Obrazem: Range Rover Holland & Holland vyráží na lov bohatých

Britská automobilka Jaguar Land Rover se chce po vzoru jiných prémiových značek více zaměřit na individuální úpravy svých modelů pro nejzámožnější klientelu. Nově založené oddělení Special Vehicle Operations předvádí svoje možnosti exkluzivní limitovanou edicí Holland & Holland.
Seznam kapitol
  1. Range Rover Holland & Holland
  2. Range Rover Holland & Holland: Fotogalerie

Co mají společného tradiční britský výrobce terénních automobilů a tradiční britský výrobce loveckých a sportovních zbraní? Mnohem víc, než by se mohlo nezasvěcenému zdát. Range Rover se před lety zrodil z potřeby anglické šlechty objíždět svoje rozsáhlé polnosti, lesy a honitby v něčem komfortnějším, ale v terénu stejně schopném jako spartánský Land Rover. Tohle spojení přetrvává i po letech. 

Testovací areál s urozenými pány

Range Rover patří k „povinné“ výbavě autoparku téměř každého panství v Anglii, Walesu i Skotsku. Na jednom z nich, Eastnor Castle v západoanglickém hrabství Herefordshire, Land Rover dokonce dodnes svoje auta vyvíjí, testuje a předvádí vybraným zákazníkům. James Hervey-Bathrust, vnuk 6. baronky ze Somersu, je na spolupráci s tradičním britským výrobcem patřičně hrdý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Holland & Holland je dosavadním vrcholem řady Range Rover

A nemusíme být velkými odborníky ani na aristokracii, ani na střelné zbraně, abychom věděli, že lov a střelba patřily k oblíbeným kratochvílím šlechty už dlouho před érou automobilů. Málokterá značka má u nejnáročnější klientely tak zvučné jméno jako Holland & Holland.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Leštěný francouzský ořech i kovorytiny v puškařském stylu a především vrcholný luxus čekají pasažéry na palubě auta, jehož základní cena se blíží šesti milionům korun

Londýnská puškařská firma se specializuje na luxusní zbraně, které se vyrábějí zákazníkům na míru a zdobí se precizně provedenými rytinami. Zbraněmi Holland & Holland střílí i princ Charles nebo vévoda z Edinburghu. Není to zboží pro každého – ceny nejlevnějších modelů se počítají v desetitisících liber a mohou se vyšplhat až do statisíců.   

Výsledkem spojení obou tradičních britských značek oblíbených u šlechty je Range Rover Holland & Holland – nejluxusnější, nejhonosnější a také nejdražší Range Rover všech dob. Na základně Range Roveru Autobiography Black vytvořili technici z oddělení Special Vehicle Operations přísně limitovanou edici. Každý rok vznikne maximálně 40 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výroba ozdobných kovorytin je práce náročná na řemeslnou zručnost, trpělivost a čas – to je jeden z důvodů, proč jsou takto dekorované zbraně jakékoliv značky poměrně drahé

Zvenku se vůz odlišuje od „obyčejných“ Range Roverů zejména speciálním tmavě zeleným lakem. Znalci si všimnou, že lakovaná je i maska chladiče, ventilační otvory a další detaily, které jsou u jiných verzí černé nebo stříbřité. Uvnitř čekají na šťastného majitele dvě luxusní, samostatně polohovatelná zadní sedadla s opěrkami pro nohy a výklopnými stolky z ořechového dřeva.

SUV | Fascinace | Off-roady | Hybridy | První svezení | Land Rover

Zážitek roku: Těžkým terénem na zadním sedadle Range Roveru Hybrid

Tmavě hnědou kůži doplňuje dekor z francouzského ořechu zpracovaný tak, aby evokoval naolejované pažby zbraní Holland & Holland. Dřevěný dekor každého vozu je vyroben z jednoho kusu ořechového dřeva, 1500 mm dlouhého a 500 mm širokého. Vnitřní kliky dveří zdobí ruční rytiny. To opravdu podstatné se ale schovává v zavazadlovém prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Edici Holland & Holland představili médiím (bohužel jen staticky) Richard Wolley, designér JLR Special Vehicle Operations, a Daryl Greatrex, ředitel Holland & Holland

Po jeho otevření spatříte speciálně vyrobený box z hliníku a kůže, posazený na posuvné podlaze – to proto, abyste se k němu nemuseli příliš ohýbat. Vnitřní výstelku boxu vám Range Rover zhotoví na míru pro pár vašich ušlechtilých ručnic. Ptáte-li se, proč pár, je vidět, že nepatříte k cílové skupině.

Z jedné se střílí, druhá se nabíjí

Jak nám bylo vysvětleno odborníkem z firmy Holland & Holland, zákazník si nechává vyrábět své pušky vždy po dvou zcela identických kusech. Po vyprázdnění hlavně prvního kusu podá gentleman zbraň svému nabíječi, převezme od něj druhou, nabitou, vystřelí další dvě rány… a tak pořád dokola. Někteří střelci mají údajně pušky v sadě i tři, což samozřejmě vyžaduje dva nabíječe. Jeden by to nestíhal.

Special Vehicle Operations

Nově založené oddělení je připraveno postarat se o zákazníky, kteří si z běžné nabídky značek Jaguar a Land Rover nevyberou. V popisu práce má vývoj a výrobu speciálních verzí sériových modelů (např. Sportovní Range Rover Sport SVR, který stanovil na Nürburgingu rychlostní rekord pro vozy SUV), ale také zakázkové přestavby a úpravy přesně podle přání klienta.

Technicky vzato nic nebrání tomu, abyste ve svém Range Roveru Holland & Holland vozili třeba ryté kulovnice z uherskobrodské České Zbrojovky. Pokud ale nejste klientem Holland & Holland, budete to mít těžké – vůz lze totiž objednat jen na její výslovné doporučení. Tvrdí to alespoň samotná automobilka.

Aristokratický vozík na pušky samozřejmě vyžaduje i aristokratickou pohonnou jednotku. Přece se jeho lordstvo nebude ztrapňovat na parkovišti loveckého zámečku s dieselovým šestiválcem. Jako úlitba zkaženým Evropanům je v nabídce i naftový osmiválec SDV8 4,4 l (249 kW). Slušně vychovaný gentleman dobrých mravů ale ví, že pod kapotu takového vozu patří kompresorem přeplňovaný zážehový osmiválec 5,0 l s výkonem 375 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hliníkový box má kožené čalounění, na míru dělanou výstelku a tlumené otvírání

Možná ho potkáte i u nás

Exkluzivnímu pojetí Range Roveru Holland & Holland odpovídají i ceny. Ty začínají na 5,6 milionu korun. Že takovou částku je za stylový lovecký automobil připravena zaplatit nejen britská šlechta, dokazuje i skutečnost, že jedna z prvních objednávek na Range Rover Holland & Holland dorazila do ústředí firmy z České republiky…

Zobrazit tiskovou zprávu

Náklady na cestu a pobyt redaktora hradila společnost Jaguar Land Rover Austria GmbH.

Následující kapitola
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2009
Stav: 165 280 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2007
Stav: 171 612 km
Cena: 194 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků