Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele první generace často trápí

Úspěšný model mladoboleslavské automobilky je na trhu již dvě desítky let a stále patří mezi vyhledávané bazarové kousky. Zeptali jsme se majitelů i mechaniků, s jakými závadami se u první Octavie nejčastěji setkávají.

Škoda Octavia dorazila na automobilový trh v roce 1996 a po dlouhých letech se jednalo o zcela nový model značky. Práce na autě však mladoboleslavský výrobce zahájil už o několik měsíců dříve a roku 1994 vznikl první prototyp. Model jako první viděli porotci ankety Evropské auto roku, od kterých si Octavia mezi 26 konkurenty vysloužila čtvrté místo.

Testy | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Dva roky po premiéře byla uvedena také varianta kombi, v roce 2000 pak model prošel modernizací, která se týkala především vzhledu exteriéru i interiéru. Poslední Octavia první generace se vyrobila v závěru roku 2010 a celkem bylo vytvořeno přes 1,4 milionu kusů.

První "Oktávky" dodnes patří mezi často vyhledávaná bazarová auta, třeba jako první vůz pro čerstvého majitele řidičského průkazu. I když je model celkově vnímán jako spolehlivý, určité drobné závady se na něm až podezřele často opakují.

Ojetiny | Technika | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Ford | Mercedes-Benz | Honda | Fiat | Toyota | Audi | Peugeot | Mitsubishi | Suzuki | Citroën | Subaru | Seat | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů "držáků", jejichž koupí nešlápnete vedle

Optali jsme se několika majitelů na trable, které se svým vozem museli řešit. Přidali jsme také postřehy automechaniků z menších servisů, kam vlastníci starších kusů jezdí nejčastěji. Záměrně jsme vynechali problémy týkající se motorů samotných. To by byla kapitola sama pro sebe, i kvůli tomu, že paleta pohonných jednotek Octavií je opravdu pestrá. Nakonec vznikl seznam osmi bodů, které se při našich dotazech objevovaly nejpočetněji...

Prohlédněte si fotogalerii první generace Škody Octavia...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků