Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Chtěli byste se vrátit v čase do dob studené války? Můžete, jenom k tomu potřebujete zhruba jeden a čtvrt milionu eur, tedy přes 34 milionu korun. Přesně tolik žádá prodejce za obrněnou limuzínu ZiL, se kterou jezdil sovětský vůdce Michail Sergejevič Gorbačov.

Zajímavosti | Design | Byznys | Fascinace | Premiéry | Ostatní značky

ZiL: soutěž o limuzínu pro Putina zná svého vítěze, bude pro Kreml dobrá?

Tento vládní ZiL byl používán od roku 1989 do roku 2007. Prý s ním skutečně jezdil Michail Gorbačov i jeho nástupce Boris Jelcin. Jedná se o unikát, neboť jich bylo vyrobeno jen třináct. Tento konkrétní kousek má najeto necelých 30 000 km. Zkrátka „voňavka“.

K pohonu obrněné pět a půl tuny těžké limuzíny ZiL (nebo bychom měli napsat nostalgicky 3ИЛ?) slouží benzínový osmiválec 7,7 l o výkonu 315 koní. Maximální rychlost je prý 190 km/h, ale případný zájemce by se měl spíše starat o brzdnou dráhu ze 100 km/h...

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků