Obrazem: Range Rover Holland & Holland vyráží na lov bohatých

Britská automobilka Jaguar Land Rover se chce po vzoru jiných prémiových značek více zaměřit na individuální úpravy svých modelů pro nejzámožnější klientelu. Nově založené oddělení Special Vehicle Operations předvádí svoje možnosti exkluzivní limitovanou edicí Holland & Holland.
Seznam kapitol
  1. Range Rover Holland & Holland
  2. Range Rover Holland & Holland: Fotogalerie

Co mají společného tradiční britský výrobce terénních automobilů a tradiční britský výrobce loveckých a sportovních zbraní? Mnohem víc, než by se mohlo nezasvěcenému zdát. Range Rover se před lety zrodil z potřeby anglické šlechty objíždět svoje rozsáhlé polnosti, lesy a honitby v něčem komfortnějším, ale v terénu stejně schopném jako spartánský Land Rover. Tohle spojení přetrvává i po letech. 

Testovací areál s urozenými pány

Range Rover patří k „povinné“ výbavě autoparku téměř každého panství v Anglii, Walesu i Skotsku. Na jednom z nich, Eastnor Castle v západoanglickém hrabství Herefordshire, Land Rover dokonce dodnes svoje auta vyvíjí, testuje a předvádí vybraným zákazníkům. James Hervey-Bathrust, vnuk 6. baronky ze Somersu, je na spolupráci s tradičním britským výrobcem patřičně hrdý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Holland & Holland je dosavadním vrcholem řady Range Rover

A nemusíme být velkými odborníky ani na aristokracii, ani na střelné zbraně, abychom věděli, že lov a střelba patřily k oblíbeným kratochvílím šlechty už dlouho před érou automobilů. Málokterá značka má u nejnáročnější klientely tak zvučné jméno jako Holland & Holland.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Leštěný francouzský ořech i kovorytiny v puškařském stylu a především vrcholný luxus čekají pasažéry na palubě auta, jehož základní cena se blíží šesti milionům korun

Londýnská puškařská firma se specializuje na luxusní zbraně, které se vyrábějí zákazníkům na míru a zdobí se precizně provedenými rytinami. Zbraněmi Holland & Holland střílí i princ Charles nebo vévoda z Edinburghu. Není to zboží pro každého – ceny nejlevnějších modelů se počítají v desetitisících liber a mohou se vyšplhat až do statisíců.   

Výsledkem spojení obou tradičních britských značek oblíbených u šlechty je Range Rover Holland & Holland – nejluxusnější, nejhonosnější a také nejdražší Range Rover všech dob. Na základně Range Roveru Autobiography Black vytvořili technici z oddělení Special Vehicle Operations přísně limitovanou edici. Každý rok vznikne maximálně 40 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výroba ozdobných kovorytin je práce náročná na řemeslnou zručnost, trpělivost a čas – to je jeden z důvodů, proč jsou takto dekorované zbraně jakékoliv značky poměrně drahé

Zvenku se vůz odlišuje od „obyčejných“ Range Roverů zejména speciálním tmavě zeleným lakem. Znalci si všimnou, že lakovaná je i maska chladiče, ventilační otvory a další detaily, které jsou u jiných verzí černé nebo stříbřité. Uvnitř čekají na šťastného majitele dvě luxusní, samostatně polohovatelná zadní sedadla s opěrkami pro nohy a výklopnými stolky z ořechového dřeva.

SUV | Fascinace | Hybridy | Land Rover | První svezení | Off-roady

Zážitek roku: Těžkým terénem na zadním sedadle Range Roveru Hybrid

Tmavě hnědou kůži doplňuje dekor z francouzského ořechu zpracovaný tak, aby evokoval naolejované pažby zbraní Holland & Holland. Dřevěný dekor každého vozu je vyroben z jednoho kusu ořechového dřeva, 1500 mm dlouhého a 500 mm širokého. Vnitřní kliky dveří zdobí ruční rytiny. To opravdu podstatné se ale schovává v zavazadlovém prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Edici Holland & Holland představili médiím (bohužel jen staticky) Richard Wolley, designér JLR Special Vehicle Operations, a Daryl Greatrex, ředitel Holland & Holland

Po jeho otevření spatříte speciálně vyrobený box z hliníku a kůže, posazený na posuvné podlaze – to proto, abyste se k němu nemuseli příliš ohýbat. Vnitřní výstelku boxu vám Range Rover zhotoví na míru pro pár vašich ušlechtilých ručnic. Ptáte-li se, proč pár, je vidět, že nepatříte k cílové skupině.

Z jedné se střílí, druhá se nabíjí

Jak nám bylo vysvětleno odborníkem z firmy Holland & Holland, zákazník si nechává vyrábět své pušky vždy po dvou zcela identických kusech. Po vyprázdnění hlavně prvního kusu podá gentleman zbraň svému nabíječi, převezme od něj druhou, nabitou, vystřelí další dvě rány… a tak pořád dokola. Někteří střelci mají údajně pušky v sadě i tři, což samozřejmě vyžaduje dva nabíječe. Jeden by to nestíhal.

Special Vehicle Operations

Nově založené oddělení je připraveno postarat se o zákazníky, kteří si z běžné nabídky značek Jaguar a Land Rover nevyberou. V popisu práce má vývoj a výrobu speciálních verzí sériových modelů (např. Sportovní Range Rover Sport SVR, který stanovil na Nürburgingu rychlostní rekord pro vozy SUV), ale také zakázkové přestavby a úpravy přesně podle přání klienta.

Technicky vzato nic nebrání tomu, abyste ve svém Range Roveru Holland & Holland vozili třeba ryté kulovnice z uherskobrodské České Zbrojovky. Pokud ale nejste klientem Holland & Holland, budete to mít těžké – vůz lze totiž objednat jen na její výslovné doporučení. Tvrdí to alespoň samotná automobilka.

Aristokratický vozík na pušky samozřejmě vyžaduje i aristokratickou pohonnou jednotku. Přece se jeho lordstvo nebude ztrapňovat na parkovišti loveckého zámečku s dieselovým šestiválcem. Jako úlitba zkaženým Evropanům je v nabídce i naftový osmiválec SDV8 4,4 l (249 kW). Slušně vychovaný gentleman dobrých mravů ale ví, že pod kapotu takového vozu patří kompresorem přeplňovaný zážehový osmiválec 5,0 l s výkonem 375 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hliníkový box má kožené čalounění, na míru dělanou výstelku a tlumené otvírání

Možná ho potkáte i u nás

Exkluzivnímu pojetí Range Roveru Holland & Holland odpovídají i ceny. Ty začínají na 5,6 milionu korun. Že takovou částku je za stylový lovecký automobil připravena zaplatit nejen britská šlechta, dokazuje i skutečnost, že jedna z prvních objednávek na Range Rover Holland & Holland dorazila do ústředí firmy z České republiky…

Zobrazit tiskovou zprávu

Náklady na cestu a pobyt redaktora hradila společnost Jaguar Land Rover Austria GmbH.

Následující kapitola
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 37 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků