Octavia 2.0 TDI najela 500 000 km. Víme, kolik to majitele stálo

89 komentářů

dr 120l
3. listopadu • 11:07

Ta cena je vysoká i proto že to servisoval v drahým autorizovanym servise. Kdyby nepožadoval vyměnit vždy a všechno a jen značkový díly tak je v tom o třetinu levněji. Já mám auto s 320 tisíci a nacpal sem do něj tak max. 100 tis.

Martin Motyčka
2. listopadu • 14:07

i když se odečte těch 200t za bouračky, tak to vycháízí na cca 300t... takže v průměru na 30t za servis/rok .. a to je tedy mazec...

Quebe
2. listopadu • 15:21

Vzhledem k ročnímu nájezdu se mi to nezdá jako přehnaná částka.

polda
31. října • 21:40

To jsou ale kokotiny!!!Chtěl bych toho vola vidět,jestli by tak jezdil do značkového servisu kvůli každé kokotině i se svým autem-respektive kdyby to musel platit.Syn má VW Golf-250000 km a nic-servisy mění vše preventivně-když přijede blbec!!!!

MichalH
31. října • 19:30

Jezdím firemního Accorda. Od novoty nyní 6 let. 322.000 km, značkový servis každých 20.000km, dávají se všechno originální díly (vyjma kotoučů). Mám velmi sportovní styl jízdy. 50% dálnice a silnice 1. třídy, 50% okresky různých kvalit, vesměs velmi kopcovité. Přední kotouče měním přibližně každých 50-60.000km, dvoje desky na jedny kotouče. Přes to všechno jsou tlumiče původní a při každé návštěvě se ptám, kdy je budeme měnit a v Hondě říkají, že není třeba - poslední měření při 300tis. ukázalo 82% (nové prej na stolici ukazují hodnotu mezi 85-90, ne 100). Když dělali kolem města dálniční obchvat, tak se měnil nějaký snímač na sacím potrubí ( 100 €), všude byly mraky jemného prachu. A ještě se v tom období (cca 155tis.km) vyměnily žhavící svíčky (všechny 200 €), zřejmě spolu souviselo, protože v současné době jsou v pořádku a mají již najeto znovu tento interval. Spojku jsem dělal ve 180tis.km (400 €). Jinak je na motoru vše původní, turbo je původní, převodovka je původní, baterka je původní, interiér není nikde na kůži vyšoupaný. Tam jsem vyměnil pouze molitan sedáku (150 €) - ano, lze vyměnit pouze prosezený molitan v sedadle. Na podvozku se měnily pouze gumy stabilizátoru (2x 20 €) a přední tyčky stabilizátoru (2x 50 €, pravá už nebyla 100%) a to v 250tis.km. Nejsem prase k autu, nelikviduju ho, nehoním studené, nevypínám roztočené turbo, ale jezdím rychle, aktivně, stále v poměrně vysokých otáčkách. Kdybych měl mít problémy uvedené na Octavii v daných kilometrech, tak už bych to auto u Hondy zaplatil 3x... Zatím to ale vypadá, že dál budu jezdit jenom na garančky, resp. kolega, který si teď auto přebírá a bude jej ještě půl roku užívat, než půjde z firmy. Pro Škodu je to možná úspěch, já bych se zbláznil z takových problémů a nedoplatil a vzhledem k tomu, že nejsem defenzivní řidič, tak by to auto skapávalo navíc mnohem rychleji.

Kyle
1. listopadu • 15:20

Jen k těm tlumičům.... vyměňte je. I když servisáci tvrdí, že ještě vydrží. Teprve po jejich výměně totiž pocítite, že tyhle měly už svoje zlatá léta dávno za sebou. S tlumiči je to prostě stejné jako s ohříváním žáby ve vodě. Člověk jezdí a jezdí, zvyká si, a ani nepozná, že něco už není tak, jak by mělo být.

Jiri
31. října • 9:59

Můj otec na civicu najel taky půl mega a dvakrát výfuk každých dvě stě tis něco na nápravě při půl milionu oprava 60 tis.
Takže tátu to auto na půl milionu stálo v servisu tak 200 tis kč. to je rozdíl co.

luke
31. října • 15:30

nevěděl sem, že Honda vyrábí vznášedla.. nebo během toho půl mega neměnil pneumatiky?

Jiri
31. října • 15:36

epočítám gumy počítám na hondě věci na víc tzn spotřebák díly náprav výfuk brzdy olej filtr gumy nepočítám.

Karel
31. října • 19:09

To je ale potřeba, ono to za ty roky udělá docela velké částky.

trent
31. října • 12:10

Na druhou stranu si od celkových nákladu odečtěte nějakých tech 200 tisíc za opravy po nehodách a hned je to trochu něco jiného.

pepa
31. října • 8:50

Zajimava je cena oleje, to nikdy nemuzu pochopit, servis kupuje olej v sudech a prodava ho 3x draz, jak kdyz ho koupim v malobchode, kdyby kupoval olej sam ,tak je jeho cena pod 18 000 Kc :-D

heee
31. října • 3:38

:-D moje Honda crv 2009 najeto 700 000 meneno pouze olej desticky atd lepsi autak jsem nemel a to jsem uz neco mel

JirkaK
31. října • 8:25

Jojo, jedna škodovka odjezdí půl mega a je z toho senzace. Dvacetiletých mercedesů se stejným nebo větším nájezdem tady jsou tisíce a nikoho to nevzruší.

Radon
31. října • 15:32

To musis brat v kontextu, ty Mercedesy se delaly v dobach, kdy se jeste vyrabela poctiva auta. Oktavka je uz z generace "papirovych " aut ...

Luba
30. října • 20:00

Dalo by se urcit, na kolika kilometrech už se ji vyplatí prodat a neinvestovat do oprav?

Barki
30. října • 22:21

Nedalo ;-)Je to individuálne, keď si napr. prečítaš pôvodný článok, tak zistíš, že:
- Octaviu majiteľ predal za 60.000 CZK - keby to nekúpila samotná automobilka, tak asi by cenu musel ešte znížiť (auto dlho stálo u predajcu),
- nový majiteľ (automobilka Škoda) vymenil brzdy,
- je podozrenie na netesnosti v motorovom priestore,
- "Zájemce by musel v dohledné době počítat s výdajem na rekonstrukci zadní nápravy, výměnou silentbloku motoru, výměnou všech tlumičů a turbo také může odejít každou chvíli – ale nemusí",
- v najbližšej dobe bude zrejme treba vymeniť aj chladič klimatizáce
(http://www.autorevue.cz/octavia-20-tdi-najela-500... ... Vo vnútri jasné známky opotrebovania, zostatková hodnota vs. ceny opráv - z môjho pohľadu auto na odpis, ale niekto iný by sa na ňom možno nebál jazdiť ďalej, voľba je na majiteľovi.Z pohľadu investície - ak za servis uvedenej Octavie ročne zaplatiš napr. 20.000 CZK, tak jazdi kým "neumrie", kúpa novej a strata hodnoty za prvé tri roky by bola cca 150.000 CZK a to sa neoplatí :-) Ak je pre Teba auto aj kus Tvojho pohodlia a ochrany, tak má zmysel investovať do nového, napr. bočný airbag a silnejšie výstuhy vo dverách v novom modeli ti môžu zachrániť život, keď ťa v križovatke naberie ožran z boku...Kúpa a prevádzka auta lezie do peňazí, s výnimkou limitovaných edícií a vzácnych veteránov obvykle stratová vec a každý si musí stanoviť vlastnú hranicu, ktorá je pre neho akceptovateľná. Ak to berieš z podnikateľského hľadiska, tak by malo byť snahou, aby si s minimálnymi nákladmi maximalizoval zisk ;-)

q
30. října • 21:47

se neoplati kupovat

Topík
30. října • 19:32

Turbodmychadlo sice původní není, ale vydrželo úctyhodných 296 312 km.... Mám na svém pracovním voze najeto téměř 340 000 a turbodmychadlo mám původní a to je kočár od žabožroutů! Kolik má životnost turbo?

JOSEF
31. října • 5:45

Fiat Stilo JTD multiwagon - 486 000km a turbo původní.

Jirka
31. října • 10:03

Staci si pozriet ten rozpis - olej meneny po 30tisic, filter vzduchu skoro vobec. To sa divim ze turbo na tej Octavii vydrzalo az taku dobu.... Ked uz niekto chce long-life, urobi velmi dobre ak s olejom vymeni i vzduchovy filter, za zachranu turba to stoji.

q
30. října • 21:47

v renaulte modus 60 tisic a v renaulte kangoo 100 tisic :-D

freespace
30. října • 14:47

Hm,
opravy dobry, ale ty ceny? Jako za nove tesneni a srovnani hlavy 30tis? Jste normalni?

Tycoon
30. října • 19:22

U moderního turbodieselu to může znamenat kompletní rozborku příslušenství motoru a pak jeho složení. To není Felicia, kde stojí těsnění stovku a udělá to i jednoruký za dopoledne.

Tonda
30. října • 12:48

Já to říkám pořád. Octáva je prostě super auto. Myslím to vážně. ;-) Ostatní automobilky se ji snaží jen dohnat. Zdechlá kočka vymejšlí pořád nějaké kraviny typu obráceného otáčkoměru, zvednuté palubky atd., ale pořád to nestačí. Dámské přirození zase útočí cenou, ale jeho tragické servisy zabijí celé auto, i kdyby bylo dobré. Reklamačně nic neuznají atd. Toyota je předražená a kvalita už není to, co to bývalo, Opel zase zbytečně těžký, a Golf je zase menší. A Hjodééééééééé - to je případ sám pro sebe. Značka dokonale prokoukla mentalitu českého národa a snaží se v nich vyvolat, že se jedná o český poctivý vůz. Ve výsledku se jedná o korejský šunt, který se na oko tváří, jak je kvalitní. HNUS. Prostě OCTAVIA - joooooooooooooooooooooo. :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D Nic není lepšího než OCTAVIA a hlavně to má velký kufr, že? To nevadí, že v něm polovina lidí nic nevozí, ale v hospodě u piva to zní dobře, že to má hodně litrů. A ta spolehlivost. Mámo, vždyť na netu píší, že jedna Octávia tam najela půl milionu. To přece vydrží. :-D
Né, teď vážně. Setkal jsem se s tímto přístupem u nespočetně lidí a sám se nad tím pozastavuji. Nadávali na ostatní auta tak, jak to vidíte nahoře. Většinou ani jedno z těch "haněných" aut neměli. Jen to prý zaslechli, ale věří tomu.
Octávka je dobré auto, ale nemyslím si, že by bylo o tolik lepší, než auta ostatních značek a často slýchám, že lidé z toho dělají víc, než ve skutečnosti je.
V provozu jezdí tolik aut, které mají přes půl mega a mnohdy to ani jejich majitel neví.
Nechcete se zastávači Octavií nad tímto zamyslet? Já proti vám neútočím, jen si myslím, že by to chtělo zdravější rozum a nebýt tak zaslepený. ;)
Hezký den všem

honziss
31. října • 7:58

2 Tonda: Hyundai je stejnej srac jako Skodovka, oboje vymysleny a navrhnuty v EU, vyrobeny u nas, dily od stejnech dodavatelu, atd... Rozdil je pouze v trochu odlisne mentalite automobilek dane jejich puvodem. Vysledek je stejnej.

...
30. října • 23:54

Co je za značku zdechlá kočka?

Ludek_II
31. října • 6:25

Peugeot.

Jouda
30. října • 19:27

Tonda: že ty sis koupil stočenou oktávku, která se ti začíná srát, tak na ní plivěš? :-D
Je sranda, jak to někteří špatně nesou, myslím realitu :-D

Tonda
30. října • 20:14

Nesuď podle sebe ;-) Svědčí akorát o tom, jak by ses choval ty. Já mám služební novou Octu - proto píšu o těch reklamacích. Serou mě v servise. Motor žere olej a nikoho to nesere, chrčí repráky, taky to nikoho nesere... Soukromé vozítko fakt neřeším. Razím teorii z Básníků - "jediné auto, které vám nezestárne je auto, které si nekoupíte" ;-) Neměl to být útok na zaslepené fandy Octávek. Škoda, že seš tak zaslepený a chytnul ses. :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-P

Jouda
30. října • 21:01

Chybí ti tam ještě dva smajlíci ty zaslepenče.

Tonda
30. října • 21:26

Všimni si, jak nadáváš a nervíš. :-P Opět upozorňuji, že já na žádné auto neplivu. Jsi totiž paranoidní. Nebudu klesat tak hluboko na Tvoji úroveň. Ať si každý jezdí v čem chce, třeba na koloběžce. Samozřejmě, že sis koupil nejlepší auto - pro Tebe nejlepší auto. Pokud by sis nekoupil dle sebe a svých možností nejlepší auto, tak seš vocas a jen k smíchu. Ale nenuť svůj názor a svoje rozhodnutí jiným. Někdo jiný může mít jiné potřeby, proto si koupí jiný vůz. Opět nejlepší dle podle svého rozhodnutí. Nemyslím si, že to pochopíš. Ale zkus to třeba ráno, budeš více odpočatý. :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mex
5. listopadu • 15:10

To vis, pro pravdu se kazdy zlobí.

k22
30. října • 13:53

Když anpř. v H i30 najedu během 5ti let 300000, tak je těch 300000 pořád pod zárukou, chápu, že spolehlivá škůdka záruku nepotřebuje vůbec, ale i tak :-D

vanak
30. října • 22:23

Nechci se dohadovat, ale nech si udělat výpis od Hnůjdaje, co je opravdu po dvou letech v záruce..... náš zaměstnanec jezdí 120.000 km ročně, v tom případě záruka 5 let značka ideál, no, nakonec jsme opět koupili Mondeo..... 1 kus 380.000 km posunul jsem ve firmě. 2 kus 400.000 km posunul jsem ve firmě. 3 kus 470.000 km, odešel motor.

martas
20. dubna • 18:32

:-
takže si řekneme pravdu..jeden zaměstnanec ten počet nenajede..to jsou hodnoty tak nájezdu auta a v tom je imho rozdíl, ..a že bych rád poznal toho "cvalíka" co ujede denně tu porci :-D

Quebe
30. října • 18:41

Pokud si pořádně přečteš podmínky té jejich úžasné pětileté záruky, zjistíš, že po zákonných dvou letech si s ní můžeš leda vytřít ;-)

War
30. října • 14:19

Záruku máš, ale je jenom na Hjondé kolik ti z ní uznají

Tonda
30. října • 14:13

No, ono je potřeba být zase na druhou stranu spravedlivý. Známe, jak servisy přistupují k reklamacím. Těžko bys asi uplatňoval něco na záruku po 300tis. Km. Řeknou, že se na to záruka nevztahuje atd. ;-) Je to všechno bordel.

Ivan
30. října • 9:54

my chodíme v pohotovosti obycajnou Fabiou kombi tč má 600 000 km,motor trojvalec 64 koní benzin v cca 260- 300 000 komplent regeneráícia motora a to každý motor vyžaduje generalku po cca 300 000 km,opravy pred nápravy, ložiská, tč jazdíme bez serva bude nutná dalšia výmena
niečo je s pred náparvou,tč pocut hrkotania výfuku uvolnený inak ide dobre dalej...:-|
sofer je aj atomechanik takže opraví veci...

Tycoon
30. října • 19:19

Každý motor nikoliv :-))

Dr.Norge
30. října • 12:46

..no vidis, a ja mam 12.rocne - V6 s manuálom vyrobene v Japonsku a okrem opravy alternatora za "70,-Eur" ..vsetko povodne. Blizim sa k 300.tis a na motor stale mozes polozit mincu a nepohne sa ... ;-) P.S.: VQ30DE

q
30. října • 12:13

vobec s tebou nesuhlasim

Barki
30. října • 9:34

Takže si to spočítajme:
- obstarávacia cena auta povedzme 550.000 CZK (skôr to bolo viac)
- servisné náklady 540.000 CZK
- PHM 500.000 / 100 x (31 x 5,0) (km/100 x priemerná cena x priemerná spotreba) = 775.000 CZK
--------------------------------------------
= 1.865.000 CZK*Taký menší barák, čo poviete chlapi?* Dovolil som si ignorovať zisk z predaja (cca 60.000), ale aj poistky (cca 100.000?), ktoré sa v priebehu rokov platili.

Tycoon
30. října • 19:26

Ve výsledku to vychází na 3,7 Kč/km, což není vůbec špatné na turbodiesel. Mnozí můžou závidět.* Od těch servisních nákladů odečtěte ty "nehody" to se nejspíše platilo z pojistky.

jehoVista
30. října • 10:17

Barak je jako sluzebni vuz trochu nevhodny.

Barki
30. října • 11:28

Ja som tým chcel ukázať len dve veci:
- PHM obvykle stojí toľko, čo samotné auto
- ak máš smolu, tak servis stojí cca toľko ako samotné auto a v určitom bode nákladov je lepšie auto predať a kúpiť iné...A k Tvojej poznámke - súhlasím, barákom klientov neobehneš, ale možno tieto čísla ľuďom otvoria oči a ukážu zamestnancom, že ten benefit, že dostanú služobák je v skutočnosti pre zamestnávateľa dosť drahá sranda. Ak si to platíš zo svojho a vozíš sa "súkromne", tak je to barák, ktorého si sa vzdal.

jehoVista
30. října • 12:39

Tady v tech nakladech ale byly i bouracky a bezny spotrebak. Navic kdyz se jedna o ciste sluzebni auto, tak to stoji realne polovinu, nez kdyz to auto provozuje fyzicka osoba. Jestli nekdo chce soukrome jezdit 10 tisic kilometru, tak to proste bude neco stat.

Barki
30. října • 12:54

*Tady v tech nakladech ale byly i bouracky a bezny spotrebak.
Samozrejme, alebo máš pocit, že búračky a bežný spotrebák sa nerátajú do nákladov spojených s prevádzkou auta?*Navic kdyz se jedna o ciste sluzebni auto, tak to stoji realne polovinu, nez kdyz to auto provozuje fyzicka osoba.
Si pobavil. Vypočítaná suma v článku bola predpokladám tá, ktorú platila firma, nie, že by firma platila polovicu. Áno, ak si FO, tak si nemôžeš odpočítať DPH (to ani firmy neplatcovia DPH nie) a ako FO to platíš zo zdanených peňazí. Nič to nemení na veci, že pridelením služobáku firma na dorovnanie nuly potrebuje, aby si jej zarobil spomenutý barák.*Jestli nekdo chce soukrome jezdit 10 tisic kilometru, tak to proste bude neco stat.
Absolútny súhlas, auto stojí prachy. Je jedno či súkromné alebo firemné a aj keby len stálo v garáži, tiež to stojí prachy. Tu sa zhodneme a o tom bol môj výpočet vyššie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
30. října • 14:27

Firmení auta jsou téměř vždy pojištěna.
Pokud opravují bouračku "na pojišťovnu", většinou se toho vymění více a schová do pojistky. A finální náklady na opravu nese v drtivé míře právě pojišťovna a ne vlastník. To jsi třeba nezohlednil.

jehoVista
30. října • 13:00

To s tim spotrebakem jsem si asi spletl vlakno... nekde vedle kdosi psal ze je lepsi po par letech koupit nove. A gumy musis menit podle najezdu na dvouletem i desetiletem, to same bouracky.
Ano, firmu to realne stoji polovinu. Kdyz firma nejdriv zaplati mzdu zamestnanci a zamestnanec si az z toho porizuje auto, tak to realne stoji dvojnasobek, protoze z te mzdy odvedl cca 50% dan. Kdyz si chce firma koupit auto za milion, tak zaplati milion. Kdyz si chce zamestnanec koupit auto za milion, tak mu firma musi dat dva miliony.

Barki
30. října • 13:09

S tou firmou to nie je také jednoduché... Ak zoberieš firmu ako "komplex hmotných a nehmotných vecí, ktoré slúžia k dosiahnutiu zisku", tak do jej existencie musíš započítať nájomné, vybavenie kancelárií, stroje, patenty, uklízečky, účtovníkov, mzdy a odvody za zamestnancov - aj tých, ktorí priamo neprodukujú zisk, skrátka kopec vecí na to, aby firma mohla vôbec existovať... A keď si to auto kúpiš (teda firma kúpi), tak zistíš, že do nákladov (odpisov) môžeš dať iba 1/4 a zo zvyšku platíš daň akoby si tie prachy mal na účte... Je možné, že to vyjde lacnejšie, ako keď si to kúpi FO, ale rozhodne to nie je pravidlo a polovica je takmer vždy hodne optimistické číslo vzdialené realite.

jehoVista
30. října • 13:34

V CR musis auto odepisovat 5 let. Na slovensku to jsou mozna 4, ale to neznamena, ze bys odepsal jen 1/4. Ty zbyle 3/4 odepises v dalsich letech. Dan z toho proste neplatis. Nechapu co s tim maji spolecne uklizecky. Jen rikam, ze kdyz si zamestnanec koupi auto, tak jedine za penize, ze kterych odvedl socialni pojisteni, zdravotni pojisteni a dan z prijmu.

Barki
30. října • 17:17

Skúsim zjednodušene:
- uklízečka reprezentuje fixné náklady, ktoré firma skrátka pre svoju existenciu mať MUSÍ (za uklízečku doplň všetky fixné náklady v Tvojej firme)
- pan František - zamestnanec, ktorý dostal auto a vydeláváTakže - pre zjednodušenie:
pan František, ktorý dostal auto MUSÍ zarobiť (vydelat) na seba, auto a spolu s ním na VŠETKY fixné náklady (aj uklízečku), inak by firma NEMOHLA EXISTOVAŤ, aspoň u nás je to tak. Čiže uklízečku (spolu s nákladmi na auto) pokojne môžeš rozpočítať ako časť fixných nákladov medzi zamestnancov, ktorí produkujú zisk - súhlasíš?Odpisy na auto, daň - proste platíš....
Ilustratívne čísla: v lednu kúpiš auto a v autosalóne zaň zaplatíš napr. 600.000 CZK, odpočítaš DPH a si na 500.000 CZK. Do nákladov Ti o rok v březnu ide 100.000 CZK a z rozdielu (400.000 CZK) zaplatíš daň príjmu - povedzme 20% = 80.000 CZK a tie PLATÍŠ.Rozoberať, že podnikateľ nemá zaručený zisk, 5 rokov je tak dlhá doba, že skrachuje xx% firiem nemá zmysel... A môžeme ísť ďalej, hodnota budúcich peňazí (odpisov) je nižšia, ako hodnota terajších peňazí (cash, ktorú si reálne zaplatil), takže nie, firmu auto v cene 500.000 bez DPH skutočne nestojí iba 500.000, okrem dane z príjmu je to aj pomerná časť fixných nákladov... Asi zbytočné vysvetľovať, ale pokojne sa rozpíš, ako to počítaš vo svojej firme Ty, nechám sa poučiť.

jehoVista
30. října • 17:44

Dan sice zaplatis, ale v dalsich letech si o to zase snizis danovy zaklad. Ja nechapu kde v tom vidis problem. Pokud je firma v zisku, tak v souctu za tech pet let ji to auto prijde skutecne jen na tech 500 tisic, protoze v pristich ctyrech letech zaplati o 20 tisic nizsi dan. Mozna tomu fakt nerozumim a danim blbe. Rekni mi, kde je v tom problem(prosim bez zbytecnych uklizecek).

Barki
30. října • 17:54

Práveže nie, ako som písal vyššie, v březnu zaplatíš daň z príjmov PO zo 400.000 CZK (100.000 za prvý rok si odpísal), t.j. bez akýchkoľvek iných fixných nákladov ťa auto v obstarávacej cene 500tis. stojí 580.000 (pri 20%-nej dani z príjmu PO).
Hovoríme o firmách s podvojným účtovníctvom, v jednoduchom je to samozrejme inak.

jehovista
30. října • 18:56

a dalsi roky...?

Barki
30. října • 19:05

Ďalšie roky nič, už si to zdanil a len odpisuješ, ale zaplatenú daň v prvom roku musíš pripočítať k obstarávacej cene auta.

jehovista
30. října • 19:15

A ze to odepisujes znamena co?

Barki
30. října • 19:22

Potrebuješ vysvetliť základy účtovníctva?
http://jaspis.sk/kurz-seminar-skolenie/zak... ... Podstatu si všetci nájdu vyššie, služobná Octavia uvedená v článku znamená pre firmu obrovský náklad v hodnote menšieho rodinného domu a na to treba zarobiť, howgh.

jehoVista
31. října • 10:27

Ja zaklady vysvetlit nepotrebuju. Jen jsem doufal, ze se takhle dostaneme k tomu, abys to pochopil ty.

Barki
31. října • 10:39

Viem kam sa ma snažíš dostať a v podstate nemám nič proti, ale tvrdiť, že firmu stojí auto polovicu oproti FO je hodne silné zjednodušenie, takto to v reáli nefunguje. Skús tu teda vysvetliť ako počítaš náklady vo firme Ty, zvlášť ma zaujíma ako rozpočítavaš náklady na veci, ktoré nevydelávají, ale mať ich musíš (účtovník, nájomné, nábytok,....). Apropo - mohol by si sem pridať aj výpočet, ako sa FO dopracuje k dvojnásobnej cene auta?

jehoVista
31. října • 11:31

Ok. Dam vypocet. Rekneme, ze cena toho auta(s DPH) bude 600 tisic. Zamestnanec na nej bude vydelavat celkem rok(nebude jist, bydlet atd). Tzn 50 tisic mesicne. Aby mu na uctu pristalo 50 tisic mesicne, tak musi zaplatit socialni pojisteni 21918, zdravotni pojisteni 9393 a dan z prijmu 11925. Celkem je tedy treba za to auto zaplatit 1118832 kc, protoze 518832 sezere stat. Pravda, je to necely dvojnasobek. V pripade ale, ze firma za auto nebude platit DPH, tak uz to je vic jak dvojnasobek.

Barki
31. října • 12:02

Chceš mi povedať, že ak má zamestnanec na výplate 50.000 CZK čistého, tak v hrubom u vás musí mať výplatnej páske 93.236 CZK? Alebo sa bavíme o superhrubej mzde? Lebo tá je nákladom zamestnávateľa, nie zamestnanca.. A keby som chcel byť dôsledný, tak z nákladov zamestnanca Ti uznám iba daň z príjmu, ostatné sú predsa náklady, ktoré Ti kompenzujú benefity ako zdravotné ošetrenie, dôchodok a pod. - niečo ako nutné náklady pre firmu za to, že može existovať ;-)

Ivan
2. listopadu • 14:23

Ano je to tak celkové zdanění je ca. 50%. Superhrubá, je přesně to co zaměstnanec zaměstnavatele stojí na mzdových nákladech. Že to stát před zaměstnanci schovává je věc druhá, nejlogičtější řešení je zrušit hrubou mzdu ať každý na pásce vidí celou částku. Ono to deformuje i statistiky průměrné mzdy, oficiálně 25.000 hrubého (tedy takové hausnumero), skutečnost je ale ca. 32.000.
A všechno to jsou náklady, pravda, ale na ně ten zaměstnanec musí vydělat

jehoVista
31. října • 12:20

Samozrejme pocitam se "superhrubou" mzdou. Ze je cast odvodu ukryta pred zraky zamestnance je jen kryci manevr, aby se nevzbourili. Uznej si co chces. Jenom rikam, ze je podstatne vyhodnejsi, kdyz auto koupi firma a zamestnanec pak ma sluzebni auto jako benefit, nez kdyby si musel porizovat vlastni. Musi se to sice zdanit jako nepenezni nahrada, ale vyjde to porad levneji, nez kdyby si auto koupil zamestnanec.

Barki
31. října • 12:39

Celkom slušne sa tu miešajú hrušky s jablkami. Na jednej strane zamestnancovi počítaš jeho dôchodok do ceny auta, firme ale žiadne náklady neuznáš. Na strane druhej ak sa bavíme o aute zamestnanca používaného na služobné účely, tak zamestnanec dostáva kompenzáciu nákladov, čiže má z auta príjem... Dovolím si tému uzavrieť a dám krátke zhrnutie môjho pôvodného príspevku:
- každých 10 rokov a 1/2 milión najazdených kilometrov celkovo stojí cca toľko, ako je cena za menší barák
- ak je nákupná cena auta 1/2 milióna, tak na PHM počítaj MINIMÁLNE s ďalším pol melónom
- ak máš smolu, tak servis Ťa môže stáť viac, ako je cena autaMajte to na pamäti bez ohľadu na to, či ste si to kúpili za vlastné, alebo vám to "daroval" zamestnávateľ.

jehoVista
31. října • 12:43

Co bych mel uznavat firme? Firma snad za nakup auta musi odvest socialni a zdravotni pojisteni? Ja to vzdavam.

Barki
31. října • 14:25

Aha, tento príspevok to vysvetľuje - firmu nemáš, nad jej nákladmi si sa nezamýšľal. Vidíš len, ako Ti mizne sociálne a zdravotné poistenie z výplaty a myslíš si, že sú to len iné dane, ktoré treba pripočítať k cene auta.
Skús sa nad tým zamyslieť, až Ti budú operovať slepák, v Amerike bez poistenia by Ťa táto sranda stála 40.000 dolárov, doma ju máš "zadarmo" - máš ju v cene toho zdravotného poistenia z výplaty. Skús sa zamyslieť, keď Ti príde prvý dôchodok. Nie, to nemáš odmenu za to, že si si kúpil auto. Až si to dáš dokopy, tak sa prihlás a môžeme v diskusii pokračovať.

jehoVista
31. října • 14:30

Abys mohl koupit auto za pul milionu, musis vydelat milion. Tecka.

Pepe______
30. října • 8:59

Menené turbo, dvojhmoťák, viac krát váhy vzduchu, opravovaná prevodovka, zadretý alternátor atď a to pri superdefenzívnom používaní a nadštandartnom servise...
Neviem čo je na tom také geniálne. Ak by to nebol služobák a neinvestovali sa do auta hlava-nehlava firemné peniaze (500.000 Kč ?!?), tak by už asi bolo dávno nepojazdné.
V porovnaní s rekordným Volvom s 4,8 milion km ( http://www.autoblog.com/2013/09/18/irv-gordons-vo... ... ) je to dosť prehnaná chvála.

Tycoon
30. října • 19:27

To turbo a váha vzduchu bude dáno hlavně používáním long-life výměnných intervalů. Co se ušetřilo na olejia filtrech, to se pak dalo do turba.

Ivan
2. listopadu • 14:15

Můžu Vás ubezpečit, že tím to nebude. mám 1,9 77kW, také jezdí výměny po 30.000 km a turbo, spojka, dvojhmota stále původní. Váha vzduchu si teď nevzpomínám ale za těch 491.000 možná jednou výměna, je možné že je také původní.

Quebe
2. listopadu • 15:19

Jedna vlaštovka jaro nedělá...

kath
25. srpna • 21:11

Taky mam o1 s 1.9tdi pd 77kw 4x4. najeto vlastnich 410.000, na par drobnosti jako tandemove cerpadlo, zadni pera, stabilizatorova tyc a vlastnimi silami vymenene krouzky pod vstrikem namoudusi nic vic (longlife nepouzivam, jezdim hlavne dalnice). Auto je zvenku obouchane, trochu i orezle, nefunguje klasicky stahovani praveho zadniho okna, ale je to drzak!!!

LOL
30. října • 9:16

průměrná koruna servisních prací na jeden kilometr, to teda není žádná láce, a to se hodně věcí schovalo do oprav po bouračkách!
Můj dosavadní průměr je cca poloviční, ale je taky fakt, že auta posílám do světa někde na úrovni 250--300 tisíc najetých km (i když ve velmi dobrém stavu), servisní úkony nechávám provádět všechny a neošizené.

Gant
30. října • 9:04

Časovaná bomba, stočit a okamžitě prodat jak zánovní skoro nejeté do Ruska! :-D

Gant
30. října • 8:51

No nevím, ale myslím že je tam daleko víc komponentů počínaje brzdovými trubičkami, komponenty ABS a další a další drobnosti, které mohou v kritickém okamžiku vypovědět službu!? Děkuji, ne něco takového bych v žádném případě nemínil vlastnit, natož se tím ještě chlubit a do něčeho takového sednou!? Tak maximálně jen na parkovišti!!! :-/

Quebe
30. října • 10:15

Kurňa, jak mohli naši předci přežít jízdu ve Š120? Vždyť tam žádné ABS a podobné drobnosti neměli, natož aby mohly v kritickém okamžiku vypovědět službu. V kritickém okamžiku nesmí selhat brzdy, řízení a v případě nehody prvky pasivní bezpečnosti. A to jsou věci, jejichž údržba zas tak drahá není a snadno se diagnostikují. Zbytek je vedlejší a rozhodně si to auto kvůli tomu nezaslouží nálepku "maximálně jen na parkovišti".

Antiautomat
31. října • 9:07

noooo, ale ked si na tej skodulke siel po okreske a nahodou to prestalo brzdit, rosadami ako podradovanim a rucnou si to uz nejak uhral na pat na kraj cesty....tam si to rozdychal a doma na dvore opravil. :-)

Gant
30. října • 10:58

Koukám že jsi znalec!? Bohužel v jednoduchosti je síla, to co tam není se nemůže vy.rat! Auto nemusí jet, ale brzdy a řízení jsou základem! Jinak naši měly Fiat 125 Speciál a pak nějaké Švédy! Něco takového si pořiď, nech pojistit rodinku na život a pokud se nemáš rád tak vyraz do světa! Ale co pak ti chudáci které eventuálně zabiješ, nebo zmrzačíš! :-/

Quebe
30. října • 14:10

Nějak netuším, co jsi tímhle chtěl říct :-D

Gant
30. října • 19:35

To že patříš k těm co tady provozují totální vraky a ještě si myslí jaký úžasný zázrak nebo mazlíka nemají! Neskutečný způsob myšlení a zodpovědnosti!!!:-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
30. října • 20:01

A jak jsi na to přišel, že provozuju totální vraky? Z toho, co říkám? Zklamu tě, ale to z toho vůbec nevyplývá. Žádné mé auto není bez ABS, ESP a podobných serepetiček, jelikož jsou od určitého roku povinné.Jen nepatřím k těm, kteří si myslí, že se bez těchto udělátek nedá obejít a auto, ve kterém mohou kvůli opotřebení selhat, je jezdící rakev. Asi to bude tím, že mám na autech bez elektroniky něco odježděno, a tak si dokážu představit řešení krizových situací i bez krámů, které mi kafrají do řízení. Prostě, pokud to auto má v pořádku mechaniku, pásy airbagy, je naprosto bezpečné s ním jezdit. A že se můžou vysrat asistenční systémy? No a co, umím se obejít i bez nich.

Pavel
30. října • 8:39

Přední kotouče 332 000 no nevím...:-|
Tlumiče 380, když auto jezdilo po stavbach...hmm...?Nevím proč mám pocit, že něco ve výpisech chybí....Možná se spláchnulo s opravou po havarii..?V článku je zmíněn Excel bylo by jistě zajímavého ho vidět...

Antiautomat
30. října • 8:26

Takze na jednej strane citam ze to bol 'pan vodic', comu aj rad uverim, kedze predne kotuce vydrzali 300.000+ km. Co same osebe vypoveda o setrnom style jazdy.
Lenze hned pod tym citam ze pri 260.000 bola zdeformovana hlava a pri 220.000 opravovana prevodovka.
A hned k tomu su tu vesele spochybnovane ''zarucene pravdive bachorky'', s horeuvedenymi faktami.Pravdupovediac tomu akosi nerozumiem. Alebo, je to seriozne myslene tak, ze pri velmi setrnom style jazdy mi vydrzi hlava 260.000, prevodovka 220.000 a mam skakat radostou, chapem to spravne? Alebo sa jedna o super kvalitativny uspech automobilky? Nejak mi tu asi unikaju suvislosti....

Stein
30. října • 8:30

Máš pravdu, unikají.

Driver
30. října • 8:20

BKD je 16V, a stejně jako BMM které je 8V se jedná v obou případech o držáky až na pár kusů z počátku výroby v 2004 kdy pár hlav prasklo. V roce 2005 už nebyly problémy a oba motory jsou úžasné. Jezdit umí za 4,5L a když je třeba, i tak umí přes 200kmh. Jejich přednost je ale více než rychlost jejich síla v kopci. Jedou stejně i když je auto plné a kopce neznají ani na šestku. Kolik je takových aut? Dneska když jezdím v A6 vzpomínám na OII jak to byl super levný povoz se slušnými vlastnostmi a levnou údržbou, akorát na 17" tvrdé a na 16" už zase málo sportovní na cz bundesky. Je dobře taky vědět, kolik Vás stojí bydlení a zábava třeba za 10 let a pak už je provoz auta celkem levnou položkou. Co se mi v O2 nejvíce líbilo? Měkká pohodlná vyhřívaná kožená elektrická sedadla, Columbus, a příplatkový sound system s třemi repro ve dveřích a zesilovač Škoda pod sedačkou, Škoda BT hands Free na volantu a šestka na převodovce, to bylo fajn auto, komfort za malý peníz a hlavně DRŽÁK, nemusely se furt měnit čepy jako na A6.

Bílovec
30. října • 19:04

BMM bylo zatím to nejlepší s čím jsem jezdil.Je sice fakt, že s odstraněným DPF to byl děsný kyselý smrad, ale ten výkon a ta spotřeba...to bylo něco...

Doporučujeme

Články odjinud