Od příštího roku se zvednou ceny dálničních známek i mýtného

Uvažované zvýšení výdajů za ježdění po silnicích se od příštího roku stane realitou. Stát nemá kam sáhnout, a tak to zaplatí jako obvykle motoristé. Mýtné by se mělo zdražit o čtvrtinu, cena dálniční známky pro vozidla do 3,5 tuny se má vyšplhat na patnáct set korun. Tyto informace ministra dopravy Pavla Dobeše přinesly Hospodářské noviny.

Klepněte pro větší obrázek

Resort dopravy předpokládá, že zvýšením poplatků za dálniční kupony získá sedm set milionů navíc, zdražení mýtného by mělo posílit rozpočet o dvě miliardy korun. Dobeš prý postupuje takto proto, že se mu nepodařilo přesvědčit ministra financí Miroslava Kalouska, že na dopravu je potřeba o čtrnáct miliard více než v letošním roce, a musí se smířit jen se čtyřmiliardovým přísunem do rozpočtu.

Navýšení ceny známek se podle ministra dopravy prý ještě analyzuje. Ve hře jsou i varianty zdraženi o 100, 200 nebo 300 korun, ale podle všeho se dá nejspíš počítat s horní hranicí. Loni stát utržil za prodej dálničních kuponů přes tři miliardy korun. Tato částka přitom představovala zhruba polovinu toho, co se odvedli za kamionovou dopravu na elektronickém mýtném.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků