Octavii je 20 let. U spuštění výroby byl i Václav Havel (fotogalerie)

Těžko se tomu věří, ale je to skutečně tak – Škodě Octavia je už dvacet let. Její výroba začala 3. září 1996 za účasti tehdejšího prezidenta České republiky Václava Havla a v Mladé Boleslavi vydržela dodnes. Jestliže automobilka označuje příchod Superb třetí generace za novou éru, Octavia odstartovala tu nejúspěšnější éru v historii okřídleného šípu.

Tajné | Design | Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Pro první generaci Octavie vznikla zbrusu nová část mladoboleslavského závodu Škodovky. Včetně kancelářských a sociálních ploch zabírala téměř 38.000 metrů čtverečních a navázala na ní lakovna s kapacitou až 1800 vozů. Práce byly dokončeny v březnu 1996, tedy půl roku před spuštěním výroby vozu. „Závod je krásný, moderní, vskutku hezký. Bylo by bezvadné, kdyby všechny továrny vypadaly jako tato,“ pronesl tehdy 3. září Václav Havel.

Vývoj první generace Octavie začal už v roce 1992, přičemž v rámci značky jako takové se jednalo o revoluční model. Koncern Volkswagen poskytnul novou modulární platformu, prim pak hrály moderní tvary a především bezpečnost. Vůz měl zavazadelník o objemu 528 litrů a 1328 litrů vzniklo po sklopení zadních opěradel, nicméně s prostorem na zadních sedadlech v podélném směru to zase taková sláva nebyla. Automobilka na to později reagoval větším vybráním zadní strany předních opěradel.

Testy | Ojetiny | Škoda | Kombi | Palivo | Škoda Octavia

Test ojetiny: Škoda Octavia RS je fajn, když nemá motor TDI-PD 16V

Octavia I vydržela ve výrobě až do listopadu 2010, v posledních letech s přídomkem Tour. Celkem se vyrobilo více než 1,4 milionu liftbacků a kombi, nicméně druhá generace, která přišla na trh v roce 2004, dokázala toto číslo hravě překonat. Do roku 2013 vzniklo 1,6 milionu liftbacků a 900.000 kombi.

Ojetiny | Zajímavosti | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Škoda Octavia

Na brzdě: Jak si vede 2.0 TSI ve Škodě Octavia RS po 174 000 km?

Aktuální třetí generace si dlouhodobě drží pozici bestselleru a už v příštím roce dostanete první velký facelift. Od spuštění výroby první generace se vyrobilo více než 5 milionů Octavií, ovšem nikoliv pouze v Mladé Boleslavi. Vůz se totiž vyrábí také v Číně, Indii, Rusku a Kazachstánu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků