol naivne otazky.

Marek
17. února • 9:10

Myslíš že specializované firmy jsou plné amatérů? Asi těžko... A ikdyby tak ano. Jak řekl kolega... Mapy co používají jsou většinou upravené od profíků... A ikdyby ne, tak nejhorší co tě muže potkat je to, že ti odejde motor... Co je na tom "protizakoného" a zasluhuje to odebrání techničáků?
Co je litera zákona? zákon snad udává jaký má mít ten a ten daný motor výkon?
A jo, Mam chip na nějakých 154kw :))

Ne321
17. února • 7:38

Ono je to ovsem casto tak, ze chiptuningovy amater opravdu lepe naladi auto, protoze pouziva povetsinou mapy koupene od profiku a automobilka neladi vuz na nejlepsi uzitne vlastnosti, ale podle povelu marketingu. Je spousta pripadu kdy jsou nektere motory umele degradovany, aby nekonkurovaly drazsim priplatkovym variantam.

PET
16. února • 15:11

Ja mam chip tuning od novoty aj so zarukou na Felicii od Cimbu...vysledok je nizsia spotreba a lepsi vykon...aj vysledky na STK su lepsie ako bezna Felicia...

John Doe
17. února • 0:36

Rozpravky starej matere...

Bimbo
16. února • 15:46

:-D
Jak jinak, ze? :-D

Bimbo
16. února • 11:35

Proc zrovna chiptuning? jak by na to pdole tebe na silnici pri kontrole prisli?
A jak na STK? :-D

John Doe
17. února • 0:35

Pretoze ide o zasah za hranicou homologizacie - technicky vzate, je kazde chipnute auto nehomologovane.Vzate do dosledkov, tak ma neplatnu poistku - to je napr. priklad z pravnej praxe v Britanii.Ak nechapes, ako by na STK prisli na chipnute auto, tak si asi na zlom fore, pretoze sa v autach absolutne nevyznas.

Doporučujeme

Články odjinud