Octavii je 20 let. U spuštění výroby byl i Václav Havel (fotogalerie)

Těžko se tomu věří, ale je to skutečně tak – Škodě Octavia je už dvacet let. Její výroba začala 3. září 1996 za účasti tehdejšího prezidenta České republiky Václava Havla a v Mladé Boleslavi vydržela dodnes. Jestliže automobilka označuje příchod Superb třetí generace za novou éru, Octavia odstartovala tu nejúspěšnější éru v historii okřídleného šípu.

Tajné | Škoda | Design | Škoda Octavia

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Pro první generaci Octavie vznikla zbrusu nová část mladoboleslavského závodu Škodovky. Včetně kancelářských a sociálních ploch zabírala téměř 38.000 metrů čtverečních a navázala na ní lakovna s kapacitou až 1800 vozů. Práce byly dokončeny v březnu 1996, tedy půl roku před spuštěním výroby vozu. „Závod je krásný, moderní, vskutku hezký. Bylo by bezvadné, kdyby všechny továrny vypadaly jako tato,“ pronesl tehdy 3. září Václav Havel.

Vývoj první generace Octavie začal už v roce 1992, přičemž v rámci značky jako takové se jednalo o revoluční model. Koncern Volkswagen poskytnul novou modulární platformu, prim pak hrály moderní tvary a především bezpečnost. Vůz měl zavazadelník o objemu 528 litrů a 1328 litrů vzniklo po sklopení zadních opěradel, nicméně s prostorem na zadních sedadlech v podélném směru to zase taková sláva nebyla. Automobilka na to později reagoval větším vybráním zadní strany předních opěradel.

Testy | Ojetiny | Kombi | Škoda | Palivo | Škoda Octavia

Test ojetiny: Škoda Octavia RS je fajn, když nemá motor TDI-PD 16V

Octavia I vydržela ve výrobě až do listopadu 2010, v posledních letech s přídomkem Tour. Celkem se vyrobilo více než 1,4 milionu liftbacků a kombi, nicméně druhá generace, která přišla na trh v roce 2004, dokázala toto číslo hravě překonat. Do roku 2013 vzniklo 1,6 milionu liftbacků a 900.000 kombi.

Ojetiny | Zajímavosti | Kombi | Škoda | Sportovní auta | Škoda Octavia

Na brzdě: Jak si vede 2.0 TSI ve Škodě Octavia RS po 174 000 km?

Aktuální třetí generace si dlouhodobě drží pozici bestselleru a už v příštím roce dostanete první velký facelift. Od spuštění výroby první generace se vyrobilo více než 5 milionů Octavií, ovšem nikoliv pouze v Mladé Boleslavi. Vůz se totiž vyrábí také v Číně, Indii, Rusku a Kazachstánu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků