Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

Doprovodná vyhláška ministerstva dopravy má stanovit výčet technických nedostatků, za které bude policie oprávněna zadržet přímo na místě osvědčení o registraci vozidla.

V rámci novely „silničního zákona“, kterou v lednu podepsal prezident republiky, získala Policie ČR po letech opět možnost odebrat při silniční kontrole přímo na místě osvědčení o registraci motorového vozidla neboli „malý techničák“. Bez něj přitom nelze vozidlo legálně provozovat, přistiženému řidiči pak hrozí pokuta v maximální výši 2000 Kč. 

Odebírání osvědčení o registraci přímo na místě je významným lobbistickým vítězstvím PČR, která o navrácení této možnosti dlouhodobě usilovala. Kritici však poukazovali na značný potenciál zneužití. 

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Policie smí brát techničáky a chodci musí mít reflexní oděv

Tomu má podle ministerstva dopravy zabránit stanovení konkrétních nedostatků, za něž lze osvědčení na místě odebrat, informují dnes Lidovky.cz. Podle lidovek může jít o rozbité čelní sklo, sjeté brzdové destičky, ojetý vzorek na pneumatikách nebo rozbitý výfuk. Úplný výčet závad obsahuje doprovodná vyhláška, kterou ministerstvo zaslalo do připomínkového řízení. 

Zajímavosti | Život řidiče | Názory

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Teoreticky by tak nemělo hrozit odebrání „malého techničáku“ bez pádného důvodu – například ze msty za chování řidiče, které se hlídce bude zdát málo zdvořilé. To bychom ovšem nesměli z praxe vědět, že policisté prokazují při zjišťování přestupků značnou vynalézavost a při nedostatečném technickém vybavení neváhají použít inovativní metody – například měření hloubky dezénu mozkovým myšlením.

Titulní foto: Profimedia

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků