Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Chcete solidní ojeté auto s pohonem všech kol, ale odmítáte módní kategorii SUV? Vybrali jsme zajímavé čtyřkolky z několika cenových hladin.
Seznam kapitol
  1. Suzuki SX4, Subaru Impreza
  2. Škoda Octavia, Audi A6
  3. Mercedes třídy S, Porsche 911 Turbo

Jak už jsme si naznačili dříve v článku o pěti nejlepších ojetých SUV,  nutnost pohonu všech kol se v našich středoevropských podmínkách trochu přeceňuje. Pokud ale přesto z nějakého důvodu trváte na čtyřkolce a vozy kategorie SUV se vám jednoduše nelíbí, pořád je výběr solidní.

Vybrali jsme charakteristické ojetiny z různých cenových kategorií trhu, které by vaše požadavky mohly uspokojit nejlépe. Jistě, každé z těchto aut má svá pro a proti, ale domníváme se, že v součtu všech vlastností a objektivních i subjektivních hledisek se jedná o dobrou volbu.

Samozřejmě budeme rádi, když nám do diskuze napíšete, jak to vidíte vy. A můžete připsat i svoje tipy a zkušenosti s konkrétními čtyřkolkami.

Do 150 000 Kč: Suzuki SX4 1.6 VVTi

Další dobrá volba: Fiat Panda 4x4, BMW 330xd E46

Za sto tisíc koupíte ojeté Audi nebo něco podobného, ale pokud chcete mlaší a méně jeté auto, představuje právě hatchback Suzuki SX4 zřejmě nejjistější volbu. Zapomeňte na problematický turbodiesel, s benzínovým motorem 1.6 VVTi je to snad nejlepší možná koupě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř je Suzuki SX4 poněkud laciné a bakelitové, ale co se funkce a schopností týče, nejde mu nic vytknout. Jezdí docela dobře, je pohodlné, praktické a také velmi spolehlivé

Je tu vůbec něco, na co si musíte dát pozor? Předně se zaměřte na stav podvozku. SX4 není off-road a pokud s ním někdo skákal někde po polní cestě mezi kamením, mohl spodek vozu dost poničit. Hledejte proto stopy po škodách od kamenů. Prověřte samozřejmě také zadní diferenciál a rozvodovku, jestli ze systému 4x4 něco neteče a hlavně jestli správně funguje.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Škoda | Ford | Volkswagen | Mercedes-Benz | Toyota | Fiat | Audi | Peugeot | Citroën | Suzuki | Subaru | Honda | Seat | Mitsubishi | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Zadní náprava by se měla připojovat elektronicky bez větších problémů. Jednoduše najeďte předními koly na kluzký povrch (mokrou trávu nebo štěrk) a pokuste se o rychlý rozjezd. Když se budou přední kola protáčet, zatímco zadek se ani nehne, něco je špatně. Pak už jen pozor na to, aby za sebou auto mělo aspoň základní servis, nepřetahované intervaly výměn oleje a nevypadalo vyloženě zničeně. Výběr je na trhu solidní, tak obejděte nejprve několik nabídek, ať si uděláte celkový přehled.

Do 200 000 Kč: Subaru Impreza 2.0R

Další dobrá volba: Audi A4 2.0 TFSI quattro, Volvo V70 D5

Subaru je stálice na trhu čtyřkolek a trochu zatracovaná a neprávem nedoceněná Impreza třetí generace patří k nejspolehlivějším čtyřkolkám v kategorii normálních aut. Zapomeňte na diesel a berte dvoulitrovou atmosféru. Navíc k tomuto benzínovému dvoulitru dostanete ještě redukci, která se může někdy hodit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyhněte se problémovému dieselu a berte dvoulitrovou atmosféru. Sice „žere“ osm až devět litrů, ale snese i horší zacházení a při pravidelném servisu vydrží na věky. I pohon 4x4 je robustní a hlavně se na něj vždy můžete spolehnout

Na rozdíl od konkurence je tu pohon všech kol stálý a i když se spotřeba a pocitová dynamika dvoulitru nezdá zrovna ukázková, svou práci auto odvede, je spolehlivé a řídí se celkem příjemně. Pokud chcete nenápadné auto s pohonem 4x4, nemůžete s Imprezou 2.0R udělat chybu.

Ojetiny | Život řidiče | Technika

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Pozor jenom na stav řemenových rozvodů, jinak je motor extrémně spolehlivý.  Potřebuje pravidelné výměny provozních náplní a hodně ojeté exempláře mohou mít problémy se spotřebou oleje, ale to se týká skutečně jen velmi unavených a zanedbaných aut. Přestavby na LPG jsou běžné, ale pokud nečiní váš nájezd desítky tisíc kilometrů ročně, benzín v klidu uživíte. Rizikem starších Imprez 2.0R provozovaných po horších cestách je snad jen koroze. Lak totiž od štěrku a odletujících kamínků dost trpí.

Následující kapitola
Suzuki Ignis 1.248
Rok výroby: 2005
Stav: 216 102 km
Cena: 26 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2010
Stav: 160 197 km
Cena: 75 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2014
Stav: 24 578 km
Cena: 188 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků