Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Chtěli byste se vrátit v čase do dob studené války? Můžete, jenom k tomu potřebujete zhruba jeden a čtvrt milionu eur, tedy přes 34 milionu korun. Přesně tolik žádá prodejce za obrněnou limuzínu ZiL, se kterou jezdil sovětský vůdce Michail Sergejevič Gorbačov.

Zajímavosti | Design | Fascinace | Byznys | Premiéry | Ostatní značky

ZiL: soutěž o limuzínu pro Putina zná svého vítěze, bude pro Kreml dobrá?

Tento vládní ZiL byl používán od roku 1989 do roku 2007. Prý s ním skutečně jezdil Michail Gorbačov i jeho nástupce Boris Jelcin. Jedná se o unikát, neboť jich bylo vyrobeno jen třináct. Tento konkrétní kousek má najeto necelých 30 000 km. Zkrátka „voňavka“.

K pohonu obrněné pět a půl tuny těžké limuzíny ZiL (nebo bychom měli napsat nostalgicky 3ИЛ?) slouží benzínový osmiválec 7,7 l o výkonu 315 koní. Maximální rychlost je prý 190 km/h, ale případný zájemce by se měl spíše starat o brzdnou dráhu ze 100 km/h...

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků