Octavii je 20 let. U spuštění výroby byl i Václav Havel (fotogalerie)

Těžko se tomu věří, ale je to skutečně tak – Škodě Octavia je už dvacet let. Její výroba začala 3. září 1996 za účasti tehdejšího prezidenta České republiky Václava Havla a v Mladé Boleslavi vydržela dodnes. Jestliže automobilka označuje příchod Superb třetí generace za novou éru, Octavia odstartovala tu nejúspěšnější éru v historii okřídleného šípu.

Tajné | Design | Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Pro první generaci Octavie vznikla zbrusu nová část mladoboleslavského závodu Škodovky. Včetně kancelářských a sociálních ploch zabírala téměř 38.000 metrů čtverečních a navázala na ní lakovna s kapacitou až 1800 vozů. Práce byly dokončeny v březnu 1996, tedy půl roku před spuštěním výroby vozu. „Závod je krásný, moderní, vskutku hezký. Bylo by bezvadné, kdyby všechny továrny vypadaly jako tato,“ pronesl tehdy 3. září Václav Havel.

Vývoj první generace Octavie začal už v roce 1992, přičemž v rámci značky jako takové se jednalo o revoluční model. Koncern Volkswagen poskytnul novou modulární platformu, prim pak hrály moderní tvary a především bezpečnost. Vůz měl zavazadelník o objemu 528 litrů a 1328 litrů vzniklo po sklopení zadních opěradel, nicméně s prostorem na zadních sedadlech v podélném směru to zase taková sláva nebyla. Automobilka na to později reagoval větším vybráním zadní strany předních opěradel.

Testy | Ojetiny | Škoda | Kombi | Palivo | Škoda Octavia

Test ojetiny: Škoda Octavia RS je fajn, když nemá motor TDI-PD 16V

Octavia I vydržela ve výrobě až do listopadu 2010, v posledních letech s přídomkem Tour. Celkem se vyrobilo více než 1,4 milionu liftbacků a kombi, nicméně druhá generace, která přišla na trh v roce 2004, dokázala toto číslo hravě překonat. Do roku 2013 vzniklo 1,6 milionu liftbacků a 900.000 kombi.

Ojetiny | Zajímavosti | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Škoda Octavia

Na brzdě: Jak si vede 2.0 TSI ve Škodě Octavia RS po 174 000 km?

Aktuální třetí generace si dlouhodobě drží pozici bestselleru a už v příštím roce dostanete první velký facelift. Od spuštění výroby první generace se vyrobilo více než 5 milionů Octavií, ovšem nikoliv pouze v Mladé Boleslavi. Vůz se totiž vyrábí také v Číně, Indii, Rusku a Kazachstánu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků