Objevily se snímky původního konceptu Bugatti Veyron, po deseti letech

Časopis Quattroruote otiskl několik fotografií dosud neznámé studie, jež se stala předobrazem sériového vozu Bugatti Veyron. Tento prototyp vznikl již v roce 1999 pod vedením slavného designéra Waltera de Silvy, jehož krátce před tím přetáhl koncern Volkswagen z Alfy Romeo do čela konstrukčního týmu Seatu. Jednalo se o jeden z vozů, které měly tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piecha přesvědčit k návratu značky Bugatti, mezi další projekty s podobným záměrem patřil i Giugiarův Bugatti 18/3 Chiron.

Vývoj konceptu začal prakticky ihned po skončení ženevského autosalonu v roce 1999 a model v životní velikosti byl hotov během několika měsíců. De Silvův stroj se nakonec představeným koncernu Volkswagen zdál až příliš odvážný, zřejmě proto se celý koncept nikdy nepředstavil veřejnosti a na světlo světa pronikl až po dlouhých deseti letech. Z jeho linií ale vystupuje podoba sériového Veyronu více než zřetelně. Ztvárnění sériového stroje se v podstatě liší pouze v detailech a, základní tvary byly zjevně dány právě tímto počinem.

Za zmínku stojí, že Walter de Silva stojí od února roku 2007 v čele hlavního oddělení designu VW Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Walter de Silva a jeho koncept Bugatti Veyron  Foto: Quattroruote

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků