Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Klasický Natural 95 tak, jak ho známe, v sobě obsahuje pětiprocentní biosložku v podobě etanolu. Někdy ho proto také můžete vidět s označením E5. Již v roce 2019 ale v celé řadě evropských zemích včetně Česka nahradí Natural 95 nové palivo označované jako E10, které bude mít desetiprocentní podíl biosložky.

Život řidiče | Technika | Palivo

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]

Díky podílu biosložky je palivo sice ekologičtější, ale starším motorům, které na něj nejsou homologované, zcela prokazatelně způsobuje problémy. Řešení existuje v podobě prémiových paliv, ty ale majitele přijdou dráž - aktuální rozdíl mezi Naturalem 95 a 98 činí přibližně 3 koruny na litr.

Německý autoklub ADAC před časem zkoušel, jak ovlivní ekologické palivo motor u Opelu Signum se zážehovým motorem o objemu 2,2 litru. S vozem najeli 27 tisíc kilometrů, následně došlo k poškození benzinového čerpadla. A podle autoklubu bylo na vině právě nové palivo. 

Život řidiče

Jak jezdit úsporně (tipy, rady, postřehy)

Problém je, že podle roku výroby nepoznáte, zda musíte tankovat prémiové palivo, či můžete bez obav tankovat ekologičtější palivo E10. Přehledný seznam nevyhovujících aut a motocyklů najdete na této stránce (v Němčině), případně se s dotazem můžete obrátit na výrobce vašeho vozu.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků