Obecní policie: měřit, či neměřit?

112 komentářů

Hynek
22. září • 13:48

Jezděte jak máte podle předpisu a zákonů a nemusí se měřit vubec

romeo
13. listopadu • 18:24

městská pol. se ustavila k větší bezpečnosti občanu.ale tedka sese stává nástrojem starostu k plnění měst. pokladny a buzerací řidiču.3-[B-]

Ivan
5. července • 18:46

http://www.travian.cz/?uc=cz7_6513

30
9. srpna • 14:32

jezdit všude 30 co se tím pokazí??

Alfionc
5. července • 14:23

je to tu trochu sranda číst. Pamatuji si doby kdy se kritizovala PČR za úplně stejné věci jako teď kritizujete MP. V jednom s vámi musím souhlasit a to jsou místa kde k měření rychlosti dochází. pokud se bude měřit tam kde to má smysl pak ať měří kdokoli, třeba i soukromá společnost. Ale to by se museli ti pánové nahoře trochu zamyslet a určit trochu srozumitelně pravidla kdy a kde (tím nemyslím konkrétní místa ale jejich parametry) měřit.
V takovém případě mi bude i jedno kam vybrané peníze půjdou jestli do státního rozpočtu nebo městské pokladny.Ale pokud se to bude praktikovat způsobem jako dodnes tak ať radši neměří vůbec nikdo.Jsem svědkem toho kdy se měří na silnici kde z jedné strany je velká pekárna a benzínka a z druhé strany oplocený pozemek se zahrádkami (bránu mají pouze u parkoviště) cesta je na kraji obce a navíc měří ve směru z obce ven. A v ulici kde je jedna škola, park a nákupní středisko kde někteří blázni jezdí jak na dálnici tam jsem radar ještě neviděl (a to v táto ulici bydlím a jezdím cca 10 let)

°_°
4. července • 23:35

Obecní policajti nechť se starají o pořádek a nepletou se do silničního provozu. Věřím, že se jim nechce "špinit" se s opilci, majiteli psů co osrávají chodníky, bezdomovci a pod. Postavit se s radarem a plácačkou u silnice je příjemnější a výnosnější.

Dopi
4. července • 23:03

Nesouhlasím s tím, aby výtěžek z pokut udělených orgánem obce měl být odváděn státu. Čím se o to stát zasloužil? Je to nesmysl. Když budou řidiči jezdit jako hovada ve vesnici bez chodníků, kterou prochází silnice I.třídy, tak ať jim na ty nové chodníky ze svých kapes přispějí. Proč by mělo všechno jít do Prahy na přípravu olympiády, která tam stejně nikdy nebude? Obec si sama platí MP a jejich vybavení ze svého rozpočtu a když už někdo udělá přestupek na území určité obce a ohrožuje třeba i nepřiměřenou rychlostí její obyvatele, tak by za to měl i té obci zaplatit. Jestli měřit nebo ne, to je jiná otázka. Sice se snažím rychlost dodržovat, ale někdy do obce rychleji vjedu. K čemu by ale bylo omezení rychlosti v obci, kdyby to nikdo nekontroloval a nepostihoval? Pokud by se měřilo jen na rizikových místech, tak jsem i pro vyšší pokuty, aby byla nějaká páka na nenapravitelné piráty silnic.

tonda blábol
4. července • 16:37

V noci na nádraží, kde vopruzují všelijaký šmejdi, městapo nepotkáte, protože měli denní a seděli vždy po čtyřech v oktávkách s radarem a další dvojice dávaly botičky chudákům, co nemají, kde zaparkovat před svým domem či kšeftem. Fuj na starostovic absolventy zvláštních škol !!!!!!!!!!! Každé městapo je vizitkou každého zkorumpovaného grázla, co vládne radnici.3-[

jendan
4. července • 15:48

Nejvic se mi libi veta ze policie si na sebe nema vydelavat, ze je UZ zaplacena z dani. SVATA PRAVDA !!!

Ritchy
4. července • 13:11

Jeli jste rychle?
Nejlepší řešení pro takový případ je dostavit se na předvolání ke správnímu orgánu a zde po poučení Odmítnou vypovídat, jelikož byste "sobě nebo příbuznému v pokolení .. bla..bla..) mohli přivodit nebezpečí trestního stíhání, stíhání za přestupek a podobné bláboly, ale o tom vás úředník musí poučit. V případě, že ale úředníkovi leží vaše fotografie na stole a jste na ní vyfotografován jako na OP, potom doporučuji zařídit se, pokud toto předpokládáte, dle § 33 správního řádu:
§ 33 Zastoupení na základě plné moci
(1) Účastník si může zvolit zmocněnce. Zmocnění k zastoupení se prokazuje písemnou plnou mocí. Plnou moc lze udělit i ústně do protokolu. V téže věci může mít účastník současně pouze jednoho zmocněnce.
(2) Zmocnění může být uděleno
a) k určitému úkonu, skupině úkonů nebo pro určitou část řízení,
b) pro celé řízení,
c) pro neurčitý počet řízení s určitým předmětem, která budou zahájena v určené době nebo bez omezení v budoucnu; podpis na plné moci musí být v tomto případě vždy úředně ověřen a plná moc musí být do zahájení řízení uložena u věcně příslušného správního orgánu, popřípadě udělena do protokolu, nebo
d) v jiném rozsahu na základě zvláštního zákona.
Prostě tam pošlete někoho jiného s plnou mocí a úředník se bude asi těžko domýšlet, kdopak to asi za tím volantem sedí .... hlavně bych se neoháněl osobou blízkou, lepší mlčeti a navíc tahat celou rodinu na měÚ je docela opruz!

Kaštan
4. července • 11:47

Osobně bych měření MP povolil, ale pouze v případě, kdy by zákon uváděl přímo místa, kde by MP mohla měřit a to u ŠKOL !!! Moje zkušenost z Kanady je taková, že "MP" nebuzeruje zbytečně jako 99% MP u nás, ale u škol mají sníženou rychlost na 2/3 normální městské rychlosti (OD cca 100-150m před školou až do 100-150m za školou). To že někdo jede na 2prodý ve městě 55 či 60, kde není ani jeden přechod a nikdo zde nechodí mi přijde daleko méně nebezpečné, než když pojedu 40 (předpisově se smí 50) u školy, kde je veliká pravděpodobnost, že mi do silnice vběhne dítě.

Buri
4. července • 10:53

Můj osobní názor - MP zakázat měření v obcích,resp.zakázat za současně nastavených podmínek....
Příklad - Jihlava !! Strážníka MP vidím pouze za radarem,nebo jak se projíždí městem v autech..... ,když je školní rok,tak co vím tak stojí dva strážníci u školy na Saifertový ulici,jinak nejsou vidět ! Jo a vlastně ještě jejich královské stanoviště na náměstí,na to bych skoro zapomněl..... ,jinak nejsou nikde vidět.... ,a paradox je ten,když Vás už někde stihnou,a musíte jet k nim do Brněnské ulice,tak u jejich služebny nelze nikde zaparkovat,všude značka Zákaz stání !! takže si zaparkuj na náměstí na placeném parkovišti,přijď k nám asi 800 m vyřiď si co potřebuješ a eventuelně zaplať a pak zase 800 m zpět !! Celkem divočina..... Ono toho je celkem víc co by se tu dalo konkrétně v Jihlavě kritizovat,ale to by bylo na podstatně delší příspěvek,místní jistě ví.....

svatas
4. července • 10:05

Mám docela jednoduchý návod, jak zajistit, že MP už nebude měřit. Je to opravdu snadné. Pokud budou všichni jezdit ve městě pod 50 (nebo podle značek, které rychlost nějak upravují), nebude mít MP koho pokutovat za rychlou jízdu a pro obce přestane být lukrativní nakupovat radary, když se jim pořizovací náklady nevrátí zpět. To by mohlo zabrat.Kdo se přidá?

Q
4. července • 23:16

omyl. pokud budou vsichni jezdit 50, prestanou radary vydelavat, tak se holt snizi rychlost v obci na 40, potom na 30.. nebo na 20. pomalu je spravne, aano? a i kdyby potom ridici jezdili podle predpisu, nastavi se pres obec vsude obytna zona, nasazi se prechody se semafory co 5 metru a rychlost snizi na 5 kmph. to by bylo aby nejakymu ridici neruply nervy a nekapla nejaka ta pokutka..

Fucker
4. července • 10:36

A víš co udělají obce? Vyžádají si o změnu dopravního značení a místo 50-tky všude nasadí 30-ku. A můžou měřit znova....Jen pro okraj ti ukážu ukázkový příklad selhání snad všeho. U nás na sídlišti jezdí 3 linky MHD ulicí, kde z obou stran parkují auta. Protijedoucí autobusy se sotva vyhnou. Jsou zde hned vedle sebe 2 školy a celkem 4 přechody přes silnici. U prvního přechodu je z každé strany nově 30-tka, před nejpoužívanějším přechodem pak ještě 20-ka. Téměř žádný z autobusů MHD zde nejede míň jak 45 (klidně to můžu každý den natočit přes rameno řidiče na mobila) a co je nejhorší - když si tudy zkracují autobusy MHD cestu do garáží, jedou klidně i 70 (párkrát se mi stalo, že jsem tudy jel za autobusem MHD asi 55 (GPS-kových) a on mi ujížděl! A to nemluvím o osobácích, kteří si tudy našli zkratku přes sídliště...A myslíš, že tady někdy policie (ať statní a nebo městská) měřila? Ani omylem! A myslíš, že se u těch přechodů ke škole někdy objevil nějaký policista? Chodím a jezdím tudy minimálně 2x denně a nikdy nic... dokonce z oken přímo vidím na celý úsek, bylo tady i pár bouraček... ale dokud asi nějakého školáka někdo nezabije, tak se nic dít nebude. A přitom by stačilo, aby se zde občas objevil policajt a lidi by si dávali většího majzla. A nemusel by hned měřit...

Marty
4. července • 10:34

Tys dnes posnídal vtipnou kaši, co ?!?

p. kučera
4. července • 10:33

já s tim souhlasim.
prostě převzetím řidičáku se zavazuju dodržovat zákon, ať už je jakýkoliv. tak ho dodržuju a jestli to někdo měří nebo ne je přece úplně jedno.

Me2d
4. července • 14:02

Dobře, tak v tom případě je vykašleme na boj proti radarům, a začneme bojovat za změnu zákona, že rychlost bude mimo obec 100km/hod. a v obci 70km/hod. s dodatkem!!! že obec může 20% průběžné komunikace označit jako rizikové úseky o minimální délce 150m, na kterých může omezit rychlost dle místních podmínek.
V TAKOVÉM PŘÍPADĚ přijmu klidně drakonické sankce za překročení byť o 3km/hod. a budu zákon dodržovat.

Bob
4. července • 11:07

"dodržovat zákon, ať už je jakýkoliv" - ty jsi pěkný dement. Asi by se ti dobře žilo jako žid za Hitlera, Homosexuál v Íránu, křesťanka konvertovaná od Islámu v Arábii a podobně
Nebo jsi pravý socan, co chce na vše perfektní zákon od osvícených nahoře ...

mrazik
4. července • 10:29

Jejich reakce bude ta, ze tam daj znacku 40.

pawel
4. července • 10:12

:-D:-D:-D

Jirk@N
4. července • 9:51

Je zajímavé, že u nás měří vždy (a to jak MP, tak PČR) na nejrovnější a nejširší ulici ve městě. Informativní radar (naštěstí jen informativní) umístili v místech, kde 100 m na každou stranu není živáčka a silnice je široká 15 m. Nejsou tam chodníky, nejsou tam přechody, nejsou tam lidi. Tam, když pojedu stovkou, tak jedu bezpečně. Ale když pojedu padesátkou přes sídliště, kde z každé strany jsou zaparkovaná auta a při míjení mají dva osobáky problémy, tak tam jedu podle předpisů! I když jsem potencionální (a velmi pravděpodobný!) vrah.
Kdo zná silnici z Turnova do Jičína, kde (zejména hned za Turnovem) jsou vesnice navazující jedna na druhou, přes ně vede v podstatě dálnice a tam máte jet 50? Zrovna tam je celé to omezení rychlosti postavené na hlavu. Proč tam mám jet 50 já i třicetitunový kamion? A že tam jsou turnovští policajti (tím teď myslím PČR) víc jak doma, to si pište!

Obce
4. července • 13:18

padesátka ve vámi popsané situaci není dle předpisů, protože existuje předpis o přizpůspobení rychlosti a způsobu jízdy aktuální situaci.

Jirk@N
4. července • 14:27

Když tím sídlištěm proletím padesátkou a nikoho nesrazím, tak mne nemůžou buzerovat. Kdežto když na těch "vnitroobecních dálnicích" pojedu 60 (což je ještě o 40 míň než bych tam s přihlédnutím k "aktuální situaci" mohl jet), tak co bude následovat?
Určitě ne: "Tak si jeďte, tady šedesátkou nikoho neohrožujete"... !!

Howking
4. července • 9:48

Koukneme se na to jak se zmesil pocet havariji a usmrceni v obcich po te co dostala mestska a obecni policie mozost merit. Tak presne o stejny dil se zmensi bezpecnost az merit nebudou. (nezmenil se vubec). Obecni policie misto aby hlidala bezpecnost osobni v ulicich e skrcena za bukem a meri.

xXx
4. července • 11:54

Jenze od okamziku, kdy MP toto pravo ziskala (1.7.2006) pocet nehod i jejich obeti NAROSTL! (bohuzel od te doby, co ma MVCR novy web, se tam prislusne statistiky nedaji dohledat, nicmene je to tak a lze i zduvodnit proc - protoze kazdy bud hlida tachometr, nebo kouka, jestli nkde neuvidi MP s radarem, misto aby sledoval provoz - a zajiste uznate, ze mene nebezpecny je ridic, jedouci v obci rychlosti 65 km/h a sledujici provoz, nez ten, co jede 49 a sleduje hlavne tachometr).

pawel
4. července • 12:42

Ono je hezké, jak se příčiny vyšší či nižší nehodovosti hledají tu v zákoně, tu v působení či nepůsobení policie, ale hlavní příčinou byl, je a bude člověk - řidič, chodec - prostě každý účastník silničního provozu. Sebelepší zákon nebude nic platný, když si každý bude dělat co chce. Howgh.

Ondra S.
14. července • 15:15

No, to je pravda. Kdyby zákon nebyltak ujetej, víš tak by ho lidi víc dodržovali. Ono je to o tom, že je neadekvátní a dodržovat neadekvátní zákon bez psycických následku chce opravdu otrlé flegmatiky, kteří jsou zahledění do sebe, že neřeší nic a je jim jedno, co dodržují, nebo i nedodržují.
Současný zákon neadekvátní opravdu je a řidič se musí hodně ponížit a to každý nestrpí. Neadekvátní je proto, aby ho lidi porušovali a stát vydělal na pokutách, úředníci na úplatcích a poslanci se mohli pochlubit, že udělali něco pro bezpečnost. Poslancům to ale moc nevyšlo, tak si nahrabou na pokutách aspoň města a úplatní úředníci. Kdo na to nejvíc doplatí jsou profesionální řidiči a občané, kteří hodně najedou a tak jsou skoro denně v provozu. Občasných svátečních jezdců se zákon moc nedotkne, ať už jezdí jak chtějí, pokud nemají opravdu výjmečnou smůlu.

ACE
4. července • 9:34

Ať soi MP klidně měří, ale ne za současných podmínek, to je prostě špatně a opavdu to nemá co společného s bezpečností. U nás si město dalo radat u vlečky na hlavním tahu a tam kontroluje 30ku, vlečku sem nikdy neviděl v provozu na jedné straně silnice sou zavřený vrata zrezlým řetězem takže to je čistě vo zlodějně. U škol samozřejmě nic.
Takže i já tvrdím, za těhle (ne)podmínek jim to sebrat.

Q
4. července • 23:12

tak to asi bydlis v Melniku co.. tam je ta slavna buzerdubka na zrusenym prejezdu, kde jel vlak naposled za cisare pana.

ACE
5. července • 22:34

Smekám, slušnej tip.

nexi
4. července • 9:23

Naprosto souhlasím s tím,že měření má provádět jen státní policie a nikoliv městská na naplnování pokladen města. V poslední době nic není vidět jen měření rychlosti a na další nepořádek ve městě kašlou z toho nic nemají. Raději at se starají o mladistvé,kontrolují u přechodů chodců a udrežují klid a pořádek ve městě a,ale praxe je opačná,on už rychlost řidičů měří každý bl..... a také by měly zvažovat a navrhovat odstranění nesmyslných dopravních značek jak je 30 atd...... Původní záměr byl,že městská policie je na dohlížení pořádku města a nikoliv naplnování pokladny měřením rychlosti

Smil
4. července • 9:23

MP by neměla vybírat, úředníci v uniformě by se měly pohybovat pěšky, pomáhat a chránit. Langer to ma trochu popletené. Jinak největší problém českých silnic jsou značky! Značky obcí svévolně vznikají tam kde nikdy obec nebyla. Nejstupidnější značky obce: 1. Veltrusy - značka cca 2km před zástavbou ze směru od Neratovic. 2. TURSKO - retardér s betonovým prostředkem v polích 600m před obcí.

pawel
4. července • 10:09

Máš to celé trošku popletené:
1. "pomáhat a chránit" má na autech státní, nikoli městská policie
2. MP jede podle zákona o obecních policiích, tedy proč její pravomoci řeší zákon o Policii ČR?
3. "...úředníci by se měly..." - no tos tomu dal - zpátky do školy:))
4. "značky svévolně vznikají" - tak nějak divoce rostou, jako třeba houby, že? Ještě že svévolně nevzniknou třeba uprostřed silnice.

Smil
4. července • 16:43

trochu jste to nepochopil(a).
1-2. Ano to je to co Langer popletl, nemá to být na státní ale městské policii - tj, vůbec se do policie neměl hrabat a pak také bojuje za navrácení toho zákona senátem zpátky do parlamentu.
3.Sexualní život nebude dle tvých představ.
4.Ano přesně jak jste to napsal jsem to myslel,tj. vzniknou uprostřed silnice. (viz obec Tursko)

igy
4. července • 9:22

Obecní Policie = neměřit - ve Svitavách cestou do Brna jsem v pátek odpoledne vyjížděl od benzínky ÖMV - čekal jsem skoro 5 minut, než byla mezera v koloně, takže jsem se trochu rozjel, abych nebrzdil provoz a neohrozil ty za mnou. U plotu asi 50 metrů do té křižovatky stál, jak to říct slušně - no dejme tomu příslušník MP, s radarem (naměřil mně 63 km/hod) - stálo mě to tisícovku a blbé kecy o tom jaký jsem pirát silnic. Přitom ten chlap jasně viděl, že jsem jenom nechtěl ohrozit plynulost provozu. No hlavně že vydělali...

pawel
4. července • 10:03

Pokud se na to ale podíváš z druhé strany, tak jsi překročil povolenou rychlost téměř přesně o 25% - tedy o čtvrtinu - takže z tohoto pohledu už to vypadá jinak, ne?-)

Fucker
4. července • 10:17

Fajn, takže co doporučuješ? Dodržovat slepě zákon a na nejakou plynulost a bezpečnost silničního provozu z vysoka kašlat?Už se teším, až ty sám někoho v dobrém rozmaru před sebe z vedlejěí pustíš a on místo toho aby to odpíchl a nenutil tě brzdit, pojede před tebou krokem, ty půjdeš tvrdě do brzd....Opravdu je tak těžké používat zdravý rozum? On tím, že na chvíli překročil povolenou rychlost jen nezdržoval plynulost ostatního provozu. A to je špatně? Za takových okolností by bylo vhodnější některé věci tolerovat, než rozdávat políčky...

Buri
4. července • 10:38

Až uvidíš MPíka s se zdravím rozumem,tak mi prosím pošli jeho foto,dám si ho do zaltého rámečku,ať vím kdo to je.
P.S. meil pošlu následně.... :-D

Petriver
4. července • 10:10

Nemel blbosti, jestli jezdíš denně, tak asi víš, že tohle byla jasná buzerace. To, že dosáhl brutální rychlosti 63km/m, aby se vklínil do kolony a nemusely auta za ním přibrzdit, je naprosto běžný jev. Tam může měřit jenom úplný trotl.

Marty
4. července • 16:05

meles ty, zkus si nekdy zabrzdit prudce z rychlosti 50 a pak 63, a uvidis jak hrozive velky rozdil to je, kdyz bys mel vybaveni , tak bys zjistil, ze kdyz postavis figurinu na konec brzdne drahy pri onech 50 km/h a pak pojedes 63, tak budes prekvapenej, jakou rychlosti vrazis do figuriny (P.S.: neni to 13 km/h)
kazdy by se mel zamyslet nad dusledky sveho chovani, kazdy by mluvil jinak , kdyby mu nekdo zabil dite, protoze jel rychle, ale jen hlupak to potrebuje takto nazorne, chytrej clovek vi co je to prevence, ale koukam z prizpevku, takovych je tu jak safranujendou je nejake pravidlo, tak se musi dodrzovat, kdyz se to nelibi, mame demokracici, muzu se nechat zvolit a prosadit zmenu pravidel, tak to chodi, a nez na to kaslu

Worse
5. července • 21:25

Kontrolni otazka: je lepsi pri pripojovani se do kolony aut sledovat ty auta nebo tachometr? Z toho pohledu to taky vypada jinak, ze?
Pochopte uz prosim v cem je problem, ktery se resi. Dokud budou obce na pokutach vydelavat penize na chodniky, kanalizace, aquacentra apod., je primo v jejich zajmu, aby se na jejich uzemi rychlost nedodrzovala!!!

igy
4. července • 19:24

Hele, já se fakt tu rychlost snažím dodržovat, to byl prostě okamžik, kdy jsem nechtěl brzdit toho za mnou a těch 63 jsem jel několik málo sekund, ten trotl (MP) to viděl.
Jinak dík za mravokárnost, ty důsledky vysoké rychlosti vidím dost často - pracuji jako lékař na ARO a externě na záchrance, takže fakt nejsem žádný vrah.

pawel
4. července • 10:34

Ano, oni tam určitě stáli s radarem u kolony a čekali na mezeru, kde by mohli změřit někoho rychlejšího... Že tam ale museli vyrejžovat! Tam by opravdu měřil jen úplný trotl. Závěr? Buď to byli opravdoví trotlové, nebo to bylo celé trochu jinak.

Lumík
4. července • 9:12

Podívejme se do Polska. Tam není automaticky omezení rychlosti hned za hranici katastru. Ale existuje ještě druhá značka - něco jako obytná zóna, ale s jiným významem než u nás.
Proč by měla být padesátka někde na začátku katastru obce, který je v lesích nebo polích. Jinak souhlas - neměřit, ale hlídat dodržování na nebezpečných místech.

pawel
4. července • 10:00

Lumíku, meleš blbiny. Kdyby značka začátek obce byla na hranici katastru, jak uvádíš, pak by celá republika byla jedna velká obec, neb každičký metr země leží v katastrálním území nějaké obce. Používej, prosím, mozek.

olina
4. července • 11:10

s tým katastrálnym územím to prehnal, ale v niektorých krajinách EU sa dá vidieť to, že začiatok obce je osadený tabuľou s názvom a rýchlosť v obci je vyžadovaná až dalšou značkou (podobná našej obytnej zóne), ktorá býva osadená až ked je to vážne nutné (pri domoch, budovách,..) a nie ako u nás hned na začiatku dediny niekde daleko v poli pred domami.

lunochod
4. července • 8:41

Ondrášíku! To sis vzal Jandovské téma! Na silnici je moc aut, je to hustý. Musí se tedy udělat selekce mezi řidičema. Někdo musí z kola ven. VIP to asi nebudou. Měl by se uzákonit water-boarding, rychlé soudy (zastřelení za úsvitu) a nejlépe i vyhlásit stanné právo. Konfiskace aut samozřejmě bez náhrad, při překročení od 3km/h a vejš. Pak by byl na silnicích pořádek! Všichni by seděli doma na pr..li a VIP by ani nepotřebovali modré majáčky! Prostě, musí se z Česka udělat takový větší gulag. Únije nás podpoří! Jak řekl moudrý soudruh Stalin, nesmrtelnou smrtící myšlenku: "Není člověk, není problém!" Co dát obecní policii pravomoci inkvizice anebo KGB? Takto bys měl rozvíjet úvahy ... :-D

hm
4. července • 8:38

S tim aby to slo do statniho rozpoctu souhlasim a povazoval bych to za spravne, ale to jak se to s tim merenim ma nam prozradil i takovy radni Blazek z Prahy, ktery na tento navrh reagoval v TV slovy, ze to preci nebudou delat zadarmo ! Neveril jsem vlastnim usim takhle se odkopat stejne jako pan starosta s chodniky ... Oni proste jasne priznali, ze na nejakou bezpecnost z vysoka sejri ... 3-[

Pepa
4. července • 8:32

V obci se ma jezdit 50. Tak at klidne meri.

Radim
4. července • 8:42

problém je v tom, kde měří. U cedule pojedeš 50, protože je tam radar a u školy pojedeš 70, protože tam radar ani policisté nejsou.

pawel
4. července • 12:38

Anebo je tu ještě jedna možnost - pojedeš od cedule 50 ne proto, že je tam radar, ale prostě proto, že se tak jezdit má, a u školy 50 nebo podle situace i míň, protože jsi prostě slušnej řidič:-))

jogurt
6. července • 22:41

Jasně, souhlasím. Já tak jezdím právě proto. A tím pádem je měření PČR, natož nekompetentní MP, zcela zbytečné. Radar pro mě není žádnou hrozbou v rukách státních a už vůbec ne v rukách policjeních odpadlíků.

MR
4. července • 8:30

Převod do státní kasy, městskou policií vybraných pokut, je holý nesmysl! "Rozumný" policista by si nechával penízky pro sebe, a dobře by dělal. Město je platí, dělají to, co státní policie nestíhá. Chodníky také zvyšují bezpečnost v obci a v dopravě, čili to určení je zcela na místě. Města, která svou městskou policií suplují povinnost státu si zaslouží, aby si mohli svou činností na její provoz přivydělat. Jsou-li policisté vidět v ulicích, působí i na jiné přestupníky preventivně, nejenom na řidiče. Kdyby raději, už konečně někdo řešil napadání našich dětí v Karlových Varech tou svoločí! Národní garda - naše záchrana?

Q
4. července • 22:59

radsi bych nechal karlovymi vary projizdet silene vraho-piraty 56 kmph nez kvuli par vybranym pokutam nechat prepadavat a okradat a mlatit deti..

Fucker
4. července • 10:09

A přečetl sisi po sobě co jsi napsal?Obhajuješ tady existenci MP a "přivydělávání" si měst... Tak proč nežádáš, aby tebou z daní placená MP nehlídala riziková místa, jako je právě ta škola v Karlových Varech? Zde je totiž to pravé místo pro MP, ne za radarem v místě kde nikdo nechodí...

Radim
4. července • 8:26

Čest obci Kuřim, které jde očividně o bezpečnost. Při příjezdu do města vás vítá obrovský billboard, na kterém je dítě a drží značku 50 km/hod. O pár set metrů dál (u frekventovaného přechodu) je informativní radar, který vás změří a na ceduli ukáže, jak rychle jedete, ale nefotí.Pokud jde o hodnocení strážníků, tak v podstatě stačí změnit hodnocení a je to. Systém se chová tak, jak je měřen.Osobně bych měření obcím povolil a nechal bych odborníky vytvořit databázi kritických míst, tedy místa, kde je statisticky největší počet nehod. Udělal bych 3 úrovně kritičnosti a podle toho by se buď něměřilo v takovém místě vůbec, u střední úrovně by byl informativní radar a u kritických míst by se měřilo. Čímž by odpadlo měření u cedule obce a přibylo by měření u škol nebo v centru města.

Pavel
20. července • 22:11

Čest Kuřimi. Utratili peníze za radar a už jim nezbylo na opravu tankodromu přes který jezdíte. 50-ka v rukou dítěte Vám říká, že při této rychlosti příjdete o zuby. Nejlepší na Kuřimi je tak místní občan Mauerová:-))

Me2d
4. července • 13:58

V ČR je každej "odborník" a "expert" takže tvoje komise a databáze jsou víš k čemu. V praxi jednoduše nezafungovalo ani to sundávání značek, jejich přibližování prvním barákům atd.
Kdy už lidi pochopíte, že všechny komise pomazanců jsou k ničemu? Jediný rozdíl proti západu tady je, že města nemají obchvaty a není dobrá dálniční síť. Proto je strašný traffic ve městech a vesnicích = a starostové to řeší po svým, na dalších poplatnících.
Co s tím může každý dělat? Nedávejte si v takových městech a vískách oběd, neberte PHM, plivejte žvýkačky, trubte a prostě a jednoduše praktikujte občanskou neposlušnost.

Petriver
4. července • 10:05

Tak tohle není úplně blábol. Jsem sice direktivně pro zákaz měření MP a zejména pak soukromými subjekty, nicméně to, cos napsal, je dobrej nápad.

Buri
4. července • 10:31

jj taky s tím plně souhlasím

jj
7. července • 17:56

Ovšem vysvětlovat to třeba městské policii v Litomyšli, která s oblibou měří v noci přímo pod cedulí začátek obce, daleko v polích před skutečnou zástavbou, to bude asi těžké..... Je to právě jeden z hlavních důvodů, proč MP NEMĚŘIT. Vliv na bezpečnost provozu nula, vliv na městskou kasu jednoznačný.

eMan
4. července • 8:19

Obecní policie má smysl tam, kde je pro zajištění pořádku v obci vhodnější mít několik policistů vlastních než spoléhat na státní policii, která by musela např. přijet až z krajského nebo okresního města. Za tímto účelem asi zákon vznikl a tak by měl i fungovat. A to např. včetně měření rychlosti.
Pokud ale má městskou policii i Praha, kde není problém aby fungovala státní policie, pak je to zbytečnost a městská policie je pouze prodlouženou rukou městské pokladny. Tato policie zde není primárně od toho, aby vypomohla státní, ale od toho, aby do kasy města nalila tolik potřebné peníze. Za tímto účelem se pokutují stání na sídlišti v jednosměrce tzv. proti směru, rychlost, odtahují se auta a další a další zisk přinášející akce.
V takovémto městě opravdu MP neslouží svému účelu a měla by být zrušena. Dle mého názoru to není o tom, jestli může MP měřit rychlost, ale jestli má smysl její nasazení v daném městě. Mimochodem, už jste viděli MP , že by fungovala jako strážníci za první republiky (což byl jeden z argumentů při jejím zakládání)...

Buri
4. července • 10:30

Mno jak se to vezme,já jsem tuhle od MP v Praze potřeboval pomoci vyvést z centra,kam jsem nesměl,zastavil jsem,řekl že se omlouvám,že tam asi nemám co dělat,ale že potřebuju pomoc se dostat na ulici vedle,kam to vak nešlo,a nevěděl jsem cestu dál,ochotně poradili,vyvezli tam kam jsem potřeboval a ani mě nezbuzerovali a byly slušný,takže takto by to bylo v pořádku,ano jsem podle pražáků - venkovan,njn každej to tam nemůže znát jako své boty.....

eMan
4. července • 13:58

Bohužel jsem s nimi měl zkušenost úplně opačnou. Jednoho krásného dne sem přijely dva autobusy školáků-zpěváků, kteří měli od radnice dovoleno několik hodin zpívat na Staromáku. Na to je třeba povolení. To jsme měli. Na tom samém listě (povolení) bylo zároveň povolení pro vjezd autobusů do centra, kam normální autobusy nesmí.
Když jsme vysadili zpěváky s jejich nástroji, tak jsem nasednul do autobusu a vyváděl jsem řidiče z centra.
Sto metrů před značkou konec zóny zákazu pro autobusy nás zastavili MP a jali se nás pokutovat, že jsme v zoně, kam autobusy nesmí.
Má chyba byla, že jsem neměl kopii povolení, protože originál měli zpěváci (aby nebyli vykázáni za hraní).
MP se nám snažili dát pokutu, což se nakonec povedlo usmlouvat. Fór je ten, že jsme vyjížděli ze zóny a mohlo by jim to být jedno, naopak nás nemuseli zdržovat, jako se jim to povedlo (a čímž pěkně blokovali provoz).
Co chci říct je to, že asi jde o individuálním přístupu a bohužel je to pouze o tom, jak se kdo vyspí. A bohužel nikdo nemyslí hlavou, jestli zastavení autobusu bude představovat větší komplikaci pro provoz než to, že ho nechám vyjet. A takových případů by mohlo být víc... Snahou je naplnit pokladnu za každou cenu a vykázat činnost, která se (bohužel) dá lépe vykazovat vločkem než slovy, že "jsem někomu pomohl".
Anglický řidič to ještě okomentoval slovy: "V Anglii by vám strážník rád pomohl, protože si uvědomuje, že přivážíte peníze, které tady chcete utratit a chce, abyste měli chuť se vrátit..."

CD
5. července • 0:40

Když oni bláhoví očekávali, že kdo vyjíždí, tak také musel nějak přijet a pokud by mu to prošlo jednou, nejspíš se příště vrátí. :-P

Fucker
4. července • 10:38

Ale přesně pro tohle si MP platíme - měli by primárně pomáhat lidem, dohlížet na pořádek... jenže oni raději jen měří rychlost.

ich
4. července • 8:14

Taková věcná pro autora článku; přepošlete tyto příspěvky příslušným pánům ministrům? Pokud ano, pak bych rád aby si přečetli, že za dobu své existence je snad poprvé napadlo něco normálního a chvályhodného.

Ufi
4. července • 8:13

obce měli dost času na to, zaměřit se na rizikový místa. až na pár vyjímek v okolí vidím, že jim jde jenom o prachy. nějaká bezpečnost u škol, nemocnice nebo autobusáku, kde chodí hodně lidí, to jim je šumafuk. takže měření obcím tak na deset roků zakázat, než vypadnou současní komici a možná nastoupí rozumnější lidí. pak to možná zkusit znova, posílit jim pravomoce

anonym
4. července • 8:11

Vcera me vyfotil mestskej radar asi 20m za znackou Moravskejch Budejovic, mam jim teda platit, nebo je to protizakonne?

likra
5. července • 15:35

No ja tedy nevim jak vy, ale pokud se jedna o mestsky radar, tak vam tu fotku akorat muzou na svoje naklady poslat, protoze pravo merit rychlost ma pouze PCR. Takze pokud to neni jejich majetek (a zrejme asi neni) tak muzou tu fotku pouzit akorat v one mistnosti

Tomáš B
4. července • 11:11

Já tam mám fotku od minulého čtvrtka, kdy jsme jeli do Chorvatska. I když se tu o tom psalo, tak jsem tam jouda jel tachometrových 60-65km/h (přesně nevím) v půl druhé ráno.
Takže jsem neskutečnej pirát a asi se nechám zastřelit, protože to jedině si zasloužím;-)

Me2d
4. července • 13:42

Víš, jako když se necháš vyfotit v Moravských Budějovicích, tak nejen že máš zaplatit pokutu, ale taky by ti měli vzít papíry na hlavu - není totiž medializovanější buzerantský radar(y) než ty v Moravských Budějovicích.
Ostatním co tudy projíždí (zvlášť v noci) doporučuji dát najevou svůj souhlas s měřením troubením, vytáčením motoru atp. Za ty prachy máte na trochu zábavy nárok.

Tomáš B
4. července • 16:17

Vždyť jsem psal, že se nechám zastřelit;-)

Kaštan
4. července • 11:42

Doporučuji se podívat na mou předchozí o pár řádků vloženou nad Vámi "radu", která je hodně rozšířená. Lze toto najít i v případě, kdy si to dáte vyhledat do seznamu (www.seznam.cz) osoba blízká a pokuta ...

pregr
4. července • 8:16

Dodržovat rychlost máš už od značky - od toho tam je a jiné vysvětlení je blbost. Takže protizákonně jsi se zachoval ty, když jsi porušil příkazovou značku ;-)
Takže zaplatit (pokud není vidět tvůj obličej, existuje i jiné řešení B-]

anonym
4. července • 9:35

Jaké jiné řešení?

Kaštan
4. července • 11:40

Doporučuju se odvolat na osobu blízkou, kdy uvedete, že jste vozidlo neřídil, jak jsem "pochopil" a Vy nesdělíte o koho šlo s tím, že by jste ji vystavil přestupkovému řízení a sankci za něj. Policie samozřejmě nemůže ani zjistit, o koho šlo pokud mu tuto informaci někdo nesdělí. Tudíž Vy nebudete pokutován a ani body Vám nevezmou.

Koly
4. července • 12:09

Tak toto je práve chyba a k tomu ešte podvod, ktorý ak vám odhalia tak máte prúser. Je to totiž úplne inak, máte totiž právo nevypovedať PROTI SEBE a osobe blízkej. Ak ste riadili vy, tak v tomto prípade s tým osoba blízka nemá absolútne nič do činenia a vy chcete využiť právo nevypovedať proti sebe. Inak povedané, každý má právo sa nepriznať. Pri správnom konaní vás musia poučiť o tom, že môžte príslušný paragraf zákona využiť, takže si na to počkajte a následne oznámte že podľa tohto paragrafu odmietate vypovedať. Nesmiete samozrejme priznať, že ste riadili, ale ani tvrdiť že to bol niekto iný. Jednoducho sa odmietnite k tomu vyjadriť, no comment. Na toto má každý plné právo, keďže nie sme v stredoveku, a naopak vám musí byť dokázané bez vašej spolupráce, že ste priestupok spáchali.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
4. července • 15:34

Přesně tak!

Ritchy
4. července • 13:05

Ano souhlasím, nejlepší řešení pro takový případ je dostavit se na předvolání ke správnímu orgánu a zde po poučení Odmítnou vypovídat, jelikož byste "sobě nebo příbuznému v pokolení .. bla..bla..) mohli přivodit nebezpečí trestního stíhání, stíhání za přestupek a podobné bláboly, ale o tom vás úředník musí poučit. V případě, že ale úředníkovi leží vaše fotografie na stole a jste na ní vyfotografován jako na OP, potom doporučuji zařítit se, pokud toto předpokládáte, dle § 33 správního řádu:
§ 33 Zastoupení na základě plné moci
(1) Účastník si může zvolit zmocněnce. Zmocnění k zastoupení se prokazuje písemnou plnou mocí. Plnou moc lze udělit i ústně do protokolu. V téže věci může mít účastník současně pouze jednoho zmocněnce.
(2) Zmocnění může být uděleno
a) k určitému úkonu, skupině úkonů nebo pro určitou část řízení,
b) pro celé řízení,
c) pro neurčitý počet řízení s určitým předmětem, která budou zahájena v určené době nebo bez omezení v budoucnu; podpis na plné moci musí být v tomto případě vždy úředně ověřen a plná moc musí být do zahájení řízení uložena u věcně příslušného správního orgánu, popřípadě udělena do protokolu, nebo
d) v jiném rozsahu na základě zvláštního zákona.
Prostě tam pošlete někoho jiného s plnou mocí a úředník se bude asi těžko domýšlet, kdopak to asi za tím volantem sedí .... hlavně bych se neoháněl osobou blízkou, lepší mlčeti ;-)

Kaštan
4. července • 12:30

Děkuji za poučení, ale budu si to řešit svým způsobem, který mám z praxe ověřený a je účinný.

Standa
4. července • 15:33

Ověřený, účinný ale blbý, protože je protizákonný! Druhý způsob - odmítnutí výpovědi podle paragrafu ... - je stejně účinný, ale nehrozí vůbec žádný postih.

jogurt
5. července • 21:04

Má to ještě jeden rozměr. Odepřít podání vysvětlení lze pouze ze zákonných důvodů, například nejen pokud by tím uvedl do stíhání osobu blízkou, ale i SEBE. Tento důvod zákon výslovně uvádí. Nevím co je na tom tedy nezákonného.Veselé ovšem je, že mimo uvedené důvody je osoba předvolaná povinna vysvětlení podat, ale zákon nenařizuje podat vysvětlení pravdivě. I pokud by se prokázalo, že vysvětlení nebylo pravdivé, není možnost postihu. Jinak je to jen při svědectví u soudu, tam svědek pravdu mluvit musí, není-li řízení vedeno proti němu.Pozor jen u podání vysvětlení na Poučení, kde se často v rozporu se zákonem zavazujete vypovídat úplně a pravdivě. Orgán to podstrčí, ovšem toto nemá oporu v zákoně.

Obce
4. července • 8:10

Příkladem odstašujícím budiž obec Šumice. Pokud jedete od Brna, přivítá vás cesta přes horizont, hned zxa ním zatáčka, asi 5 snaček rychle omezujících rychlost (není nějaká norma, která by upravovala, jak daleko od sebe můžou být značky: max. 80, 60, 50?), pak je začátek obce, ostrůvek uprostřed cesty a kousek dál radar (budiž ke cti, že je v středu vesnice poblíž přechodů pro chodce).
Ty značky jsou tak nahusto, že je není ani možné sledovat, protože se vzájemně zakrývají. Fakt nechápu, kdo tohle vymyslel :-(

Kaštan
4. července • 11:34

Dobrý den, existuje státní norma dopravních značek, zde se uvádí veškeré údaje o dopravních značkách. V případě, že značka nesplnuje tyto údaje (rozměr, umístění viditelnost) nepovažuje se za dopravní značku platnou a tudíž tuto značku nemusíme dodržovat. Z osobní zkušenosti, jsem toto využil již vícekrát a je pravda, že více jak 1/3 dopravních značek v ČR tuto normu nesplnují. Přímo odkaz na tuto normu nemám, ale obecně tak, aby bylo možno za dopravní značku pokutovat, musí být pro řidiče viditelná (nesmí být ohnutá, otočená o 90st. atd.). ČSN (normu jsem bezplatně nikde nenašel, ale v případě zájmu kontaktovat prodejce těchto norem a výše uvedenou normu dopravních značek zakoupit)

xgandalf
4. července • 12:08

Nejedná se o normu, ale o TP 65 - Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích. Tam jsou tyto záležitosti uvedeny. Co se vzdálenosti značek týká, tak ohladně B20a (omezení rychlosti) tak by minimální vzdálenost značek měla být 100m pro každých 10km/h snížení, ale POZOR : v obci lze tuto vzdálenost vzhledem k místním podmínkám snížit - a není definováno o kolik, takže jste v loji. Jinak obecně minimální vzdálenost SDZ je 30m, v obci na málo významné komunikaci potom vyjímečně 10m.

Kaštan
4. července • 12:27

Omlouvám se, ale musím nesouhlasit !!! na této stránce si najděte normy dopravních značek, je jich několik a jsou rozdělené do okruhů: svislé , vodorovné značky .... http://eshop.cni.cz/iPopWeb/ikapr/produktListAction.do;jsessionid=0000YX11ZFV5I054YNA3AMLHB0Q:-1?action=setRowsPerPage&rows=2147483647

xgandalf
4. července • 16:41

Aha, tak jinak - dotyčný normy jsou materiálový a kvalitativní, tj. jsou tam napsaný jak maj značky vypadat a z jakýho materiálu mají být, ale už se tam člověk nedočte nic o umisťování dopravních značek. Nicméně máte pravdu, pokud se zaměříme na rozměry značek, tak platí uvedené normy (i když dotyčné rozměry jsou v TP 65 samozřejmě taky), pokud na jejich umístění a použití, tak platí TP. Z hlediska projekčního platí tyto předpisy:
TP 65 - Zásady pro dopravní značení na PK
TP 133 - Zásady pro vodorovné dopravní značení na PK
TP 66 - Zásady pro přechodné dopravní značení na PK
Ještě k výše zmíněným TP - je smutnou pravdou, že je tam až nepříjemně často použita klauzule "pokud není uvedeno jinak", resp. "vzhledem k místním podmínkám lze.....", což ponechává značnej prostor pro různý blbosti. Viz. výše uvedená vzdálenost značek. Autoři to očividně mysleli dobře (je jasný, že ve městě se vzdálenost značek musí snížit), ale bohužel takhle by to uvedený fungovalo všude jinde, jenom ne u nás.

kozec
4. července • 8:49

Pravdepodobne pozemok pred nimi uz obci nepatri.

worse
4. července • 7:34

Tim, ze jim vezmeme penize za vybrane pokuty tomu moc nepomuzeme. U vetsiny MP, mozna u vsech, jsou straznici hodnoceni za to kolik za sluzbu vyhledaji a zpokutuji prestupku. Takze kdyz pak vyrazi merit rychlost, kam pojedou? K prechodu v centru nebo 20m za ceduli obec? Kde budou hodnoceni jako lepsi straznici?
Na druhou stranu, pokud nebudou moct merit, metodika vykazovani jejich uspesnosti se nezmeni, takze budou muset buzerovat pejskare, kuraky atd. Pritom by mohli stat treba u skoly (napr. v Karlovych Varech by se to hodilo) a za cely den nikoho nepokutovat a presto by byly vetsi prinos k bezpecnost, nez ted.

pregr
4. července • 8:12

Ano, MP je odměňována i dle vybraných pokut od občanů. Takže pokud má strážník prémie dle vybraných pokut, tak je bude vybírat nebo bude brát přímo do kapsy - přece nebude kvůli nám omezovat svůj příjem :-/
Osobně znám jednoho bývalého MP, kterému bylo hodně nepříjemné, že po něm velitel pořád vyžadoval příjem z pokut a pokud nesplnil týdenní (měsíční) limit, nedostával prémie. Takže buďto musel změnit přístup k lidem a místo upozorňování a domluv je začít buzerovat, nebo změnit zaměstnání - už jsem psal bývalý, takže změnil zaměstnání, dostudoval VŠ a chystá se kandidovat na ředitele MP :-))
A proto plně souhlasím s článkem, který je napsán moc dobře - ano měřit a vybírat, ale dle jiných pravidel.

jogurt
4. července • 7:43

Pokud budou buzerovat za psí lejna a odhozené vajgly, je to naprosto v pořádku. K tomu jsou určení. Dát ale polointeligentům bez technických a právních znalostí do ruky úřední měřidlo je nonsens. K tomu nejsou odborně ani duševně způsobilí.

Ford
4. července • 14:54

souhlas

Jerry.Gunman
4. července • 7:19

Peníze je třeba od občanů stáhnout, děj se co děj. Možná je to jakási zvláštní shoda náhod, ale poslední dobou stále přibývá obcí, které vítají přijíždějícího řidiče značkou "zóna 30 km/hod". Populárním se také stává měření rychlosti na železničních přejezdech - a pokud se jedná o přejezd, který de facto NEEXISTUJE (neboť koleje končí cca 20 metrů od něj), tím lépe. Není přece možné, aby "silniční dobytek beztrestně vraždil nevinné chodce", že ano.JJ, o peníze jde až v první řadě

Mike
8. července • 10:30

no protože oni už se ti řidiči naučili jezdit 50kmh, takže to chvíli vypadali, že si radar opravdu nevydělá.
Nakonec jsme ale pro zvýšení bezpečnosti snížili max.povolenou rychlost v obci na 30kmh, takže jízda rychlostí 53kmh je již opravdu závažným přestupkem, kde hrozí až 2500,-KčTak asi tak, jak napsal p.Steigerwald, /snad jsem mu to nezkomolil/ byla u mostu 50 a pořád tam policie měřila. Strašných přestupků, takže nebezpečné místo, tak tam snížili rychlost na 30, přestupků samozřejmě přibylo, stejně tak rozlícených řidičů. Po dlouhé době tam dali 70 a je z toho bezpečné místo, žádne přestupky.
ovšem cesta k tomuto je ještě daleká, ačkoli obecní volby jsou za chvíli.

audis
4. července • 7:09

souhlasim s clankem v plnem rozsahu, resp. nemerit. mereni na bezpecnost, cili mene nehod, nem vliv. viz statistiky nehod za posledni rekneme 4 roky!

Bob
4. července • 10:44

Primárně neměřit, protože taky jezdím rychleji :-D
Neměřit, protože fakt jen rejžujou prachy
Neměřit, protože MP byla založena pro úplně jiné věci, ale stala se z ní parkovací a posléze měřicí policie (MP?)
Neměřit, protože přínosnost nekoresponduje s vynaloženými náklady a otravováním lidíOpravdu zajímavá myšlenka je měřit, ale místo označovat a vybrané peníze posílat do státního rozpočtu - jedině potom půjde uvěřit, že nechtějí jen vybírat prachy

Honza
24. října • 15:12

Jednoduchým náhledem do povinně zpracovávaných údajů městskými policiemi pro ministerstvo vnitra zjistíte, že městské policie na pokutách vyberou cca 6% svých provozních nákladů, což u průměrně velké MP nestačí ani na naftu.
Máte jiný důkazy než své dojmy?:-D

anawarr
4. července • 7:01

v podstatě je mi to jedno, neboť na požadavky městských policií na příspěvek do příslušného městského rozpočtu nereflektuji.PS: samozřejmě, že neměřit.

Petr1968
4. července • 5:19

Biřic(latinsky praeco, nuntius publicus, bedellus, německy Büttel, Frohnbote) byl původně název posla soudního nebo sluhy úředního, který obírán jsa obyčejně ze svobodného obyvatelstva vykonával úkony svěřené mu soudem neb úřadem. [Biřic]-em provolávány po trzích zákony, nařízení i jiného druhu vyhlášky, na něho náleželo poháněti neb obesílati strany k soudu, zatýkati pro dluhy nebo zločiny, přechovávati vězně a dohlížeti k nim, vykonávati rozsudky a konečně i spolupůsobiti při mučení a popravování. Hlavně tato činnost způsobila, že slova [Biřic] nyní s příhanou se užívá, jako by řekl: katovský pomocník, holomek, pochop, šerha

jogurt
4. července • 7:38

Neměřit.Protože:
MP není dostatečně kompetentní ani personálně vybavená, aby byla schopna tutuo činnost konat zodpovědně. Důkaz: Až na výjimky současná praxeMP je finančně provázaná s příjemcem pokut, čímž tuto činnost vykonává s cílem finančního zisku. K MP většinou směřuje personální low-end, který nevzali ani u PČR (a i tam berou skoro všechno). Důkaz: Současná legislativa a současná praxe.MP porušuje současný zákonný stav, neboť ten jí ukládá oprávnění měřit V SOUČINNOSTI s policií republikovou. Což téměř nikde nedodržují. Důkaz: Současná praxeMP je primárně určena k zajištění veřejného pořádku v obci, meření rychlosti je z tohoto pohledu jen minimálně významné. MP díky svým přebujelým aktivitám v oboru finančně výnosného měření rychlosti hrubě zanedbává své základní povinnosti. Důkaz: Současná praxeP.S. Čest několika málo výjimkám, kdy MP je zodpovědná, profesionální a pracuje ve všech oborech své působnosti. Já znám pouze dva. Naopak znám mnoho negativních vzorů.

Honza
24. října • 15:16

Jednoduchým náhledem do povinně zpracovávaných údajů městskými policiemi pro ministerstvo vnitra zjistíte, že městské policie na pokutách vyberou cca 6% svých provozních nákladů, což u průměrně velké MP nestačí ani na naftu.
Máte jiný důkazy než své dojmy?

mates
4. července • 17:08

Koukám , že většina z vás je zde chytrá jak vydra, ale až se lidi přestanou chovat jak dobytek a začnou už konečně dodržovat zákony , chovat slušně a ohleduplně tak nebude potřeba vůbec měřit rychlost a dokonce bude možné zrušit jak MP tak PČR, protože nebudou potřeba. A jak tak koukám na této diskusi tak většina má docela problémy s jakýmkoli dodržováním zákonných předpisů a o dopravních ani nemluvím.

doktor
4. července • 20:24

Spíš jsi chytrej jak vydra Ty. Až se naučíš rozlišovat mezi hranice-nemající buzerací ze strany naprostých amatérů, jejichž cílem není bezpečnost, ale finanční profit, což sami starostové obcí potrvzují výroky, že investice do radaru nebyla zbytečná, protože "on si radar na sebe brzy """VYDĚLÁ"""" a snahou o bezpečné silnice, které přeci chceme všichni, tak možná na ostatní nebudeš koukat s despektem. Asi každý, kdo má všech 5 pohromadě, je mu jasné, že některé oblasti, aby fungovaly, ziskové být rozhodně nemohou a sotva si na sebe vydělají. A pokud je někdo schopen říct, že si radar na sebe vydělá, je vidět, že mu jde prd o bezpečnost silničního provozu. Až bude stacionární radar u školy, přechodu pro chodce, autobusové zastávky atp. a ne u staré železniční vlečky, na které neprojel vlak spoustu let, nicméně je to přejezd bez světel, tudíž 30 km/h, kterých tam nikdo nikdy nepojede, protože každý ví, že tam nebezpečí nehrozí, protože tam ty vlaky jednoduše nejezdí, takže chyták a dáme tam radar. Nebo 10 m za hranicí obce, kde není kolem silnice ani barák, potom bude mít měření smysl, takhle je to jen bezbřehá represe a buzerace s cílem obrat lidi o peníze...

pavel12
5. července • 0:19

Přesně tak.

Kaštan
4. července • 11:27

Nemohu nereagovat na tento názor. Z 99,9% souhlasím s tím, co tu uvádíte. Pouze termín součinnost je velice ošemetná záležitost. Můj výkladový názor se bude ztotožňovat s Vaším, ale bohužel MP argumentuje tím, že Státní policie uvedla, kde má MP měřit a tím se dosáhlo součinnosti jak MP (též obecní) a Státní policie. V tuto chvíli se řeší již kauzy, kdy řidič si vzal svého právního zástupce a argumentují, že součinnost musí být ve formě účasti Státní policie při měření, nikoli pouhé sdělení, kde by se mělo měřit (případně může jít pouze o fiktivní údaj, kterým se MP brání).Závěrem bych podotknul s měřením přímo za cedulemi obce (města), že může jít též o chybné měření, kdy radar měří úsek ještě před vlastní cedulí, tedy na 90km/h. Normálně řidič zbrzdí při vjezdu ale před cedulí může mít ještě 55-60km/h. V případě, že nesouhlasíte, doporučuji pořídit jakýmkoli mobilním telefonem s fotoaparátem snímky pro následné správní řízení.

Honza
24. října • 15:08

Nemůžu mluvit za všechny MP, ale pokud máte na tachometru v obci 55-60 , tak jse to OK, protože řešíme až od 63 km, stejně jako dopravka. Pro vysvětlení se k tomutu číslu dostaneme přičtením 3% přesnost/nepřesnosti měřícího zařízení + 10 km tolerance od nás......

Ford
4. července • 14:01

Jezdim hodne, a obvykla praxe MP je ta, ze meri tam, kde to takzvane nese. Asi jedinou vyjimkou je MP u nas v Ostrave -Porube. Meri pouze na zastavkach MHD a prechodech, kde chodi deti do skoly a kde se pravidelne stavaji nehody auto-skolak. Meri od 7:15 do 8:00 a od 12:00 - 14:30. Pak se sbali a jdou delat neco jineho. Timto maji moje bravo. Souhlasim take s tim, aby jim byla pravomoc merit odebrana do doby, kdy pujdou vybrane castky do statniho, a ne do obecniho rozpoctu. A taky bych uvital, kdybych je obcas zahledl na ulici ci v parku, odkud se jaksi vyparili. To byl prece duvod jejich zrizeni po prevratu, pokud se nepletu

Ford
4. července • 14:01

Jezdim hodne, a obvykla praxe MP je ta, ze meri tam, kde to takzvane nese. Asi jedinou vyjimkou je MP u nas v Ostrave -Porube. Meri pouze na zastavkach MHD a prechodech, kde chodi deti do skoly a kde se pravidelne stavaji nehody auto-skolak. Meri od 7:15 do 8:00 a od 12:00 - 14:30. Pak se sbali a jdou delat neco jineho. Timto maji moje bravo. Souhlasim take s tim, aby jim byla pravomoc merit odebrana do doby, kdy pujdou vybrane castky do statniho, a ne do obecniho rozpoctu. A taky bych uvital, kdybych je obcas zahledl na ulici ci v parku, odkud se jaksi vyparili. To byl prece duvod jejich zrizeni po prevratu, pokud se nepletu

Honza
4. července • 11:18

100% souhlas

Buri
4. července • 10:20

Tak kamaráde..... TVÁ slova by měla být zlatým písmem vyrita,protože co slova to skutečná pravda !! S tím ani snad nelze nesouhlasit !!

Doporučujeme

Články odjinud