Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele první generace často trápí

49 komentářů

Zvoník
9. září • 8:21

Od r. 1996 jsem vlastnil Škodivku Felicii combi 50kw. Motor dobrý, za 380 000km se má něm nic moc neporouchalo, krom komponentů kolem něj: termostat, vodní pumpa, vysokonapěťová cívka, nějaké přívodní kabely u startéru atp. Nikdy se nedělaly rozvody, protože každých 60 000km jsem lil do oleje ekolube na motor. Jinak drobných závad (tzv. kurvítek) na elektrice bylo habaděj. Naštěstí s elektřinou umím, takže opravit si to svépomocí mě stálo pakatel. Kdybych to měl dávat do servisu, už bych byl i s trpělivostí bez auta značky Škoda. - Tak zbastlenou elektriku v autě umí akorát Škodivka. Už takové auto nikdy...

fela
7. dubna • 7:30

Pokiaľ si niekto nechce nechať OI ako youngtimer, alebo čakať ďalších n rokov, tak platí, ale aj pri iných autách podobného veku, že je lepšie kúpiť nejaké búrané auto, mať ho na dvore a priebežne ho pitvať. Ja som tak robil s Fordom Probe, nakoľko cena hocijakej súčiastky vždy atakovala cenu celého auta.

Antiautomat
7. dubna • 8:17

...nnn, podobnu 'nehnutelnost' obcas vidiet nielen na dvore, ale aj pred panelakom :-)Ale zase na O1 bude dielov aspon na dalsie dve dekady habadej. Inak dobry postreh, toto by som dal ako plus pre zaujem o taketo vozitko, diely skratka v pohode zozenies.

Jiří
7. dubna • 0:44

Na tehdejší dobu to bylo solidní auto. Cca při 70tis km mi opravdu zatvrdly stěrače, ato zrovna při cestě do Chorvatska a od 90tis km mi to začlo žrát olej . Bnzín 1,6 74kw byly a jsou (neboť se stále vyrábějí do třetího světa) dobré motory. Po nájezdu 100 tisíc se vždy aut zbavují a pořizují si nové.

Q
7. dubna • 5:15

Ten motor už se dva roky nevyrábí. Motor byl určen zejména pro Evropu. Do třetího světa se vyráběl kvalitnější 1.6 s litinovým blokem a 16 ventily (u nás se dával například do Roomsteru).

Marex
6. dubna • 22:51

Ještě tam zapomněli na další velmi častou závadu u O1 a to se silným zatékáním do kabiny, pokud se ucpal geniálně řešený odvodňovací kanálek. Většina lidí to buď neřešila, pokud neměla kaluž vody pod nohama, nebo si s tím mnohdy ani mechoši paradoxně nevěděli rady. Občas to valilo do kabiny i přes dveře. Díky tomu má dost O1 plesnivý koberec pod sedačkama. O tom, že na zadních sedadlech bylo neskutečně málo místa, to už je taková drobnost. Do 200tkm to bylo ale celkem nenáročné auto, i když to mělo pravidelný servis, pak se to stejně začalo sypat jako domeček z karet a šla z domu. Jízdní vlastnosti podvozku aspoň u verze combi, taky nebyla žádná hitparáda a na dospělej kombík to prostě nemělo (byla krátká), i když výbava u ní byla dosti dobrá, aspon u těch pro německý trh. O1 v české "holobyt" výbavě ani zadarmo.

davidos
31. ledna • 22:48

Už jsem si o možných poruchách škody octavie četl na https://kralmotoru.cz/media/skoda-octavia-poruc... ... a samozřejmě jsme z toho trošku na vážkách. Nevíte náhodou jakým motorizacím bych se měl vyhnout, abych těmto problémům alespoň částečně předešel ? Díky.

Antiautomat
6. dubna • 20:42

....a z toho vyplyva, pokial hladate nenarocne auto na normalne vozenie, berte benzinak. Diesle budu samozrejme po starom panovi pravnikovi, ktory s tym jazdil k vnucke po najlepsej dialnici a to zakazdym len ak bolo dobre pocasie, preto to ma len 30.000km ze 10 rokov. Cez zimu samozrejme stalo auto v garazi. Nejake tie vystrelene airbagy budu urcite chybou zlodejov a rozdielne farby, lak a zlicovanie dielov tym, ze na to pol dna svietilo slnko /jasne ze to stary pan nechaval pod strechou/. On ten pan skratka zakazdym parkoval len na jednu svetovu stranu.

JirkaK
6. dubna • 18:39

Myslím že autor pozapomněl na pár "drobností":
-Převodovky motorizací SDI a 1.6/55kW se kvůli špatné konstrukci rozpadávají
-Motory 1.6/74kW mají životnost tak do 200 tkm, potom začnou žrát olej
-Přední náprava při brzdění vibruje

Antiautomat
6. dubna • 19:57

a/ jedna sa o radu DDU, za istych podmienok
b/ motory 1.6 100k nikdy neboli stavane na longlajf. Doprajte mu uplne NORMALNU /t.j.nie to to, na co nebol stavany/, vymenu oleja a pobezi do aleluja.Dalsie otazky?

pacho
6. dubna • 21:53

nie žiadne ďalšie otázky.

883
6. dubna • 13:09

Kdyby tyto problémy mělo italské nebo francouzské auto, tak se na něj tady plive ze všech stran. Ale protože se v podstatě jedná o "národní poklad", tak jsou to zanedbatelné problémy, o kterých v podstatě nemá smysl ani mluvit...

Fichtl
6. dubna • 13:26

Tyto problémy se objevovaly, ale pořád v nesrovnatelně menší míře, než u tebou jmenovaných klenotů :-D. Když mi někdo dneska řekne Peugeot, první si vzpomenu na ustavičné problémy s elektřinou...

WinNatural
6. dubna • 17:01

Á, první potrefená :-D

Fichtl
7. dubna • 8:38

Vidíš to a mi z toho příspěvku vyplývá, že jsem měl řadu let Peugeota ;)

Petr Maleček (dj.kure)
7. dubna • 13:55

Já měl vždy Francouze (Renault) a rok Němce (Audi A4) ... a ano, elektřina může být občas problém, naštěstí se mi vždy tento problém vyhnul. U Audi pro změnu vyhořely dveře kvůli vadné elektroinstalaci...A po pravdě - snadno O1 nemají moc často problém s elektroinstalací, když ve většině variant ani skoro žádnou elektroinstlaci nemají (vše v manuálu, nebo bez výbavy). A když už mají, tak se to s*re taky :-) U FR (v té době) býval v základu jiný komfort i výbava, takže snadno to může odejít (U O1 ne, když to v základu nemá).

xjohny
6. dubna • 11:39

Hm, takže v podstatě to auto je dost držák, protože všechny vyjmenované závady trápí víceméně všechny auta podobného staří ;-)

st
23. dubna • 17:37

Přesně tak, tichý, skromný dříč, který ledasco vydrží.

Antiautomat
6. dubna • 10:58

Mame dve, obe po FL, obe samozrejme atmo benzinaky. Jednaosmicka (to je ta starsia z oboch), nemala doteraz (okrem spotrebaku), ziadny problem. Jednasestka (100k), jedine mensiu malichernost s termoregulatorom. Jednaosmicka ma (a to lezie na nervy), rozvrzganu palubku, ale inak su to spolahlive pekace, taki denni pracanti. Zavodit sa s tym neda - na normalne vozenie to staci.K clanku, este by som spomenut mozne problemy s prevodovkou DDU (1.6), kde su hlinikove stifty: problem moze vyustit do prerazenej skrine. Pokial potrebujete nenarocne robustne vozitko, skuste 1.6/55kW. Pokial je slusne zabehnuty, tento motor natoci bezne 60-65kW, staci menit olej kazdych 15.000, nenahanat to za studena a pobezi naveky. Nie je tak pomaly ako by sa zdalo, ma vyborny priebeh krutiaceho momentu, na to ze je to taka vykopavka, vie prekvapit prijemnym prejavom.

jogurt
6. dubna • 23:29

A zase ta blbost s výměnou oleje po 15000km, a proč ne po 7500? Měl jsem O1 TDI 81kW L&K rv. 2000, která měla servisní kód QC2 a předepsanou výměnu oleje po 50 000km. Měnil jsem olej podle údaje v přístrojovém štítu, což bylo skutečně po 50 000km, než to v roce 2006 zkrátili na 30 000, jenže v té době už to auto mělo na tachometru 440 000km. Spotřebovalo krom pneu, oleje, filtrů, baterie a destiček: 3x sadu rozvodů, jeden servomotorek climatronicu, tři xenonové výbojky, pět čelních skel, dvě váhy vzduchu, dvě tyčky stabilizátoru a jeden snímač polohy volantu. Jinak nic. Sakra dobré skóre na auto co jezdí tak že ani nestačí vychladnout.

Antiautomat
7. dubna • 8:11

...pretoze:
a/ rec je o benzinaku (v pripade O1 o kupe olietaneho diesela moze uvazovat len niekto, kto to v hlave nema v poriadku)
b/ tie motory, ked boli vyvijane, na premenlivy interval stavane neboli.Potom sa mozes samozrejme docitat, ako trebars taka jednasestka po 200.000 zere olej ako stary tank. Auta, ktore mali olej klasicky a menil sa po 15.000 (tak ako sa to robit aj ma), tento problem nemaju. A nie ze nie, tych motorov som videl desiatky ak nie stovky.

jogurt
7. dubna • 10:48

Motory v době, kdy byly konstruované, sice na proměnný interval stavěné nebyly a proto dostaly kódy QC0 a QC1. Potom ovšem prošly několika konstrukčními změnami v oblasti povrchových úprav, mazacího okruhu a chlazení, které jim od roku 2000 proměnlivý & longlife interval umožnily a s tím dostaly kód QC2. Ten znamenal pro benzíny limit 30000km resp. 730 dní a pro diesely 50000km resp 730 dní. A na přelomu let 2005/2006 se ukázalo, že 50000km je moc dlouhý interval, nikoli z pohledu životnosti motoru ale z pohledu ostatních servisních úkonů, především nutného servisu brzd u aut s menším proběhem. Takže to sjednotili na max. 30 000km.

Antiautomat
7. dubna • 19:49

no, takze si si sam odpovedal, aj ked si to dlho hladal - mohol si sa spytat hned. Longlajf nema v auto co hladat. Bodka, koniec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
your.god
8. dubna • 13:53

Naopak. Jasně tam píšou, "že 50000km je moc dlouhý interval, nikoli z pohledu životnosti motoru", ale proto, že by lidi nejezdili tak často do servisu. B-]

Driver
6. dubna • 10:19

No O1 není žádný zázrak, ale najděte lepší srovnatelné auto. V benzínu, když nepotřebujete kufr, tak snad by se něco našlo, i když každá alternativa je vždycky specifická. Ford lépe sedí ale lépe hnije, Renault je levnější ale bezcenný, neprodejný a ceny servisu jsou šílené, a když jsou kritéria v naftě a velký kufr, a pokud chcete vyloženě hrkat "zadarmo" tak není nic lepšího. Né že by to byl tak dokonalý vůz, ale proto, že jsme v česku atady jsou ty díly "zadarmo" a měnit je umí každý doma nebo první mechanik, na kterého na ulici narazíte. Takové lidové vozítko. Pořád jezdí 15let stará O1 lépe, než FabiaIII combi, lépe odhlušněná, lépe se řídí ve vyšších rychlostech na dálnici. Jediné řešení je dnes Rapid, ten je reinkarnace O1, ale je na něm cítit tak bytelná snaha o levnou konstrukci, že ve své podstatě je to Roomster LONG se sníženou střechou. (shodný podvozek, motory jen jiná karosérie.) a to je problém. pořád to odhlučnění a jízda po dálnici připomíná fabii. Rychlé řízení, auto je nervóznější a je nutné ho více řídit. Je s podivem, že mám Rapida v plné palbě, za O1 bych neměnil už pro to místo vzadu, ale O1 byla jízdně lepší a hlukem taky tišší. Tedy né hlukem od motoru ale od podvozku. Holt jiná třída. A od OctavieII jsou Octavie dodnes auta nedostižná tím LONG rozvorem, kufrem taky, ale né tak moc, jako tím místem vzadu, to je prostě nejvíc. Kdo to využije, nemá na výběr. Nic lepšího není.

Milhaus
6. dubna • 10:52

Nemůžu s Vámi souhlasit. Ta Fabia III je lepší než O1. Vždyť ta oktáva v tom je rámus ( TDI PD ) nezatáčí, takovy trakař. Ve Fabii TSI 81 kW se jezdí daleko lépe, teda aspoň mě. Je v ní větší ticho, motor se krásně vytáčí a i řízení je přesnější.

st
23. dubna • 17:37

Položme si několik základních otázek. Kolik vydrží FIII? Po 10-15 letech a několika stovek tisíc km si povíme. Kolik naložíte do O1 a F3? A spotřeba naloženého auta? Zkuste si zodpovědět na tyto otázky a uvidíte.

jouda
6. dubna • 17:49

A víš, jak se krásně vytáčí 1.8 Turbo? Tam se může jít to tvé TSI zahrabat :-D
Jinač souhlas, 20 let stará OI nemůže s čímkoliv soupeřit s dnes novými auty.

Zelí
6. dubna • 21:47

Může s nimi v pohodě soutěžit, protože stále ještě jezdí !!!! Kde budou ty nové auta za dvacet let... nevím, ale asi už jezdit nebudou.
Nekoroduje, je velmi kvalitně vyrobená a kvalitně lakovaná. Drobné problémy s elektroinstalací jsou více méně prkotiny, silentbloky v přední torzce a další jsou stokorunové záležitosti.

Tominos
6. dubna • 10:40

"A od OctavieII jsou Octavie dodnes auta nedostižná tím LONG rozvorem" - tak s tím absolutně nesouhlasím.
OII má oproti běžné "nižší střední" stále rozvor malý, až OIII to trochu srovnala (ale nijak moc nevybočuje). Jednoduchý příklad rozvoru: OII 2578 mm, Stilo/Bravo 2600 mm, Focus I 2615 mm, Focus II 2640 mm, Focus III 2648 mm...
Ale kufrem stále vede, to jo :-)

*
7. dubna • 21:16

i30 II generace - 2650mm, i30cw I generace - 2700mm.

Aladin
6. dubna • 10:54

Tady jde hlavně o poměr celkové délky a rozvoru. OI a OII jsou v tomto ohledu s prominutím asi nejhůře postavené vozy. Dlouhé převisy, těžiště motoru a řidiče hodně vpřed udělalo své, vozy neklidně hopsají i na rovné silnici. Ale u ojetin bych to nezmiňoval, tam jsou priority jinde.

Antiautomat
7. dubna • 8:22

Na balonoch a zvysenom podvozku (esteze to nie je diesel), mozem potvrdit ze v zakrutach to jazdi skor ako kamion. Nic hrozne, ale zakruty to naozaj velmi nemiluje - co je dane malym podvozkom a velkou skrinou a skratka to tak aj ostane. No ale kto preboa chce na tomto aute zavodit? :-)

Petr Maleček (dj.kure)
7. dubna • 13:49

Třeba majitel O1 vRS :-DCo se týče rozvoru, tak kamarád měl právě O1 vRS a já Megana jedničku. Strašně se divil, jak to, že mám větší rozvor, než jeho auto (nemluvě o tom, že bylo i bezpečnější, prostornější, příjemnější, pohodlnější, ...) ... ale ano, měl větší kufr ;-)A jelikož jsme hodně cestovali ve více lidech, tak jsem se pak Megana zbavil a pořídil si Audi A4 Avant Quattro (B5), vzadu o tolik místa oproti meganovi nepřibylo... po roce jsem to zase prodal a koupil si dvojkovou Lagunu (ještě jsem ušetřil) a ejhle - místa na tancování, pohodlí o X tříd (oproti A4) lepší, úspornější... dokud pojede, nedám z ruky :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
7. dubna • 19:46

no...a co sme tymto chceli vyjadrit? ;-)

JirkaK
8. dubna • 22:07

Že Audi A4 není vlastně nic jiného než překarosovaná oktáfka..... :-D

Karel Sachr
6. dubna • 10:11

Já myslím, že majitele těchto "klenotů" netrápí vlastně nic. To jen ostatní řidiče trápí tyto sazomety a smrádek, kterým častují naše děti a manželky. Už by se to mělo vážně zakázat - už je toho moc.

Milhaus
6. dubna • 10:48

Měl jsem služební tour TDI PD. Říkal jsem tomu cesta do pravěku. Rámus, sedačky jako ze zahradního altánku, mizerné světlomety :-D ale jo na takový to domácí ježdění to stačí. Já osobně bych si to nekoupil a už vůbec nechápu lidi co si chtějí koupit 20 let starou paštiku.

st
23. dubna • 17:32

Je to úplně jednoduché. Lidé chtějí spolehlivé auto s nízkými provozními náklady a spotřebou. Toť vše. Pokud se budete na O1 dívat z dnešního marketingového a rádoby ekologického pohledu, tak to pro Vás bude plečka, co Vás pomalu chce zabít a o ledních medvědech ani nemluvě. Pro všechny ostatní je to auto, které slouží bez domlouvání, dlouho, spolehlivě za nízký peníz.

Petr Maleček (dj.kure)
7. dubna • 13:42

Je to prostě Golf s velkým kufrem... takže poměrně malé auto. Rozhodně sedět tam ve 4 lidech a jet stím víc jak 100km už je o zdraví, pokud nejste pidilidi.

Standa
6. dubna • 10:08

Souhlasím, že motor je kapitola sama o sobě. Jináč majitelé octávií jsou spokojeni, své závady milují, vždyť to patří k tomu autu, a nakonec všechno to je jen spotřebák. Souhlasím také s názorem, že tyto motory už dlouho jezdit nebudou, že se s nimi za chvíli už nesetkáme. Bude mě to opravdu mrzet, že během dovolenkových výletů už nebudu moci zavírat ventilaci kvůli oblakům černého dýmu. Že už nepoznám podle smrdutého pytle sazí, že majitel octy předemnou právě sešlápl plyn, aby mi předvedl, jak jeho boží auto s 250 000 km na stočeném tachometru akceleruje, a jak mi to nandá. To bude nuda. Díky Bohu!

Petr Maleček (dj.kure)
7. dubna • 13:41

Jako by snad ten přímovstřikový benzín byl pro naše plíce to pravé :-D

Antiautomat
7. dubna • 20:47

ta O1 sa priamovstrekovymi benzinmi doslova hemzila. :-O

Fichtl
6. dubna • 12:36

Tak raději budu v oblaku sazí, než vdechovat mikročástice z filtru pevných částic, které projdou až do krevního oběhu. No smoke no fun ;-)

st
23. dubna • 17:29

Tak nějak. Navíc ta spotřeba a hlavně spolehlivost je u staré, dobré rotačky v dnešní době k nezaplacení. Jediné co je na tom motoru dražší tak výměna rozvodů. Jinak se může majitel jen smát, zvláště pak u účtu na pumpě a za servis.

Erik
6. dubna • 8:33

Pěkný článekSám O1 vlastním už pár let, z vypsaných vad mě zatím naštěstí trápilo jen ABS (čidlo) a elektrika... Ale jinak spolehlivé, nenákladné auto za rozumný peníz. Škoda, že tyhle motory budou už brzy jen minulostí :-(

Hanz
6. dubna • 8:26

Kdysi dávno jsem měl 1.9 tdi 81kW rv. 2002 (facelift). Najel jsem na ní cca 350.000 km. Nic moc neuměla, nic moc jízdní vlastnosti, nic moc komfort, ale na druhou stranu po mě chtěla nic moc peníze. Jednou jsem měnil stahovačku spolujezdce, váhu vzduchu 2x (to měnil snad každý) repas alternátoru a jednou vařený výfuk + spotřební materiál filtry, brzdy, rozvody...). V autě vrzala loketní opěrka (odjakživa) jinak ticho (ve srovnání s tím divným zvukem nafťáků dnes). Staral jsem se o ní a interiér vypadal velmi zachovale ve srovnání s jinými vozy stejného nájezdu a stáří.
V závěru jsem takto vylítanou Octávku prodal za velmi solidní peníze a po zveřejnění inzerátu to bylo do asi 3 dnů z domu. Výbava na dnešní domu je jak z muzea, ale někomu stačí posilovač, klima, ohřev sedaček a motor, který jede i na fritovací olej :-D

Filip
11. června • 8:20

V kolika km si repasoval alternátor?

Petr Maleček (dj.kure)
7. dubna • 13:40

Když se podíváš na obvyklou konfiguraci oktávie, ve které se prodávala, tak klima a ohřev sedaček byla už docela nadstandard. Stejně tak okna v elektrice. Znám strašně lidí s jedničkovou oktávkou a většina má švihadla i vpředu, klimatizaci vůbec... natož vyhřívaná sedadla. Jinak rotačky jsou nesmrtelný, sám jsem na friťák jezdil minimálně 2 roky a s přimíchanou naftou i v zimě :) i když jsem teda měl Megana 1.9dTi (taky rotačka).

Doporučujeme

Články odjinud