Objednejte teď, na vůz si počkejte čtyři roky. To je švédský Koenigsegg

Něco si objednáte a chcete to mít nejlépe za minutu u dveří? Tak to si v případě švédské automobilky Koenigsegg připravte pořádnou dávku trpělivosti.

Pokud toužíte po automobilu Koenigsegg, musíte si připravit více než jen velký balík pěněz. Potřebuje také velkou dávku trpělivosti. Zájemci u švédského výrobce čekají čtyři roky. 

Pokud si tedy objednáte svůj vysněný vůz tento rok, dočkáte se jej zřejmě v roce 2021. Za letošní rok chce automobilka vyrobit 25 kusů. 

"Máme čtyřletý seznam čekatelů. Chceme aby byl kratší, protože je to stále těžší prodávat vozy s dodáním za čtyři nebo pět let. Naším hlavním cílem je tak dostat se na rozmezí 2 až 2,5 let. Je tady totiž mnoho zákazníků, kteří si chtějí objednat další auta," řekl zakladatel Christian von Koenigsegg.

Zajímavosti | Sportovní auta | Design

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Jedním z důvodů delší čekací doby je fakt, že Koenigsegg dodává kolem stovky zakázkových osmiválcových motorů automobilce Spyker. Švédská značka chce ale postupně navyšovat počet vyrobených kusů za rok. Napomoci k tomuto cíli má také vybudování nových budov. 

Podobnou situaci musí řešit například také francouzská automobilka Bugatti. Ta vyrábí měsíčně více než 5 kusů modelu Chiron. No už teď eviduje více než 250 objednávek. Pokud byste si jej objednali dnes, na dodávku vozu budete čekat alespoň tři roky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků