Od roku 2014 bude Ford nabízet v Evropě tři elektrifikované modely

Společnost Ford Motor Company oznámila, že od roku 2014 bude mít v nabídce pro Evropu vedle vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory také tři různé elektrifikované modely.

V příštím roce dorazí na evropské trhy nový plug-in hybrid C-MAX Energi a Mondeo Hybrid. Obě novinky se připojí k elektromobilu Ford Focus Electric, který se vyrábí v německém Saarlouis a zákazníci si ho mohou objednávat již nyní.

„Ford využívá svých globálních znalostí a zkušeností k uvedení řady elektrifikovaných automobilů, které dohromady utvářejí široký a lákavý výběr,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Evropským zákazníkům velmi záleží na životním prostředí a stále více z nich vnímá elektrifikované automobily jako způsob, jak vyvážit obavy o ně s potřebou vlastnit automobil.“

Ford je druhý největší výrobce hybridních vozů na světě. V USA, kde automobilka loni prodala přibližně 46 000 elektrifikovaných automobilů, se její podíl v tomto segmentu za jediný rok zečtyřnásobil.

Nabídku elektrifikovaných vozů Ford pro evropský trh budou tvořit:
• Focus Electric s vyspělým elektromotorem o výkonu 105 kW. Vůz vyvine nejvyšší rychlost 137 km/h a na jedno nabití ujede až 162 km. Zabudovaná 6,6kW nabíječka nabije sadu kapalinou chlazených lithium-ion akumulátorů o kapacitě 23 kWh za tři až čtyři hodiny, pokud je zapojena do sítě pod napětím 32 A.*
• C-MAX Energi, první sériově vyráběný plug-in hybrid značky Ford. Tento model kombinuje hybridní hnací ústrojí s vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 7,6 kWh. V čistě elektrickém režimu ujede asi 30 km a po homologaci by měl vykazovat emise CO2 v kombinovaném cyklu pod 50 g/km. Plné nabití z nabíjecí stanice trvá méně než tři hodiny.
• Fusion Hybrid kombinuje spalovací motor s elektromotorem a akumulátorem. V elektrickém režimu vyvine rychlost až 136 km/h. Při rozjezdech a v nižších rychlostech využívá elektrický pohon, zatímco při vyšším zatížení vstoupí do hry spalovací motor, který dobíjí akumulátor. Fusion Hybrid se bude v Evropě prodávat jako Mondeo Hybrid. Ford očekává kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km a emise CO2 nižší než 99 g/km.

Ford Focus Electric a C-MAX Energi jsou již integrované do dopravní struktury německého Kolína nad Rýnem, kde se účastní výzkumného projektu „colognE-mobil“. Projekt financovaný částkou 13,2 milionu eur (v přepočtu asi 339 milionů Kč) by se mohl stát vzorem při zavádění infrastruktur pro elektromobily v dalších německých městech.

Elektrifikované modely se v nabídce Fordu zařadí po bok mimořádně úsporných vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory, k nimž patří mimo jiné:
• Focus ECOnetic se spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi CO2 88 g/km**
• Focus 1.0 EcoBoost 74 kW v nové verzi plánované na začátek příštího roku, která bude mít kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 99 g/km
• Sedm motorizací Fiesty s emisemi CO2 pod 99 g/km

Motor 1.0 EcoBoost kombinuje přímé vstřikování paliva s proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje nižší spotřeby bez kompromisů v otázce dynamiky. V letech 2012 a 2013 zvítězil nejmenší EcoBoost v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku).

Fordem sponzorovaný průzkum ukázal, že většině Evropanů záleží na životním prostředí. Mnoho z nich pokládá klimatické změny za největší problém, kterému dnešní svět čelí. Z odpovědí šesti tisíc respondentů rovněž vyplynulo, že lidé přesně nevědí, jak žít ekologicky šetrnějším stylem, většina se nechce vzdát vlastnictví automobilu a že elektromobily jsou obecně považovány za šetrnější k životnímu prostředí.

Ford zadal realizaci průzkumu přední konzultační společnosti „The Futures Company“***, aby získal přesnější představu o postojích veřejnosti ke vztahu mezi osobní mobilitou a životním prostředím. Průzkum ukázal, že:
• 72 procent pokládá elektrifikované automobily za ekologicky šetrnější
• 54 procent považuje klimatické změny za největší problém dnešního světa
• 52 procent by si neumělo představit život bez auta
• 38 procent neví přesně, jak vést ekologicky šetrnější životní styl
• 28 procent by uvažovalo o pořízení automobilu s elektrifikovaným pohonem
• 23 procent chce do budoucna cestovat ekologičtějším způsobem

První elektrický automobil vyrobil Ford přesně před 100 lety. Jednalo se o elektrizovanou verzi Fordu Model T, která se ale do sériové výroby nedostala. Společný projekt zakladatele Ford Motor Company Henryho Forda a vynálezce Thomase Edisona, kteří chtěli přivést na svět „levný a praktický elektrický automobil“, ztroskotal na tehdejší technické úrovni akumulátorů.

„Ford má velkou tradici ve zpřístupňování inovativní techniky co nejširšímu okruhu lidí a má také jednu z nejúplnějších nabídek automobilů s emisemi CO2 pod 99 g/km,“ řekla Barb Samardzich.

*Celková doba nabíjení se odvíjí od klimatických podmínek a způsobu využívání vozidla. Uváděné časy jsou přibližné a mohou se lišit v závislosti na jízdním stylu, zatížení spotřebičů, stavu akumulátoru a teplotě vzduchu. Dobu nabíjení ovlivňuje rovněž konstrukce rozvodné sítě. Uváděné hodnoty dojezdu na jedno nabití byly naměřeny v souladu s technickými požadavky a specifikacemi evropské směrnice 715/2007 v aktuálním znění a normy UN-ECE 101 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba elektřiny zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

** Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropské směrnice (EC) 715/2007 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

*** Průzkum realizovala The Futures Company v červenci a srpnu 2012 mezi 6028 respondenty z Dánska, Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie.

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků