Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

51 komentářů

Jiří
16. dubna • 1:35

Já jsem si nechával na svém autě dělat dekarbonizaci motoru od firmy sherlog.cz , která ji dělá pomocí vodíku. Díky tomu motor dokonale pročistí a výsledky jsou znát ihned po dokončení. Nevím, co máte za motor, ale já jsem u 2,0 TDI platil jen 3300 korun a to se mi za chvilku vrátí na snížené spotřebě nafty.

Honza
15. dubna • 2:06

Kde jste si nechal dělat dekarbonizaci motoru? A proč na tom záleží, kde si ji necháte udělat?

Jiří
14. dubna • 0:42

Dokázal, dokázal mi pomoci k lepším emisím, lepšímu výkonu motoru a nižší spotřebě. Také auto jede při volnoběhu na nižší otáčky a motor jede pravidelněji. Záleží ale, kde si necháte dekarbonizaci motoru udělat.

Honza
13. dubna • 11:26

Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda máte za sebou někdo dekarbonizaci motoru a zda vám tento zákrok na motoru nějakým způsobem dokázal pomoci?

dd
20. ledna • 17:11

Diesel patří maximálně tak do traktoru který táhne vlečku hnoje. Do osobáku dávat jen benzín-komplet zakázat diesel a je po problému. Stejně ta nafta už nevyjde levněji než benzín.

JA-NE
6. října • 13:34

.. a ceskoslovensky sen o striebornej octavii combi v striebornej farbe sa pomali rozpliva..:-D muehehe

s
5. října • 19:57

Osobně si myslím, že většině majitelů vozů jsou nějaké emise ukradené. Jediné co je zajímá tak spotřeba a aby prošla STK.
Osobně mě mi vadí, že dnes auta jdou proti řidiči, jen proto, aby splnila nesmyslné požadavky, které v reálu stejně nejde splnit.

Tom
5. října • 22:22

Jednoznacny souhlas. Je vtipne jak tady par jedincu, kteri jeste minuly mesic resili, jak vypnout start-stop nebo proc EU sikanuje vyrobce nesmyslnou normou nutici vyuzivat mocovinu, najednou prehodili kabat a jsou z nich ultrekologove :-D Osobne dekuji VW za to, ze splnili sen mnoha zakazniku a dokazali vyrobit motor, ktery "plni" normy a nam ridicum umoznuje peknou jizdu s malou spotrebou.
Jinak je samozrejme nesmysl, ze by motory nesplnovaly EU5/EU6

benzín
5. října • 17:36

No nezávidím teď inženýrům od VW,jejich nelehký úkol. Vymyslet za 2 týdny opravu něčeho na co VW se*e už dobrých 10 let, no to jsem zvědavý na řešení. Motor, který vlastně plní normu Euro 3-4? dostat za co nejmenší peníz zpět na Euro 5/6. Pochybuji o tom, že VW nechá zpětně namontovat SCR zařízení do všech dotčených vozů. No ale co jim vlastně zbývá za možnosti?
Asi nejlelevnější je uprava SW. Vypnout ten přílepek v ŘJ bude vlastně znamenat to, že auto bude už po zbytek svého silničního života 40xpřekračovat limity CO,HCL,NOx, =ztráta současné homologace a možné žaloby od zákazníků
Zapnout trvale ten přílepek V ŘJ, ale to zase znamená celkem logicky omezení výkonu,zvýšení spotřeby?, omezení kroutícího momentu = zase špatně, koukají z toho další žaloby od zákazníků
Osobně si myslím,že pokud VW nevyřeší tento neřešitelný problém, mělo by Ministerstvo požádat o kompletní seznam dotčených řad a modelů. Poslat zpět na zkušebnu a provést novou homologační zkoušku, s požadavkem smazaného SW v ŘJ, ale pouze se s tímto smazáním toho přílepku a jakékoliv dodatečné úpravy ŘJ zakázat!! Naměřit a určit novou třidu euronormy. Dotčené modely nekompromisně prevést v databázi na Euro 3/4+ udělit tučnou pokutu VW. A majitelé ať si sami případně zváží žalobu na VW.

Petr
5. října • 21:47

Máte opravdu skvělý nápad .. vlastním fábii 1,6 TDI CR které se tato kauza týka. Software mě už na začátku ani nenapadlo na vteřinu přehrávat a nebo chodit na jejich svolávačku! Ale pokud by se zbláznili a snížili homologaci mého auta z Euro V na Euro IV tak to je pro mě jen dobře vlastně. Můžu tím pádem vyřezat beztrestně filtr pevných částic a tu extra porci jemných rakovinotvorných částic pouštět vesele dál a nebudu muset v 200 000km řešit čištění filtru .. Nutno dodat že common raily kterých se kauza týká jsou mnohem rakovinotvornější než staré 1,9 PD které měly pevné částice větší a tudíž se v plících tak hluboko neusazovaly.Každopádně, jste blbej, protože absolutně neuvažujete jak by šlo uvést váš blábol do praxe. Je prostě nereálne aby jednou homologované auto ztratilo homologaci když je pořád ve stavu ve kterém vyjelo z fabriky ..A mimochodem, podle příspěvku jste zastáncem benzínu a určitě vůbec nerozumíte motorům ani se nějak zvlášť nezajímáte o auta. Nejspís si můj příspěvek ani nepřečtete ale pro ostatní, kteří si jej přečtou.. Dnešní TSI (turbo benzíny) jsou stejně rakovinotvorné jako common rail nafty protože taky tvoří stejně malé, pevné částice, stejně rakovinotvorné a protože nemají žádný záchytný filtr, tak mají černé výfuky jako staré kamna A JSOU MNOHEM RAKOVINOTVORNĚJŠÍ NEŽ TDI! Jediné v čem jsou lepší, že tvoří méně NOx takže jsou "čistčí" pro ovzduší (nevytvářejí tolik smogovou situaci) ale jedovatější pro organismus.

benzín
6. října • 14:41

Ano jsem zastáncem benzíňáku, ve městech i na krátší vzdálenosti určitě a pod to se 100x podepíšu!
A zpět k věci pochopte prostě, že VW PODVODEM protáhl tyhle motory homologační zkouškou Euro5 pomocí šídícího SW v ŘJ. Jen tak ze srandy ho tam určitě nenahráli. Tenhle SW se asi pomocí snímače úhlu natočení volantu,otáčkoměru,teploty motoru,OBD II konektoru atd..nějak dovtípil toho, že může být v měřícím cyklu a pro jistotu se přepl do nějakého eko módu. Na silnici jela ŘJ podle normálního režimu.Jinak by motor samotný prošel tak možná maximálně Euro 4 a to v době kdy platila Euro5. Asi kvůli nadlimitnímu překročení norem pro NOx? Tak bych se nedivil kdyby EK nebo MD zpětně odebralo tuto podvodem získanou homologaci! Vlastně motor jako takový se už nesměl ani dál vyrábět.
Těď je otázka jak moc velká bude oprava toho motoru? Jestli bude stačit jen pozměnit čas a délku vstřiku, tak to pro VW zas tak moc velká tragédie nebude. Jestli ale budou muset namontovat SCR katalyzátor+EGR tak se vlastně jedná o úplně nový motor a ten by za současných podmínek vlastně musel projít už Euro6!
Jinak na technické se majitelé bát nemusí,tam projdou. TK vlastně jen porovnává ty vylhané údaje od výrobce a porovnává je s naměřenými hodnotami-nebo teda měla by. Otázka je na způsobilost provozu na pozemních komunikacích bez platné homologace.

benzín
6. října • 15:12

Jinak něž mě tady někdo začne nadávat bo blbců, tak si troufnu říct,že procesům spalování chudé a bohaté směsi,lambda regulaci+třícestnému katalyzátoru tak trochu rozumím.Určitě nejsem expert, ale na automobilní průmyslovce to do nás docela šlapali.

oh.c!
6. října • 7:24

S vaším vozem se ohledně homologace nebude dít vůbec nic. Euro 5 splní dle platného homologačního měření tak jako tak. V druhé části jste měl na mysli benzínové motory s přímým vstřikem paliva, předpokládám. Na závěr se zeptám - existuje nějaká relevantní studie o vlivu pm na lidské zdraví, rád bych si rozšířil obzory. Děkuji

řidič
5. října • 11:57

Tak halt z osobáků zmizí dieselové motory, no a? Před takovými patnácti lety bylo dieselů do 10%, nyní chrochtáků je už 55%.

Miio
5. října • 11:15

Diesel nebyl šlápnutí vedle, ale do hovna. Do osobáku jedině benzín-cng-lpg-elektro.

homat
5. října • 11:07

existuje přímá úměra mezi dobou předvstřiku a produkcí NOx nebo pevných částic. Čím dleší předvstřik, tím lepší prohoření směsi, tedy méně sazí a nižší spotřeba, ale na druhou stranu zvýšení emisí NOx, kdy je zbytkový kyslík a dusík delší dobu vystaven vyšším teplotáma a tlaku a obráceně. Takže pokud bude výrobce šahat po nějakém řešení bude to kombinace vyššího podílu recyrkulace výfukových plynů (pokud bude ještě možný) a optimalizace vstřikování paliva na jiný kompromis mezi produkcí sazí a NOx. Určitě se, ale takový zásah projeví zvýšenou produkcí pevných částic a zvýšenou spotřebou (více regenerací, horší spalování).

homat
5. října • 12:02

ale co topíšu .. recirkulace... :-P

Ivan
5. října • 10:54

umyselný podvod dokázaný u volkswagenov a zahmlievať ved to vraj robia vsetci je nepoctivé zo strany sudruha autora tohoto članku!B-]

Potooczech
5. října • 9:56

Ta auta by jednoduše měla být stažena z provozu a zákazníci by za měli dostat zpět své peníze. Vozy nesplňují podmínky homologace pro provoz na pozemních komunikacích. Jednoduše nemají na silnicích co dělat a výrobce to věděl a jasně uvedl v omyl nejen zákazníka, ale i úřady.

jehoVista
5. října • 12:20

Jestli mi neco neuniklo, tak tou homologaci prosly. Nejde prece zpetne menit podminky homologace.

eLzyx
5. října • 12:35

sice prošly, ale podvodem ... a jelikož se na podvod přišlo, tak by homologace měla být odebrána.

honza
5. října • 23:56

Homologace byla především laxní. Úřady mají samy máslo na hlavě. O problémech se muselo vědět dávno. Když někomu dlužíš milion, jsi na tom blbě. Když někomu dlužíš miliardy, je na tom blbě ten druhý. A to je případ s dieselgate - je to rozsáhlá kauza, kterou nejde jen tak sfouknout.

Milda
5. října • 11:11

V USA to tak nějak dopadne, tady budou majitelé ještě platit..:-/

homer
6. října • 20:50

normálně URNA zastavovat koncerňáky na silnici, posádku za flígr ven a hybaj pěšky, auto na plaťák a sešrotovat. Jediná přípustná obrana žaloba na VAG u českýho soudu a po pěti letech rozsudek že se zamítá protože kupující MOHL předpokládat , náklady řízení 150tis do tří dnů na účet MS.

Antiautomat
5. října • 9:03

a poviem to zase: tovar /v tomto pripade auto/ v-r-a-t-i-t.
Zakaznik na to ma plne pravo. Inak, akonahle dojde po uprave dokazatelne k poskodeniu alebo inemu znehodnoteniu, novy motor. No a pokial novy motor nie je, nove auto. A zase, zakaznik ma na to plne pravo. Nemlzit, nekluckovat prosim. Problem a riesenie je jasne.

Potooczech
5. října • 10:08

No hlavně by ta vozidla měla okamžitě zmizet ze silnic. Nesplňují podmínky homologace.

tom
6. října • 6:22

Jenze ona ga vozidla evropskou homologaci maji legalne. A opakovane ji projdou. Je to jen humbuk, aby se zapomnelo na dulezitejsi problemy

Tomáš
5. října • 20:34

Tak si představ, že jsi majitelem takového vozidla a vlastně za nic nemůžeš. Koupil jsi si akorát nový auto za nemalý peníze a teď bys ho měl vrátit, přotože někomu vadí že to nesplnilo nějaký nesmyslný testy. Přemejšlejte trochu lidi. Jestli chceme ekologii tak nejezděme v autech vůbec a bude klid, ale kolik % z nás si dokáže představit svět bez aut? Já určitě ne a jestli mam umřít na rakovinu z toho že kouřím a nebo že se mi usadili nějaký částice vypouštěný z aut je mi už fakt trochu jedno.

Petr Maleček (dj.kure)
7. října • 16:13

Jestli za něj dostanu původní prodejní cenu, tak ho s klidným srdcem vrátím a pořídím jiné.

jean
5. října • 9:21

Premlčacia doba ti zjavne moc nehovorí, čo?

go
5. října • 10:18

hm, úmyslné uvedení v omyl, navíc se zjistilo až nyní... promlčecí doba rozhodně neuplynula....

jean
5. října • 12:59

On ich dal niekto v 2009 až 2012 na súd /políciu a pripojil sa zároveň k súdnemu/trestnému konaniu? Nevšimol som si...

Antiautomat
5. října • 18:46

Moze to spravit kedykolvek - nespominam si, zeby sa v trestnom /jedna sa dokazatelne o podvod/ spominala zaruka. A reci o tom, ci je zakaznik v pravnom stave s vyrobcom alebo predajcom tu takisto neobstoja.
Stal sa podvod? Stal.
Boli kupujucemu zamlcane /a nie zrovna nepodstatne/ skutocnosti? Boli.
Obohatil sa tu niekto nemalou ciastkou pri predaji? No samozrejme.
Protipravny stav samozrejme TRVA.Koniec, hotovo, o com sa tu chceme bavit? A propos, ked sme uz pritom, prehustene pneu, riedke naplne, zaslepene masky apod su T-A-K-I-S-T-O podvodom. Zakaznikovi je predavany tovar, ktory svoje prezentovane vlastnosti nadobudol upravou, ktora bola neskor zmenena a takyto tovar predany.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
6. října • 9:01

No tak v prvom rade, s tým podvodom to je otázka, na ktorú nie je taká jednoznačná odpoveď, ako sa zdá. Vraj VW má v diesloch software, ktorý spozná merací homologizačný cyklus a zmení nastavenie motora. Ja sa pýtam, je to naozaj tak, alebo len RJ motora pre určitý jazdný režim nastaví motor ideálne v rámci jednej mapy a motor vtedy jazdí na minimálne emisie, alebo RJ prepína na nejakú suprčupr ekozelenúblue mapu, ktorá sa v reálnej prevádzke nikdy nepoužije?
Pokiaľ je odpoved, že tie motory majú v rámci jednej mapy jazdný režim, ktorý ide na malé emisie, tak to nebol podvod, ale vychcané jednanie pri nezmyselných testoch - kto chce, môže jazdiť jak mentál a byť suprčupr ekozelenoblue.
A zákazníkovi môže byť fest jedno, či robí 5 mg NOx alebo 500. CO2 už prestalo fungovať, tak sme vymysleli NOx a ofčania veselo začnú panikáriť.

Antiautomat
6. října • 18:10

neodpoveda ani na jednu z mojich otazok. Zakaznikovi bol predany tovar, ktory neodpoveda tomu, s cim bol predany, mapy-nemapy, bavime sa tu o stave, ktory nastal. A ten je samozrejme regulernym podvodom. Ziadne klucky a vytacky, fakty su tu a su jasne.Ked Ti niekto preda plynovy kotol s tym, ze splna tu a tu triedu, ale akosi *pozabudne* spomenut, ze je je len vtedy ked je v rezime testovania /co je pri aute raz za dva roky/ a navyse teraz hrozi ze dalsim zasahom bude fungovat v takom rezime, na aky nebol ani stavany...Co povies na toto? Opakujem to znova, je len hlupostou a nedoslednostou zakaznika, ze si necha doslova skakat po hlave. O ostanych pruseroch za posledne roky sa snad rozpisovat ani netreba, ze.

honza
6. října • 21:21

Dokud těm vozům nebude odejmuta emisní kategorie, zákazníci nebudou nijak omezeni aférou. A pochybuji, že by je chtěli vracet - jsou ojetá a co by za ně dostali?

honza
5. října • 23:50

Spadni na zem a nedělej ze sebe radikála. Kradou politici? Občas jo. Tak politiku zrušíme. Zabíjí válka? Ano, tak ji zakážeme. Tvými slovy: "Koniec, hotovo, o com sa tu chceme bavit?".

Antiautomat
6. října • 17:58

Vysvetli mi v tejto suvislosti pojem radikal. Akosi som sa v tom Tvojom postupe stratil.

honza
6. října • 21:17

Chtít vracet ta auta je dosti radikální. Zákazníci se svými dotčenými vozy jezdí nadále spokojeně bez ohledu na aféru. Máslo na hlavě mají především úředníci, kterým to celá léta unikalo, nepřihlédli k závěrům z nezávislých testů a studií, nebo to dokonce tutlali. Ať mi nikdo nevykládá, že úřední znalci to alespoň netušili na základě vlastních znalostí. Pokud testy přitvrdí včetně následných kontrol, situace se bude plynule zlepšovat, jak se bude vozový park obnovovat, aniž by se muselo něco hned vracet.

Fire-man
5. října • 12:34

Promlčecí lhůta nevím jestli něco takového existuje v maloobchodním prodeji. Nicméně povinná záruka je na dva roky. To už je řada těchto vozidel mimo tu záruční dobu. Klauzule o úmyslném uvedení v omyl se týká prodejce (dealera) nikoliv však výrobce. Jen těžko lze prokázat, že dealer věděl o tom že VW montuje do řídících jednotek software který mění výrazně jízdní styl a spalováni jen proto aby vozidlo prošlo homologací.
S výrobcem jako zákazník nemáte v podstatě žádný právní vztah ale s prodejcem ano a tam na vás platí dvouletá záruční doba. Proto celá situace není tak snadná. Jako majitel takového "vadného" vozu musíte spolknout hořkou pilulku, že to celé byla bouda na zákazníky, stát i životní prostředí jako takové. Zatím co zákazník, tak nějak tuší, že ty vylhané emisní normy a spotřeba nebudou odpovídat realitě, stát si asi bláhově myslel, že to zřejmě s těmi podvody u homologace není ještě tak zlé... přefouklé gumy, zalepené spáry, a podobně... to se dá tolerovat, to jsou záležitosti honící jednotky procent. Jenže software zřejmě dokázal srazit hodnoty ještě mnohem více než kdo čekal (konec konců naměřili v USA třicetinásobné překročení, to je opravdu hodně přes limit).

Scapino
5. října • 8:35

Bohužel, tohle vše je důsledek naprosto nesmyslných a nereálných evropských norem, které vymýšlejí lidé bez základních technických znalostí. Bohužel těchto technických nedouků je plný Europarlament (a nejen ten) a podle toho to potom vypadá.
Jak můžou právníci, ekologové, sociologové a jiní zbyteční ...logové kvalifikovaně rozhodovat o technických záležitostech??!! Co jsme si ale zvolili, to tam máme!!

Pajda
5. října • 10:24

To norma jízdního cyklu NEDC, podle které se měří spotřeba i emise není špatná, jen je poplatná době svého vzniku, tedy městská část z roku 1970! a mimoměstský cyklus přidán v roce 1990. A na tu dobu bylo zkoušené zrychlení 1m/s^2 celkem krutopřísné. To, že se ten cyklus od té doby v podstatě nezměnil je věc druhá a myslím si že naopak právě Evropa tlačila na pilu k jejich změně, ale automobilky se tomu brání jako čert kříži. No a jelikož si Evropa nemůže dovolit podrazit nohy automotive průmyslu, tak se zavedení nových cyklů odkládá do nekonečna.

mpolan
5. října • 11:16

Je zajímavé, že tuhle skutečnost o emisní normě nikdo radši nepíše... Ona byla ve své době skutečně přísná, v době zavádění dokonce všichni brečeli, jak najednou stoupnou udávané spotřeby aut...
Jenže s tím vědomím by se zase nedal obhajovat VW a jeho podvádění. Ostatně, není to tak dávno, co frau Merkel prohlásila, že Německo bude zavedení nových cyklů vetovat...

Potooczech
5. října • 10:02

Pokud je nemožné normu splnit, tak to neznamená, že můžu autu dát do papírů, že ji splňuje a v klidu prodávat. Limity na oxidy dusíku mají dost opodstatněný důvod. Provoz těchto vozidel ničí zdraví nás všech a zdravotní následky stojí z našich daní ročně miliardy. Norma je platná, neobjevil se žádný výrobce dieselů, který by řekl, že ji není možné splnit a přestal prodávat diesely.
Vozidla, která nesplňují tyto normy by měla být okamžitě stažena z provozu. Nesplňují podmínky homologace pro provoz na pozemních komunikacích. Zákazník byl uveden v omyl, když mu bylo u vozidla uvedeno, že jeho motor splňuje Euro normu, i když ji nesplňuje. Úřady byly stejným způsobem uvedeny v omyl. Je to velký podvod a výrobci by za to měli tvrdě platit a to nejen úřadům, ale i svým zákazníkům. Poškozovali vědomě zdraví nás všech a řadu lidí okradli o peníze.

Pavel
6. října • 21:49

homologace a soucasne normy jsou k nicemu - ty emise jsou splneny jen laboratorne, ne v provozu - takze pak stejne budeme cuchat jedy. Kdyz se uvadela spotreba pri 90, 120km/h a ve meste, odpovidalo to realu vic nez nove mesto/mimo mesto a kombinace. Driv jsem chtel vzdyck nove auto a nakonec jsem skoncim u 20let stareho VW, ktery je svou spotrebou na urovni dnesnich aut - a ty maji byt podstatne ekologictejsi a uspornejsi

eLzyx
5. října • 8:14

tohle šití aut na míru všemožným testům je hrozné. Motory na prd, převody na prd, spotřeba vylhaná a celé je to zabalené do karoserie postavené tak, aby prošla EuroNCAP, což ale neznamená, že je to auto bezpečné. Viz ta nabořená Octavia v jiném článku ... k čemu je, když přežije řidič, když umře jeho dítě na zadních sedačkách. Důležité je, že se tohle netestuje, takže nebylo potřeba použít vysokopevnostních ocelí i mezi B-C sloupkem.

Potooczech
5. října • 10:04

To je bohužel pravda. Nicméně pořád jsou novější auta bezpečnější, než ta předchozí. I když to stále není ideální a asi nikdy nebude. Nakonec nás EU donutí jezdit po městě 30 a mimo maximálně 70. Na delší vzdálenosti nám zakáže jezdit autem úplně kvůli emisím a bude bezpečno i na zadních sedačkách :).

honza
5. října • 23:36

Ale až bude v testu zase napsáno, že to a to auto má nadváhu a mělo by shodit, tak se bude v diskuzích psát něco jiného.

Driver
5. října • 7:54

Tak ať "odborník" se svým chrochtem neprojde další STK, jednoduché, účinné. B-]

Pavel
6. října • 21:58

no, jde o to, jestli to na te STK vubec
meri. Ze skoly si pamatuju, co se meri a jak.
Kdyz vsak prijedu na emise, auto tam stoji na volnobeh, tak to uz take neni v poradku. A jak je v clanku, pak mereni emisi, ve vztahu k emisim dosazenym pouze v laboratori, ztraci smysl. A na vine jsou papalasi, co tenhle system vymyslely. Ale na druhou stranu je demokracie - v te rozhodne nevladne pri tvorbe pravidel ani zakonu zdravy rozum ale lobby - nastavi se to tak, jak se to nekomu hodi. Kdyz se uzakoni, ze 1+1=3, bude to platit ildyz nad tim budeme kroutit hlavou. Kazdopadne jsem rad, ze vim, ze si nemam kupovat zadne TDI 1,6 a 2.0 u aut, ktera dnes stoji v bazarech statisice.

eLzyx
5. října • 8:07

a proč by měl neprojít? Emisemi projde, vždyť se tam měří jen kouřivost. Že by kontrolovali verzi SW? Pane, máte v tom verzi 1.96, ta správná je 2.01, takže jste TK neprošel.
(jinak jsem také odpůrcem dieselů)

Doporučujeme

Články odjinud