Od příštího roku se zvednou ceny dálničních známek i mýtného

36 komentářů

Patrik
1. srpna • 22:24

my chudí a prostí venkované potřebujeme jet po dálnici často jen jednou za rok, když do Práglu za nákupy se chceme podívat a proč bychom měli platit drahé známky, když tu silnici svýma lehkýma lidovýma vozítkama ani neopotřebujeme ? :-/ Ať platí mýto za km Pražáci a všechny zbohatlíci, co denně brázdí naše dálnice, těžkýma SUV, a těžkýma limuzínama a ničí povrch vozovky prudkým hrabáním a smyky majitelé Ferrari, Porsche či BMW !

Patriku..
5. září • 4:24

nedělej ze sebe burana ještě většího než jsi...silnice nemrší SUV ale především kamionová doprava ruku v ruce s odfláklou pokládkou nového koberce!!

Patrik
1. srpna • 22:27

Poplatky JEN pro bohaté!! pro nás nízkopříjmové občany dálnice zdarma a zdravotní péče též zdarma ! :-|

Petr
5. září • 4:21

zaplatím i pět ,ale at se dá sakra po tom asfaltu taky jezdit..víceménně je to fakt hrůza...!!!!!!!!!!!

FSH
29. července • 12:16

Pouze jedinná otázka "Co navíc dostanu za dražší známku?" :-/ šmejdi

Petr Helekal
31. července • 9:24

dostanete tím ale také prázdnější silnice co se týká kamionů, protože tudy už nikdo nebude jezdit, každý to vezme polskem, kvůli ceně nafty i zdražení mýta o dalších 25 procent ja už se tu stává každoročním zvykem, i když tam již nasadili mýto od té samé firmy co u nás ( Kapsch). Na druhou stranu s menším počtem kamionů je i menší tankování a s tím i menší výběr spotřební daně za PHM tedy začarovaný kruh, protože menší výběr za spotřebu nafty se zase bude nutně muset projevit zdražením něčeho jiného aby si naši mocipáni nacpali břicha a "prý" státní pokladnu. A zkuste hádat čím si naši mocipáni ty břicha zase nacpou? No vyberou to zase od nás daňových poplatníků nějakou novou daní jako je například tzv. povodňová daň která samozřejmě na povodně nejde a nikdo není schopen říct ( nebo nechce říci, že jí lepí díry rozpočtu?) kam skutečně jde. A tak je to v tomto státě bohužel ve všem. Krmíme si tu svoloč, která na nás myslí jen když jim máme dát hlas ve volbách a pak na nás 4 roky serou a ždímají z nás jen spoustu nesmyslných daní.

Skyline
31. července • 17:26

Paroubek v nedavnem rozhovoru v Reflexu (fuj, ale ten hnuj jsem domu skutecne nedonesl ja) rekl, ze Lafferova krivka je nesmysl. Porucime vetru desti je proste zpet a ten "zacarovany kruh", o kterem pises proste v tom mozkoprazdnu, ktere maji v hlave socani, neexistuje.

Haha
31. července • 8:21

co? omezení rychlosti na 100km/h, jako aktuálně na R46 mezi Vyškovem a Olomoucí...:-/

tomáš jedno
30. července • 14:57

ho..... nic..... ;-)

x12345678
29. července • 13:07

Nic. Jen bude na víc příživů, kteří ten nesmysl kontrolují.

Vladimír
29. července • 11:43

Kupujte SUV -To je jediný boj proti cestám ,které jsou už horší než za komoušůB-]

jogurt
30. července • 19:27

Jaký boj? Nepletete si to s významem slova obrana?

Hans Schulze
29. července • 11:43

Nezapomente si je koupit s pulročním předstihem , protože jako každý rok nebudou :-D

Fantomas
28. července • 17:53

Zdražením se získá jen 700 milionů? Vždyť to padne na pololetní odměny pár lidem někde na ministerstvu, takže nevidím jakýkoliv smysl zdražování. Ale chápu, že na ministerstvu ten smysl vidí a naprosto zřetelně :-))

jogurt
29. července • 0:21

omyl, nepadne, požerou to náklady na distribuci, prodej a remitendu

Jaroslav Toman
28. července • 16:13

Vážení,kdyby naši šéfové v Praze více přemýšleli i my bychom mohli mít dálnice jako třeba v Rakousku nebo Chorvatsku.Nějdo koupí dál.známku a jede po dálnicí 2x za rok ,někdo jezdí za stejné peníze 2x týdně.I pro osobní možná bylo lepší mýto.S pozdravem.

Skyline
28. července • 20:43

Jiste, to by bylo uplne to nejlepsi. Napriklad cesta do Francie: pres Rakousko tam i zpet za cca 250 kc dalnicni znamku, zhruba 900 km. Pres Italii zhruba 1400 km za 2500 kc. Kilak v Rakousku vysel na 28 haliru, v Italii 1 kc a 75 haliru. Tedy 6.5x vic. Jo, to by se kradlo jinak, kdyby tady navic fungovalo mytne, to kazdopadne. Vsak ono prijde, potencial na okradani obcanu je velky a tak je potreba je pripravit - napriklad testovanim publika elektronickymi kupony, zminky o tom, ze budou zpoplatnene i silnici prvni tridy atd. Hloupejsi lide typu pana Tomana budou pak jeste jasat, jak je stat poradne podoji.

jogurt
29. července • 0:20

No tak ono ve F,I,E,P ten výběr mýta stojí docela slušné peníze o které vybraný balík docela hubne.
CH známka stojí +-850KSČ, žádná denní ani měsíční není a nikdo to neřeší. Chceš jet po dálnici, zaplať a nežvaň.
jenže na rozíl od CéZet, tam všude se vybrané peníze striktně směřují výhradně do dálnic a ne tam kam v tuzemsku, takže jde o něco zcela jiného. (Tedy pokud si někdo neplete kasu skansky, bergeru, strabagu a dalších s investicí do dálnice)

Skyline
29. července • 13:28

Vyber pomoci zebradel jako zminene zeme je predevsim vyborny zpusob zvysovani zamestnanosti, jako napriklad u nas dan z nemovitosti. Me neni treba vysvetlovat, ze castka, ktera se v IT vybere navic oproti AT neni tak vysoka kvuli drazsim dalnicim, ale kvuli hloupemu a nesmyslne drahemu zpusobu vyberu. Mimochodem, Slovinsko je perla perel a kretena, ktery tam vymyslel kombinaci "dalnicni znamka plus zebradlo" by patrilo pomalu grilovat dozlatova.

jogurt
30. července • 19:25

Nad inteligencí ve státech typu SLO a HR není třeba se pozastavovat, Balkán byl, je a vždy bude Balkán a kromě hloupých středoevropanů a extravagantních Nizozemců tam už nikdo nejezdí. Ale kombinace známky+žebradlo jsou i v Rakousku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
31. července • 17:23

Prujezd tunelem neresim, ale predstava, ze by bylo v AT zebradlo kazdych par desitek km jako v SL me uprimne desi.

birkov
28. července • 16:53

klidně i pět tisíc, a nechat to tak jak je. ale udělat nějaké týdenní třeba za 100kč pro ty, kteří jezdí minimálně :-) když jezdím po dálnici každý den tak mě pět tisíc nezabije a těm kdo jedou pětkrát ročně ty za stovku stačí..

tomáš jedno
30. července • 14:54

Ty chytrej, někdo jezdí do práce po okruhu kolem města v délce 2 km a má platit takový peníze? Ujedu denně 16 km tam a 16 zpět, z toho je tedy 4 km po dálnici, která bývala zadarmo a nemyslím si, že je dobře, že to zpoplatnili - lidi jezdí víc přes město a tak se tam nedá pomalu hnout v dopravní špičce.. A proč? protože takový lidi jako ty nejenže píšou kraviny na net, ale dokonce mají tu možnost je prosadit a tak to dělají. Zkuste se zamyslet spíš nad sebou, páni vládnoucí a udělejte konečně něco pro prostý lid a ne pro svý kamarády z firem apod...

tomáš jedno
30. července • 14:55

to bylo pro birkov....

Zelí
28. července • 17:39

Jsme přece v čr, tak aspoň za roční známku aspoň desítku, ať je v Praze co rozkrást.

M
28. července • 13:28

Navrhuji, ať je poplatek klidně 2 tisíce korun jako v Rakousku, ale očekávám za to stejné služby jako tam a stejnou dálku dálnic. Jen pro info Rakousko rozloha 83 871 km2, síť dálnic 1680 km, ČR rozloha 78 866 km2, síť dálnic 690 km, což je vzhledem k rozleze asi 2,5x méně...

zdeněk
28. července • 14:27

Přesně tak, a to jim ty necelé dva tisíce za známku stačí, a to se nezmiňuji o kvalitě, vybavení, úrovni služeb a už vůbec ne o náročnosti výstavby (mluvit o násobcích jejich příjmů je už k nasr...).

Siman
28. července • 16:21

Třeba i 3000,-Kč, pokud bude dálniční síť do 10 let dokončená, funkční a provozované úseky kvalitní ...

zdeněk
28. července • 16:51

To se ovšem v žádném případě nestane, i kdybychom platili ty 3 tisíce už teď.

jogurt
29. července • 0:15

To se ovšem v žádném případě nestane, i kdybychom platili 30 tisíc už teď. Jsme totiž v Česku, kde se vybrané peníze používají tak nějak jinak, zvláštně, no radši to ani nerozebírejme.....

Skyline
28. července • 13:27

...soudruh Dobes nenakradl, kdyz je to tak snadne, ze.

jogurt
29. července • 0:12

Jinak řečeno: dálniční známky v českém podání jsou nesmysl. Nemají ani příjmový efekt (po započtení nákladů na výrobu, distribuci a kontrolu je výsledné sadlo plusminus nula) ani regulační efekt a ani žádný jiný (jsou pouze zanedbatelným zlomkem výnosu ze spotřební daně z paliv). takže jejich jediný efekt je pruzení zahraničních návštěvníků. česko totiž není tak malé jako Slovinsko, kde cizinci projiždějí a netankují, tak známky jsou alespoń trochu přínosem. U nás netankují kvůli předraženým cenám paliv. Stát českobanánský by v podstatě nepřišel o nic, kdyby dálniční známky ab sofort zrušil. tedy kromtoho že by o něco míň vydělaly pošty a pumpy a bylo by ještě méně práce pro nudící se zbytečné celnictvo. Ale lepší a levnější bývalý celník na podpoře než aktivní v Transporteru.

Skyline
29. července • 13:33

Efekt je predevsim v tom, ze se zamestna par pomalejsich s dalekohledem, kteri maji moznost si za penize ostatnich lecit svuj komplex menecennosti.Ad pumpy: tuhle si cerpadlari stezovali, ze prodej znamek je pro ne ztratovy, protoze na tom nic nemaji. Ty vis jiste, ze je tam marze a pripadne jaka?

jogurt
30. července • 8:50

Různá. V průměru a dle způsobu nákupu 6-11%. Vzhledem k maržím 60-250% na shopu jim to připadá jako nic.

Skyline
31. července • 17:22

OK, diky, 6-11 neni zadna vyhra, to by pri tech castkach pripadalo jako nic i me:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
31. července • 20:39

120kč malá domů za jednu známku, bez nákladů a rizika, neprodané vrátíš, je to špatný byznys?

Doporučujeme

Články odjinud