Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Chcete solidní ojeté auto s pohonem všech kol, ale odmítáte módní kategorii SUV? Vybrali jsme zajímavé čtyřkolky z několika cenových hladin.
Seznam kapitol
  1. Suzuki SX4, Subaru Impreza
  2. Škoda Octavia, Audi A6
  3. Mercedes třídy S, Porsche 911 Turbo

Jak už jsme si naznačili dříve v článku o pěti nejlepších ojetých SUV,  nutnost pohonu všech kol se v našich středoevropských podmínkách trochu přeceňuje. Pokud ale přesto z nějakého důvodu trváte na čtyřkolce a vozy kategorie SUV se vám jednoduše nelíbí, pořád je výběr solidní.

Vybrali jsme charakteristické ojetiny z různých cenových kategorií trhu, které by vaše požadavky mohly uspokojit nejlépe. Jistě, každé z těchto aut má svá pro a proti, ale domníváme se, že v součtu všech vlastností a objektivních i subjektivních hledisek se jedná o dobrou volbu.

Samozřejmě budeme rádi, když nám do diskuze napíšete, jak to vidíte vy. A můžete připsat i svoje tipy a zkušenosti s konkrétními čtyřkolkami.

Do 150 000 Kč: Suzuki SX4 1.6 VVTi

Další dobrá volba: Fiat Panda 4x4, BMW 330xd E46

Za sto tisíc koupíte ojeté Audi nebo něco podobného, ale pokud chcete mlaší a méně jeté auto, představuje právě hatchback Suzuki SX4 zřejmě nejjistější volbu. Zapomeňte na problematický turbodiesel, s benzínovým motorem 1.6 VVTi je to snad nejlepší možná koupě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř je Suzuki SX4 poněkud laciné a bakelitové, ale co se funkce a schopností týče, nejde mu nic vytknout. Jezdí docela dobře, je pohodlné, praktické a také velmi spolehlivé

Je tu vůbec něco, na co si musíte dát pozor? Předně se zaměřte na stav podvozku. SX4 není off-road a pokud s ním někdo skákal někde po polní cestě mezi kamením, mohl spodek vozu dost poničit. Hledejte proto stopy po škodách od kamenů. Prověřte samozřejmě také zadní diferenciál a rozvodovku, jestli ze systému 4x4 něco neteče a hlavně jestli správně funguje.

Ojetiny | Škoda | Život řidiče | Technika | Volkswagen | Ford | Mercedes-Benz | Audi | Toyota | Fiat | Citroën | Peugeot | Suzuki | Subaru | Honda | Seat | Mitsubishi | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Zadní náprava by se měla připojovat elektronicky bez větších problémů. Jednoduše najeďte předními koly na kluzký povrch (mokrou trávu nebo štěrk) a pokuste se o rychlý rozjezd. Když se budou přední kola protáčet, zatímco zadek se ani nehne, něco je špatně. Pak už jen pozor na to, aby za sebou auto mělo aspoň základní servis, nepřetahované intervaly výměn oleje a nevypadalo vyloženě zničeně. Výběr je na trhu solidní, tak obejděte nejprve několik nabídek, ať si uděláte celkový přehled.

Do 200 000 Kč: Subaru Impreza 2.0R

Další dobrá volba: Audi A4 2.0 TFSI quattro, Volvo V70 D5

Subaru je stálice na trhu čtyřkolek a trochu zatracovaná a neprávem nedoceněná Impreza třetí generace patří k nejspolehlivějším čtyřkolkám v kategorii normálních aut. Zapomeňte na diesel a berte dvoulitrovou atmosféru. Navíc k tomuto benzínovému dvoulitru dostanete ještě redukci, která se může někdy hodit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyhněte se problémovému dieselu a berte dvoulitrovou atmosféru. Sice „žere“ osm až devět litrů, ale snese i horší zacházení a při pravidelném servisu vydrží na věky. I pohon 4x4 je robustní a hlavně se na něj vždy můžete spolehnout

Na rozdíl od konkurence je tu pohon všech kol stálý a i když se spotřeba a pocitová dynamika dvoulitru nezdá zrovna ukázková, svou práci auto odvede, je spolehlivé a řídí se celkem příjemně. Pokud chcete nenápadné auto s pohonem 4x4, nemůžete s Imprezou 2.0R udělat chybu.

Ojetiny | Život řidiče | Technika

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Pozor jenom na stav řemenových rozvodů, jinak je motor extrémně spolehlivý.  Potřebuje pravidelné výměny provozních náplní a hodně ojeté exempláře mohou mít problémy se spotřebou oleje, ale to se týká skutečně jen velmi unavených a zanedbaných aut. Přestavby na LPG jsou běžné, ale pokud nečiní váš nájezd desítky tisíc kilometrů ročně, benzín v klidu uživíte. Rizikem starších Imprez 2.0R provozovaných po horších cestách je snad jen koroze. Lak totiž od štěrku a odletujících kamínků dost trpí.

Následující kapitola
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2009
Stav: 67 070 km
Cena: 85 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 149 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků